idee nieuw product

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marieke1994

idee nieuw product

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 15:43

Hey, ik moet voor school, samen met een groepje, een nieuw product verzinnen. deze moeten wij ook daadwerkelijk op de markt brengen. het moet een product zijn waar mensen geïnteresseerd in zijn en bedrijven moeten er aandelen in willen kopen. het moet dus succesvol kunnen zijn.
Het mag een geheel nieuw product zijn, maar ook een bestaand product verbeteren aanpassen of op een nieuwe manier maken. bijvoorbeeld vorig jaar heeft een groepje onderzetters gemaakt en ze hebben dit gemaakt van gerecycled kunstof met bepaalde kleur accenten erin. zag er leuk uit.

Ik hoop dat jullie een idee voor mij hebben. ons groepje heeft namelijk nog geen idee.

Groetjes Marieke

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 15:51

Waarschijnlijk is de opdracht dat je het echt zelf moet doen.

Ga lekker nadenken. Heb je nooit van die kleine momenten van "dat zou nou handig zijn als het er was"
Of ga gewoon eens rond je heen kijken; wat mis je nog? Wat kan beter?
Heb je iets thuis wat altijd kapot gaat of uit elkaar valt als je het gebruikt? Of is het onhandig groot om op te bergen? Maak een oplossing!

Dan kun je vast wel iets verzinnen :)

_Kellyy

Re: idee nieuw product

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 15:54

Mijn vriend moest voor zijn studie iets in Nederland op de markt brengen wat nog niet bestond. Hij had toen gekleurd wc papier. Misschien helpt dit iets om je meer ideeën op te doen?

marieke1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 16:24

Het is inderdaad iets dat we zelf moeten doen, maar wij weten het.dus niet. Ik vraag ook niet of jullie de opdracht maken maar alleen of jullie ideeen hebben. Om ons te insprireren.

Bedankt voor je idee kellyy !

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:31

Och, dat moesten wij destijds ook. Een hele klus, wij hadden een paardenwasstraat in een vrachtwagen gemaakt. Hebben er uiteindelijk een 8 voor gekregen.

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:33

voor mijn part mag je iets bedenken waardoor dweilen makkelijker gaat...
elke keer op het werk als ik de wc's dweil blijven er altijd weer dingen achter op de grond zo bloed irritant haha

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:53

Benader Emiel Voest en stel voor dat jullie zijn pads in een kleinere maat gaan maken. Degene die hij nu heeft zijn goed, maar veel te groot voor een shet of a-pony bijv. Pas de singel ook aan en je hebt een aangepast product, met gelijk een goede naam erachter.

Verder zoek ik me momenteel suf naar bilsingels voor aan een shetlanddeken, tot op heden niet te vinden!

Ander idee: bedenk een liksteenhouder die de liksteen in de weide droog houdt als het flink regent. Tot op heden moet ik de steen regelmatig vervangen omdat hij weg geregend is. We hebben verder geen stal waar hij in zou kunnen.

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:56

He wat leuk! Moesten wij ook doen, tip doe mee met de competitie van jong ondernemen, super leerzaam en heel leuk om aan mee te doen!

Kwa ideeën, dat moet je zelf verzinnen, denk gewoon logisch na. Wat is er nog niet? Wat kan handig zijn? Tegen welke problemen loop je op als je bepaalde handelingen uitvoert.

marieke1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 16:57

Bedankt voor jullie ideeen. Aangezien ik niet in een groepje zit dat ook maar iets me aarsen te maken heefthet zijn bijna alleen maar veehouderij opeiding. Dus denk niet dat ze iets met paarden willen doen haha. Maar toch bedankt

Het loopt ook via jong ondernemen
en naar ideeen zijn wij juist opziek, dus daarom vraag ik jullie.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:10

Grote plastic mallen met uitgesneden zebraprint, zodat mensen met een paard makkelijk de mal op het paard kunnen leggen, en dan zo'n wit verfmengsel erop kunnen gooien, en voila! een hippe insectenwerende zebra outfit voor de zomermaanden :D helemaal hot momenteel als ik de topics op bokt zo zie.

