18 maanden van huis, wat zouden jullie doen?(poll)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij solliciteren en indien aangenomen, gaan?

Ja, solliciteren en gaan!
321 (86%)
Nee, thuisblijven
49 (13%)

Totaal aantal stemmen: 370

Solleke_Noah

18 maanden van huis, wat zouden jullie doen?(poll)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 09:57

Ik studeer in juni af als bioloog, het was altijd al mijn droom mariene biologie te gaan doen. Nu is er een hele coole vacature vrijgekomen: wetenschappelijk onderzoeker (stalen verzamelen) op een onderzoeksstation in Antarctica! Midden tussen de pinguïns en de zeehonden. Je hoort het al, een droomfunctie :+ (en mijn profiel sluit aan op wat ze zoeken).

Maar... de job duurt 18 maanden. Ik ben 8 jaar samen met mijn vriend, en heb twee paarden. Eén van de twee paarden is 23 jaar en heeft gezondheidsproblemen (COPD). Er is dus een zeker risico dat zoiets kan mislopen in 18 maanden tijd....

Ik vrees dat de keuze dus al een beetje voor mij gemaakt is -O- Maar het blijft rondmalen in mijn hoofd. Dus dacht ik, laat ik eens vragen wat bokt zou doen :D Misschien heb ik dan wat gemakkelijker vrede met mijn keuze :)

Dus: wat zou jij kiezen? En waarom? (even ervan uit gaande dat de sollicitatie dus lukt en je de job krijgt!)

Kmbrly

Re: 18 maanden van huis, wat zouden jullie doen?(poll)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:00

Probeer het !

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:00

Gaan :) Ik neem aan dat je vriend / ouders / vriendinnen op je zorgenkindje kunnen passen? Zo niet dan is het een lastig verhaal.. Maar het kan ook misgaan als je een weekje op vakantie bent ergens in Verweggistan toch?

En je komt in die 18 maanden nooit thuis? Dan is het een lastige, maar COPD is iets waar je best lang met kunt doorleven. Hoe groot is de kans dat je paardje die 18 maanden niet red?

Hmm mijn overtuigde gaan wordt nu toch een twijfel :P Ik zou het af laten hangen van de verzorging van de paarden en of je het jezelf zou kunnen vergeven dat dit misschien afscheid betekent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:01

Doen!!!! Dat is zo'n unieke kans, daar krijg je spijt van als je het niet gaat doen! Natuurlijk kan er iets gebeuren met je paard en dat is dan heel sneu maar als je erbij bent gebeurt dat ook. Neem een goed afscheid van je paard, voor het geval dat, en zorg dat hij in goede handen is. Óf neem de beslissing om hem voor je reis een waardig afscheid te nemen zodat je zelf zeker weet dat men niet te lang met hem blijft doorrommelen en jij je geen zorgen hoeft te maken.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:02

Ik zou het doen. De verplichtingen in je leven worden alleen maar groter, dus je kans afwachten gaat niet. Daarnaast als je echt de wetenschap in wil, dan moet je dat snel na je afstuderen doen. Bovendien moet je ook nog aangenomen worden, dus solliciteren.is dan stap 1.

Ponylove1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:02

Wow dit is wel een kans die je geen 2e keer krijgt!
ik hoop dat je het er met je vriend over eens kan worden.......echte liefde overwint alles.
en misschien kan je bespreekbaar maken dat je in noodgevallen op en neer kan (al zal dat vanaf Antarctica niet eenvoudig zijn) en helaas er zit een risico aan.
maar is er misschien iemand die je je paarden toevertrouwt ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:03

Misschien een gek idee hoor, maar het paard laten inslapen voor je gaat? Klinkt heel cru, maar dan staat het paard er maar te staan, jij hebt er geen plezier meer van en kost je alleen maar geld en de kans dat je m nog terug ziet is misschien niet zo groot.

Verder zou ik het gewoon doen, ik zou t onwijs moeilijk vinden om weg te zijn van mijn partner maar dit is wel een droom die uitkomt natuurlijk!

Anoniem

Re: 18 maanden van huis, wat zouden jullie doen?(poll)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:04

Ik had dat ook al als optie genoemd Jolien :j
Vind het helemaal niet zo'n raar idee :n

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 10:05

Lente schreef:
Doen!!!! Dat is zo'n unieke kans, daar krijg je spijt van als je het niet gaat doen! Natuurlijk kan er iets gebeuren met je paard en dat is dan heel sneu maar als je erbij bent gebeurt dat ook. Neem een goed afscheid van je paard, voor het geval dat, en zorg dat hij in goede handen is. Óf neem de beslissing om hem voor je reis een waardig afscheid te nemen zodat je zelf zeker weet dat men niet te lang met hem blijft doorrommelen en jij je geen zorgen hoeft te maken.

