Ik ben sinds een jaartje terug best wel geïnteresseerd geraakt in autisme (hoe dat nou precies zit enzo), vooral omdat mijn moeder met o.a. autistische peuters werkt.
Toen wij 2 weken geleden een nieuw project kregen voor school, dacht ik meteen aan autisme. We moesten een hoofdvraag bedenken en om die hoofdvraag te beantwoorden moesten we deelvragen maken. Nou heb ik een deelvraag, waarmee google me wel kan helpen, maar het handiger is om het aan een (sorry als jullie dit niet fijn vinden als ik dit zeg, omdat er veel mee gescholden wordt) autist zelf te vragen.
Wat zijn nou eigenlijk de voordelen van autisme? Niet dat het is dat ik mensen ga overtuigen dat autisme beter is ofzo. Meer in de zin van, welke bijzonderheden van autisme kunnen in je voordeel werken?
pb mag ook
Ook kan hij heel erg goed leren, en als hij iets wil zal hij er echt voor knokken zodat het ook lukt. En hij wil alles perfect hebben, af en toe wel lastig maar het is wel een goede eigenschap.
( binnen het bedrijf waar ik werk, is een hele duidelijke en strakke structuur. ik werk op een lab waarbij wij ons aan SOPS, procedures en vastgestelde regels moeten houden. Een paradijs voor autistische mensen)