[SV] zebra strepen op paard schilderen

nikkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:20

Iets om verpakkingen makkelijker open te krijgen. Ik werk in een verzorgingstehuis en merk dat veel mensen hun appelmoes, toetje, koffiemelk kuipjes enz. niet meer zelf open krijgen. Had het er dit weekend nog met een collega over dat het heel handig zou zijn als hier iets op verzonnen wordt.
Succes met je opdracht, laat je nog weten welk idee het uiteindelijk wordt?

marieke1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 17:24

Bedankt voor jullie ideeen!!
Zal zeker laten weten wat het word

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:32

nikkii schreef:
Iets om verpakkingen makkelijker open te krijgen. Ik werk in een verzorgingstehuis en merk dat veel mensen hun appelmoes, toetje, koffiemelk kuipjes enz. niet meer zelf open krijgen. Had het er dit weekend nog met een collega over dat het heel handig zou zijn als hier iets op verzonnen wordt.
Succes met je opdracht, laat je nog weten welk idee het uiteindelijk wordt?

Daar heb je al heel veel dingen voor
http://www.winkelmetzorg.nl/c-793790/op ... n-flessen/

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:37

Mss een idee om met je groepje samen te gaan zitten en gewoon te gaan brainstormen. Begin eens met ergernissen op te noemen, er komen vast dingen voorbij waar je dan opeens een idee bij krijgt dat het beter kan.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:39

moet je het ook echt gaan ontwikkelen? :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:39

In de op staat dat ze het op de markt moeten brengen, dus ja dat lijkt me wel :D

marieke1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 17:54

jaa we moeten het ook echt op de markt brengen. en dus inderdaad ook ontwikkelen

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 19:10

marieke1994 schreef:
Bedankt voor jullie ideeen. Aangezien ik niet in een groepje zit dat ook maar iets me aarsen te maken heefthet zijn bijna alleen maar veehouderij opeiding. Dus denk niet dat ze iets met paarden willen doen haha. Maar toch bedankt

Het loopt ook via jong ondernemen
en naar ideeen zijn wij juist opziek, dus daarom vraag ik jullie.

Ik zat in een groepje waarin allemaal dier mensen zaten, ik was de enige van paard. Als je maar een goed idee hebt en je weet jouw enthousiasme over te brengen op je mede collega's, komt het goed. Zo ook bij mij.
Wij hebben de Titel MBO bedrijf van het jaar gewonnen.

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 19:16

Een plaatje ofzo voor de webcam van je laptop te plaatsen. . Vanwege de gevaren van het internet en bedenk er maar een ... verhaal bij...
Gewoon een plasticje met een leuk figuurtje om er voor te schuiven .

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:44

Maar dat idee voor een liksteen die niet weg regent kun je wel in de Veehouderij gebruiken toch?
Koeien gebruiken ook likstenen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:44

we mogen je helaas niet helpen met je huiswerk :)

marieke1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 21:49

Ja dat klopt, liksteenhouder is misshien wel een idee bedankt.

Ik wil ook niet dat jullie het voor me maken, vraag alleen om ideeen ;)

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:50

minikatje schreef:
we mogen je helaas niet helpen met je huiswerk :)

:roll:

Dit is geen topic of iemand alsjeblieft d'r huiswerk wil maken, er wordt alleen om ideeën gevraagd zodat TS daar inspiratie uit op kan doen en het idee ZELF verder kan uitwerken.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:52

dat is juist 1 van de stappen die je moet doorlopen, een brainstormsessie met je groepsleden en wat daaruit komt uitwerken tot een product.

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:57

minikatje schreef:
dat is juist 1 van de stappen die je moet doorlopen, een brainstormsessie met je groepsleden en wat daaruit komt uitwerken tot een product.

Inderdaad en dat is tevens een heel leuk proces..