Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
fleurtjeuh schreef:Ik herken je verhaal als het mijne.
Ikheb 3 jaar MBO gedaan met Stufie en ben ook gestopt.
K heb 6,5 duizend schuld....
K ben nu een jaar gaan werken, en ik doe waar ik van hou.
Ik kon het gewoon niet opbrengen om verder te gaan met school. Het lukte me gewoon niet meer, k heb jaren gevochten om naar school te gaan, maar ik heb het opgegeven.
Na dit jaar wil ik denk ik een BBL doen zodat ik geld kan verdienen en mss alvast kan beginnen met afbetalen van mn schuld.
Maar eerst maar eens een jaar weg van school
zivazoef schreef:Manon_king dat vind ik wel erg kort door de bocht. Ik ben zelf ook gestopt met mijn MBO opleiding. Voor mij ging het niet. Ik moest nog 3 jaar en ik zat na een half jaar al tegen een burn-out aan. Nou ben ik een paar jaar ouder en sta ik psygisch sterker in mijn schoenen. Deze donderdag krijg ik een beroepskeuzetest en wil ik volgend jaar weer een opleiding beginnen.
Ik kies ervoor om dan het liefst een avondstudie te doen of 1 dag in de week naar school. Zodat ik mijn starterskwalificatie heb en mijn studieschuld word omgezet naar een gift. Momenteel werk ik in de thuiszorg en dit bevalt me super. Het enige nadeel is mijn salaris en om dat te veranderen heb ik ander werk nodig en dus een papiertje. Ts probeer dit ene jaartje door te zetten anders krijg je er heel veel spijt van. Ik weet hoe het is om niet aan werk te kunnen komen omdat ik geen diplomq heb. En geloof me het is zwaar klote om maanden thuis te zitten en je de rekeningen niet meer kunt betalen
friendly schreef:Ik heb alleen de openingspost gelezen maar je kan er 100% vanuit gaan dat je je gekregen studiefinanciering terug mag betalen als je geen diploma behaald hebt. Ook MOET je een startkwalificatie hebben en dat is MBO niveau 2. Of je nu nog leerplichtig bent of niet.
Edit: ik lees nu ook dat je nu alleen maar VMBO hebt. Dan kan je dus niet eens stoppen. En dit zuig ik niet uit mijn duim, leerplicht is bij ons op school geweest vorige maand om ons hierover in te lichten. Je moet minimaal niveau 2 hebben en niet meer leerplichtig zijn en dan kan je kiezen wat je zelf wilt.
MelisWess schreef:Nu ben ik 20, en zit idd met 16/17 jarige in de klasGeen pretje. Dat is ook 1 van de redenen waarom ik het zo vreselijk vind. Heb geen gespreksstof met ze.etc.
MelisWess schreef:ja, ik heb het toevallig vanochtend gelezen op internet. Dit geld niet voor mij omdat ik al 20 ben..