Ik heb wat vraagjes betreft opleiding/studiekeuze etc. ik weet totaal niet welke richting ik op wil, zit ook met het ''probleem'' dat bijv. binnenhuisarchitect maar ook forensisch onderzoek (opleiding criminologie) me wel aanspreekt, maar dat ik nou niet bepaalt een kei ben in wiskunde enzo. Natuurkunde lukt wel, maar moet er wel wat aan doen dan gaat het wel lukken.
Dus ja, eigenlijk ik vind dingen leuk waarvan de vakken die je ervoor nodig hebt niet mijn beste zijn
Het gaat hier om universitaire opleidingen. HBO is ook mogelijk, maar ik kan met mijn niveau universiteit doen en wil daar dan ook graag gebruik van maken. Ik zit zelf in de technische/scheikunde achtige kant te denken, hoewel andere richtingen mij wellicht ook aanpreken. Het kan zo maar zijn dat ik in totaal iets anders eindig. Mijn vragen:
- Ik zou graag wat info willen van mensen die forensisch onderzoek doen. Hoe gaat het er in de praktijk aan toe, werkgelegenheid, opleiding etc.
- Wat voor werk kun je nog meer doen met opleiding criminologie?
- Is de combo NA+WIB toch wel heel fijn om te hebben, of kun je ook zonder erdoor komen? (Ik wil graag WIA omdat ik niet zo van de wiskundetaal ben, natuurkunde weet ik nog niet zeker of ik dat erbij neem)
- Zijn er nog andere beroepen/opleidingen die misschien in aanmerking voor mij zouden komen?
Ik heb al meerdere online studiekeuzetests gedaan, maar daaruit komen niet specifieke beroepen/sectoren maar meer of je onderzoekend en dat soort dingen bent.
Andere suggesties zijn altijd welkom

Groetjes!
Ik heb er een aantal bij mij in de klas die NA+WiA hebben en die hebben echt moeite met NA. 
De technische kant van de geneeskunde om het maar even simpel te zeggen.
. Paps heeft gelukkig een wiskundeknobbel en kan fatsoenlijk uitleggen
. Daar moet verandering in komen, wil wel met een mooie lijst slagen en ga er zeker wat meer moeite in stoppen. Het is en blijft VWO en als ik naar een universiteit wil moet ik toch echt eigen initiatief nemen.