Dat laatste zou ik nooit over m'n hart kunnen krijgen :) Daar is hij nog veel te goed voor. Maar ik geef toe dat zoiets idd wel alle zorgen wegneemt (maar nogmaals, dat is echt geen optie :) krijg het al moeilijk als ik er alleen maar aan denk, hij geniet nog 100% van het leven!)

De COPD is best onder controle door 24/7 weidegang en medicatie, maar je kent dat he :+ Niemand zorgt zo goed voor je paard als jijzelf, dat gevoel :o

Bedankt al voor jullie reacties!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:06

Lente schreef:
Ik had dat ook al als optie genoemd Jolien :j
Vind het helemaal niet zo'n raar idee :n

Ja ik zie het. Het ligt er idd ook aan TS hoe goed ie nog is. Maar hey, die beslissing moet je ooit nemen ;)

geerke

ik zou niet gaan....maar voor jou ligt dat denk ik heel anders :D
Ik ben ouder,nooit amitieus geweest,hou niet van reizen,en laat mijn paarden vooral niet aan een ander over.
Maar deze kans voor jou is waarschijnlijk bijzonder!
Maar wacht even af,misschien word je nieteens aangenomen? ;)

Reusje0504

Wat een gave kans! Ik zou zker solliciteren:) opties voor je paard hierboven klinken wel heel goed en eerlijk. Maar eerst maar eens aangenomen worden natuurlijk, proberen kan altijd ;)

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:07

Ik zou het persoonlijk niet doen. Ik zou niet zolang zonder m'n vriend en paard kunnen. Ik zou persoonlijk ook niet iemand anders zolang willen opzadelen met de zorg over MIJN beesten.
Bij een paar maanden zou ik misschien wel gedaan hebben, maar anderhalf jaar zonder m'n vriend en zonder m'n paard zou ik doodongelukkig van worden.

Maar als dit jouw droom is en je kunt alles achterlaten moet je het doen, dat kan natuurlijk maar een keer in je leven.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 10:08

Jullie maken het er wel niet gemakkelijker op hoor :P Had gedacht dat iedereen zou zeggen thuis blijven :')

geerke: tuurlijk, die kans is zelfs vrij groot! Er zijn drie vacatures voor hetzelfde, dus drie kansen. Maar de concurrentie is wel groot (denk ik). Maar ik ben dan zo'n piekeraar he, ik denk dan: ok ik solliciteer en zie dan wel. Maar wat dan als je aangenomen wordt? :+

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 10:09

Esmeej333 schreef:
Ik zou het persoonlijk niet doen. Ik zou niet zolang zonder m'n vriend en paard kunnen. Ik zou persoonlijk ook niet iemand anders zolang willen opzadelen met de zorg over MIJN beesten.
Bij een paar maanden zou ik misschien wel gedaan hebben, maar anderhalf jaar zonder m'n vriend en zonder m'n paard zou ik doodongelukkig van worden.

Maar als dit jouw droom is en je kunt alles achterlaten moet je het doen, dat kan natuurlijk maar een keer in je leven.

Je verwoordt mijn gedachten :j Was het een paar maanden, was de sollicitatie nu al de deur uit. Maar zo lang zonder mijn vriend, en vooral dan de zorg voor mijn paarden.... Ik doe mijn paarden elke dag zelf, sta niet op pension.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:10

Het ligt er maar net aan hoe graag je dit wilt gaan doen :)
Is het iets dat je ècht eens meegemaakt wilt hebben, is het belangrijk voor je toekomst(perspectief)?

Wil je alles en iedereen achterlaten om dit te gaan doen?
Wat (kunnen) zijn de consequenties als je gaat, en wat als je niet gaat?

Ik denk dat je vooral ook een beetje op moet passen dat je het niet gaat over-romantiseren :)

Het klinkt natuurlijk heel stoer en gaaf en bijzonder, maar puntje bij paaltje zit je daar misschien gewoon heel eenzaam werk te doen dat je ook prima wat meer in de buurt / op een fijnere locatie had kunnen doen met minder nadelen en net zo goede (of betere) kansen daarop volgend? :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 10:14

pmarena schreef:
Het ligt er maar net aan hoe graag je dit wilt gaan doen :)
Is het iets dat je ècht eens meegemaakt wilt hebben, is het belangrijk voor je toekomst(perspectief)?

Wil je alles en iedereen achterlaten om dit te gaan doen?
Wat (kunnen) zijn de consequenties als je gaat, en wat als je niet gaat?

