Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Firegirl schreef:Hier een brandweervrouw. Momenteel ff niet ivm overstap naar een ander bedrijf, maar jaren bij bedrijfsbrandweren gezeten.
Bedoel je met selectie de sporttest? Leuk hoor, dat je bijna mag beginnen! Ga je binnenkort nog mee in de opleidingen, want het meeste is toch al begonnen?
. Wat bedoel je met bedrijfsbrandweer? Een eigen brandweerlocatie op bijv. Schiphol of groot industrieterrein o.i.d? Maar je wilt je wel weer aansluiten bij een brandweerkorps?
Dan heb je inderdaad zo goed als alle korpsen wel gezien denk ik als de uniformen van één hetzelfde bedrijf afkwamen. maximuss schreef:Proficiat!!
Hier (nog) geen brandweer maar een ambulancier, brandweer is nu niet te combineren met mijn studies dus nu nog even enkel de ambulance.
) of meer je ouders? Alleen al als vrijwillige brandweer moet je natuurlijk een avond reserveren voor de opleiding, één avond oefenen en daarnaast je zelfstudie. Hier krijg je ook al bijna direct je pieper zodat je als 7e man mee op uitruk mag. Je krijgt dan een blauw hesje, je bent dan niet inzetbaar en mag puur wat simpele hand- en spandiensten uitvoeren maar het is mooi om zo al wat ervaring op te mogen doen. Dit alles in combinatie met een andere volle opleiding lijkt me inderdaad erg zwaar en ook bijna niet haalbaar.
: opleiding van een klein jaar en hop de ambulance in... Wat maakt dat ik vooral graag over de grens iets tegenkom
. Brandweer is nog altijd een beetje een kinderdroom en ik hoop na mijn studies (rechten) verder te gaan in rampenmanagement en zodoende uiteindelijk in de hulpverlening terecht te komen
. maximuss schreef:@ Delphi: Laat het bij ons in Belgie nou net iets gemakkelijker zijn om ambulancier te worden: opleiding van een klein jaar en hop de ambulance in... Wat maakt dat ik vooral graag over de grens iets tegenkom
. Brandweer is nog altijd een beetje een kinderdroom en ik hoop na mijn studies (rechten) verder te gaan in rampenmanagement en zodoende uiteindelijk in de hulpverlening terecht te komen
.
. Ik neem aan dat je het nu hebt over ambulanceverpleegkundige? Chauffeur ben je in Nederland volgens mij ook wel binnen een jaar na aanvang van de opleiding (al weet ik dit niet zeker).
, maar na een klein jaar vind ik echt wel heel erg snel ... eigenlijk veel te snel. Je hebt dan toch nog weinig praktijkervaring opgedaan in stressvolle situaties lijkt me. Ik meen dat je in Nederland op diverse afdelingen (SEH, neurologie, cardiologie e.d.) gewerkt moet hebben voor de nodige ervaring.
. Ik ben er door in aanraking gekomen toen mijn collega, en tevens dorpsgenoot, die bij de vrijwillige brandweer zit er vaak over vertelde. Ze zochten ook nog een plek om met enige regelmaat diverse oefeningen te kunnen doen en sinds 4 jaar komen ze hier dus wel eens oefenen. Toen begon het te kriebelen en ook die collega had al meerdere malen aangegeven dat ze mensen zochten en dat echt iets voor mij was.
.
Delphi schreef:Firegirl schreef:Hier een brandweervrouw. Momenteel ff niet ivm overstap naar een ander bedrijf, maar jaren bij bedrijfsbrandweren gezeten.
Bedoel je met selectie de sporttest? Leuk hoor, dat je bijna mag beginnen! Ga je binnenkort nog mee in de opleidingen, want het meeste is toch al begonnen?
Hee leuk toch een brandweervrouw! Ik was bang totaal geen reacties te krijgen. Wat bedoel je met bedrijfsbrandweer? Een eigen brandweerlocatie op bijv. Schiphol of groot industrieterrein o.i.d? Maar je wilt je wel weer aansluiten bij een brandweerkorps?
Ik ben door n.a.v. het gesprek waarin ze kijken of je psychologisch geschikt bent. Nu volgt binnenkort die VCO2 fietstest en medische keuring bij de Arbo en de fire fit test op de kazerne zelf. Dit jaar starten er geen opleidingen meer, dus dat wordt begin volgend jaar. Daar kunnen we met 3 man aan de opleiding beginnen.
MRI, dat is ook een leuke andere kant van het brandweervakDan heb je inderdaad zo goed als alle korpsen wel gezien denk ik als de uniformen van één hetzelfde bedrijf afkwamen.
wreckh schreef:Ik ben brandweerman vrouw....telt dat ook.
ja hoor jij mag ook mee doen
. Als brandweerman vrouw ben je er natuurlijk ook vrij nauw bij betrokken. Is je man beroeps of vrijwillig?
Heb jij nog enig idee wat jij moest fietsen?
maximuss schreef:Mss geen slecht idee voor een hk topic: de Vrolijke hulpverlenertjes. ..
! Jij hebt je papieren dus al gehaald! Hoe lang doe je dit al? Ben je de enige vrouw of heb je meer vrouwelijke collega's? En hoe zijn jouw ervaringen in dit mannenwereldje?Tijgertje86 schreef:@ Delphi: Maak je niet druk om de fietstest, met een fatsoenlijke basisconditie 'fiets' je er letterlijk doorheen. Ik weeg 4kg zwaarder dan jij, ben iets langer qua lengte en ik fietste 200W. Toen ik dit haalde heb ik nog doorgefietst, ook dat was goed te doen.
. Oh 200W valt wel mee. Toen je dit wattage haalde had je al mogen stoppen dan? En dan kijken ze naar je herstel.