Wat motiveert jou om keihard te leren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

leeneliefje

Wat motiveert jou om keihard te leren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-13 12:55

Hoi allemaal,
ik zit (zoals waarschijnlijk meerdere van ons) in mijn eerste toetsweek van het jaar!
Alleen is mijn motivatie ver te zoeken, al heb ik wel altijd een paar trucjes om mezelf gemotiveerd te krijgen.

Bijvoorbeeld:

- http://www.drieklomp.nl/Meulunterseweg- ... schrijving

Als ik hard leer krijg ik een goede baan en kan ik me dit soort dingen ooit veroorloven. :))

- Mijn vriend werkt keihard en is echt bezig carriere te maken bij de ING op het moment, voelt voor mij ook echt als een motivatie om minstens net zo hard te werken :)

- Ik wil later een hele leuke baan! En voor wat ik graag wil doen moet je toch echt een papiertje hebben.

- Eigenlijk is mijn studie heel erg leuk, en er voelt niks beter dan om dikke achten te halen!

Nouja, voel me alweer helemaal gemotiveerd, wat helpt bij jullie? :D

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:23

Motivatie is hier geen probleem, studie is echt mijn ding en ga met veel plezier naar school. Alleen het leren, dat heb ik jaren niet meer gedaan.. Ik kan me erg moeilijk concentreren en stel alles graag uit. Dat is nu mijn probleem.. := Tentamenweek is over anderhalve week en begin het nu langzaam te knijpen.. :D

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-13 13:25

Marijee schreef:
Motivatie is hier geen probleem, studie is echt mijn ding en ga met veel plezier naar school. Alleen het leren, dat heb ik jaren niet meer gedaan.. Ik kan me erg moeilijk concentreren en stel alles graag uit. Dat is nu mijn probleem.. := Tentamenweek is over anderhalve week en begin het nu langzaam te knijpen.. :D

Ik vind aan projecten werken etc ook geen probleem, onderzoek doen, i'm your man!
Leren is gewoon eentonig, en de stof is af en toe erg droog en saai...

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:26

Dat als ik het dit jaar niet haal... ik nog een jaar later kan beginnen en ik dan in dat stomme leenstelsel terecht kom :+

leeneliefje

Re: Wat motiveert jou om keihard te leren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-13 13:29

oei ja dat probleem heb ik ook, ik zit in m'n vierde jaar al buiten mijn studie financiëring...

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-13 13:36

Afbeelding

dit is ook wel een mooie, helemaal voor mij! SOGGEN all the way!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:39

Ik heb maandag 2 toetsen, heb pen en papier voor mijn laptop liggen met oefeningen en typ dit momenteel op bokt :+
Momenteel ben ik op geen enkele manier te motiveren, niet zo prettig...

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:40

Wat mijn motivatie is? Het feit dat een paar klasgenoten hogere punten halen, en dat kan ik niet echt hebben. :')

Azmay dat doe ik zelf ook altijd, van de 5/6/7 uur achter de laptop leer ik constant een klein stukje, uiteindelijk heb ik wel een hoofdstuk of 5,6,7 gehad en dan zet ik erna een leuke playlist op en ga ik nog de nodige hoofdstukken maken, maar dan ben ik beter gemotiveerd omdat een groot deel al af is. :)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:47

Ik heb niet echt een motivatie. Ik wil graag goede punten en later een goed betaalde baan. Alsik dat maar voor ogen houdt lukt het wel:) en ik wil graag dat vriendlief en mam trots op me kunnen zijn.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:48

Mijn motivatie is dat ik mn getuigschrift cum laude wil halen!
Studie is enorm leuk en interessant, das geen probleem. Maar de concentratieboog van een goudvis is op t moment groter dan de mijne....

Verder als ik minder dan 55 studiepunten haal, je met de opleiding moet stoppen.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:48

Mijn motivatie..