Ik denk dat je vooral ook een beetje op moet passen dat je het niet gaat over-romantiseren :)

Het klinkt natuurlijk heel stoer en gaaf en bijzonder, maar puntje bij paaltje zit je daar misschien gewoon heel eenzaam werk te doen dat je ook prima wat meer in de buurt / op een fijnere locatie had kunnen doen met minder nadelen en net zo goede (of betere) kansen daarop volgend? :)

Het is zeker wel once-in-a-livetime. En het is zeker heel hard leven daar, maar dat spreekt me juist wel aan. Een beetje het ruige leven, contact met de natuurl. En ik bedoel, je mag albatrossen ringen :):) (sorry, moet er maar even aan denken en word weer helemaal enthousiast). Eigenlijk is elk onderdeel apart (walvissen! zee-olifanten!, pinguïns!, Antarctica!, krill!) al waard om te gaan :')

Maar, zoals in de OP staat, mijn keuze staat al 99% vast :j Ik kan mijn paarden niet zomaar achterlaten. Maar ik ben wel heel benieuwd naar wat anderen in mijn plaats zouden doen!

edit: misschien dat ik toch wel solliciteer, gewoon om te weten of ik een kans zou maken. Want denk echt dat de concurrentie wel heel groot is :)
Laatst bijgewerkt door Solleke_Noah op 03-03-14 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:15

Ik heb gestemd voor solliciteren en gaan! Maar om eerlijk te zijn, zou ik zelf mijn paardjes niet zomaar uit handen kunnen en willen geven. Het hangt ook een beetje van je eigen levenswijze af en hoe je je toekomst voor je ziet...

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 10:17

it_is_me schreef:
Ik heb gestemd voor solliciteren en gaan! Maar om eerlijk te zijn, zou ik zelf mijn paardjes niet zomaar uit handen kunnen en willen geven. Het hangt ook een beetje van je eigen levenswijze af en hoe je je toekomst voor je ziet...

'k Heb het er al met mijn vader over gehad, zou ik single zijn en geen paarden hebben, zou het een hele gemakkelijke, andere keuze zijn.

Heb mijn paarden al sinds m'n 16de en m'n vriend sinds m'n 17de en ik ben nu 25 jaar. Een mens maakt keuzes natuurlijk en soms doet dat heel even pijn :P maar ik zou mijn vriend of mijn paarden niet kunnen missen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:18

Poeh ts ik probeer me eens in jouw situatie te plaatsen, wat als ik zelf 18 maanden mee mag werken aan een film ofzo, maar daarbij moeilijk weg kan en mijn vriend niet/nauwelijks kan zien... MAar aan de andere kant is het wel mijn droom...
Kolere dat is de meest oneerlijke keuze die je kunt maken!! T is allebei poedersuiker! :')

Anoniem

Lifetime.

Gewoon solliciteren, wie weet komt er wel helemaal niks van. Misschien willen ze je wel. Als je het niet probeert zal je denk ik heel lang een 'what if' gevoel hebben en spijt krijgen.

Shirley

Thuisblijven.

Klinkt allemaal prachtig, maar als je er zit en je voelt je schuldig, kunt niet zomaar even naar huis als er iets met je paard gebeurt en wordt daardoor ook ongelukkig ... wat dan ?

Liever elke dag thuis een beetje spijt hebben van misschien een gemiste kans, maar wel lekker zelf voor je dieren kunnen zorgen, dan daar zitten en de rest van je leven spijt hebben van iets wat je nooit meer terug kunt draaien...

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:19

Solleke_Noah schreef:
Esmeej333 schreef:

Je verwoordt mijn gedachten :j Was het een paar maanden, was de sollicitatie nu al de deur uit. Maar zo lang zonder mijn vriend, en vooral dan de zorg voor mijn paarden.... Ik doe mijn paarden elke dag zelf, sta niet op pension.

Het is een lastige keuze maar die anderhalf jaar zou mij persoonlijk tegenhouden. Anderhalf jaar is echt lang en er kan daarin zoveel gebeuren. Ik zou m'n paard gewoon niet anderhalf jaar aan een ander kunnen toevertrouwen :o . En misschien ontzettend mutserig maar anderhalfjaar zonder m'n vriend (ook al komt tussendoor een à twee keer) zou ik echt niet kunnen :o .

Als ze niet op pension staan maakt het het nog lastiger, want hoe je het ook went of keert je zadelt iemand er echt mee op. Op pension is er nog iemand die betaalt wordt om continu toezicht te houden. Iedereen om mij heen helpt me ook wel eens een dagjes maar toch zorg ik imo zelf het best voor mijn paard :o . Ik zie net dat hij zich toch niet prettig voelt of dat ene wondje dat mijn vriend net niet ziet.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:21

Gewoon solliciteren.
In de sollicitatiegesprekken zal de keuze, met alle voor- en nadelen wel uitgebreid aan bod komen.
Je krijgt een beter beeld tijdens de gesprekken; dan kun je beter kiezen.
Nu blijft het een theoretische keuze.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:29

Tenzij er heel wat andere, minder complexe job kansen voor het grijpen zijn, zou ik solliciteren en gaan!
In overleg is alles goed te regelen, ook voor je paarden.
Dit is toch een prachtige kans?
Niks is vervelender in het leven dan '.. had ik maar..' en wat betreft die lange afwezigheid: ik vind 'absence makes the heart grow fonder' een hele mooie!