Ik wil heeeel erg graag emigreren naar het buitenland en daar natuurlijk ook aan de slag kunnen. En dat zal ook gaan, mits ik een diploma heb :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:49

Ik heb niet echt motivatie. Alleen dat ik een goede start wil maken in m'n eerste toetsweek van dit jaar (4VWO). Ik leer veel vakken verdeeld over kleine stukken (dus 1 of 2 paragrafen). Ben daar in totaal per dag toch zo'n 2,5 uur mee bezig.
En hopelijk m'n VWO diploma halen!
We kunnen het!
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 25-10-13 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 13:51

Een goede baan om weer een paard te kunnen houden, bij voorkeur aan huis. *Kruipt weer achter de boeken van organische chemie* :D

_JY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:12

Ik wil met goede cijfers mijn examens ingaan en daarna ook vooral mijn diploma halen. :D Dinsdag begint mijn toetsweek, zondag mijn verjaardag, dus nu maar weer verder met leren. :wave:
Verder helpt dit topic ook, al die gemotiveerde mensen! :D

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:14

Gewoon doen, gedachten op nul en niet denken 'oh, dat kan morgen ook nog wel'. :)

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-13 14:18

xSlvna schreef:
Wat mijn motivatie is? Het feit dat een paar klasgenoten hogere punten halen, en dat kan ik niet echt hebben. :')

dit is voor mij ook best een motivatie :')

zullen we anders een lijstje maken?
kan iedereen dingen aan toevoegen, haha, en bij een leerdipje lees je die even door! *\o/*

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:27

Niks :')

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:29

Nou ik kan me er dus écht niet toe zetten :')

Heb nu een vak wat ik voor de 4e keer moet maken en krijg er steeds meer aversie tegen...
Riedels stampen is niet aan mij besteed. Ik kan het best uitleggen maar niet exact opdreunen...
-O-

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:30

Jup hier ook volgende week toetsweek -O- . Bij mij is het probleem dat ik erg moe wordt en hoofdpijn krijg van al het leren. Nu dus ook :n

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:32

Ik wil geen onvoldoendes meer halen dit jaar, omdat ik dat er niet bij kan hebben. Ik wil met zo hoog mogelijke cijfers de examens in :)

Mijn sociale leven heb ik al opgegeven dit schooljaar :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:33

LiiNd_Y schreef:
Jup hier ook volgende week toetsweek -O- . Bij mij is het probleem dat ik erg moe wordt en hoofdpijn krijg van al het leren. Nu dus ook :n

Heb ik ook last van...
Ga na het leren meestal douchen of doe wat krachttraining met elastieken, dat helpt me.

MarjoleinvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:33

Puissance schreef:
Een goede baan om weer een paard te kunnen houden, bij voorkeur aan huis. *Kruipt weer achter de boeken van organische chemie* :D

Hahah dan ben je al één stap verder dan mij, dat boek ligt bijmij nog dicht op tafel, kan me er maar niet aan toe zetten! Vooral ook omdat het zo enorm veel is pfff en ik heb nog maar 1 week tot de toetsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:34

Mijn motivatie? Een boktban waardoor ik me verveel en dus maar ga leren _O- Maar ook dat ik graag cum laude wil slagen (6 vwo) en een goede baan wil zodat ik later paardEN kan houden :j Daarnaast motiveert mijn vriend mij ook heel erg met zijn enthousiasme over zijn studie. Ondanks dat dat totáál niet de richting is die ik op ga. Ik wordt er blij en gemotiveerd van als hij ergens zo enthousiast over is :o

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:35

Op dit moment geen manier om mij te motiveren... 4 november moet ik 4 verslagen inleveren, op dit moment is er 1tje af, 2 liggen nog klaar om te verbeteren en van 1 krijg ik 28 oktober, dus maandag de informatie. Langzaam kruipt de stress er nu wel in hoor

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 14:36

Mijn motivatie is examen in 1x halen zodat ik daarna naar Amerika kan in de zomervakantie :D

Helaas werkt m'n concentratie niet mee, zoals altijd :')