Wat voor tas voor een student ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Irisjeeeeh

Wat voor tas voor een student ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 19:20

Hallo !

Ik ben eindelijk afgestudeerd aan de middelbare school , en kan nu verder gaan studeren :)
Nu is mijn vraag aan medestudenten of mensen die al afgestudeerd zijn , wat voor tas gebruik(t)en jullie ?
Hoe namen jullie je spullen mee ? , en had je een locker ja of nee ?

Ik weet niet zo goed wat ik moet verwachten en weet het daarom niet zo goed en daardoor vraag ik jullie hulp :)

Alvast bedankt !

xIris
Laatst bijgewerkt door Irisjeeeeh op 26-08-13 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Mjetterd

Re: Wat voor tas voor een Hogeschoolstudent ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:21

Te vroeg op verzenden geklikt :)?

Irisjeeeeh

Re: Wat voor tas voor een student ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 19:23

@Mjetterd Yep ! even aangepast ! :D :o

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:24

Ik heb gewoon altijd een tas van Invito ofzo gehad. Waar een A4 in paste. Lockers heb ik nooit gebruik van gemaakt.

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:25

Ik heb gewoon een eastpak rugzak...
Wij hebben op school geen lockers dus neem gewoon het stukje cursus mee waar we mee bezig zijn in de les... Ik heb nooit mijn hele cursus mee :-)

Wat ga je studeren?

Veel succes!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:26

Je hebt vaak niet meer dan twee-drie vakken op een dag (ik nooit, in ieder geval), dus eigenlijk elke tas is prima. Je hebt mensen die met hun rugtas van de middelbare lopen, of mensen die een schoudertas gebruiken (zo'n postman-model, of gewoon een normale-vrouwen-schoudertas) en zelfs mensen die met een albert heijn tas aankomen. ;)
Elke tas waar 3-4 boeken, een schrijfblok en een pen inpassen, is in principe goed. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:27

Ik gebruik nog steeds een rugzak van Eastpak waar ik op de middelbare school al mee rondliep. Lockers hebben ze niet bij mij, maar ik hoef ook maar zo weinig mee te nemen dat dat niet nodig is :) Met een beetje proppen past mijn laptop daar eventueel ook bij in.

Irisjeeeeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 19:29

@amyke Ik ga voor een lerarenopleiding lagere school , heb er heel veel zin in ! bedankt :)

Wauw , ook veel mensen die nog met rugzak rondlopen blijkbaar. Mijn papa was er van overtuigd dat ik dat totaal niet meer zou tegenkomen :') :')

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:29

Ik heb een Converse schoudertas met een apart laptop vak. Heb vorig jaar ICT gedaan en toen moest m'n laptop steeds mee. Had daarvoor een Eastpak rugzak maar daar pastte mijn laptop niet in. Die zou ik dit jaar voor m'n studie Communicatie wel prima kunnen gebruiken (ware het niet dat mijn vader hem ingepikt heeft). Dus, als je geen laptop oid mee hoeft te nemen is een Eastpak bijvoorbeeld prima :j

Irisjeeeeh schreef:
Wauw , ook veel mensen die nog met rugzak rondlopen blijkbaar. Mijn papa was er van overtuigd dat ik dat totaal niet meer zou tegenkomen :') :')

Ik vind het persoonlijk veel fijner omdat het gewicht dan over 2 schouders verdeeld wordt. Van mijn schoudertas krijg ik echt last van m'n schouder als ik veel moet lopen met m'n laptop er in

Irisjeeeeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 19:32

Ja , een rugzak is inderdaad veel handiger als je je tas lang op moet houden ! Daar moet ik ook aan denken natuurlijk :=

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:35

Afhankelijk van het aantal boeken dat ik die dag nodig heb varieert dat van een A4 formaat (i.v.m laptop) hand-/schoudertas tot rugzak. Ik ben in het bezit van een kluis echter gebruik ik deze maar zeer sporadisch. Elke tas die jij fijn vindt en waar het aantal benodigde boeken inpassen, is in principe goed en sociaal geaccepteerd (niet geheel onbelangrijk natuurlijk! ;) )

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:36

ik wil ook eigenlijk geen rugzak omdat het niet echt bij mn look pas(nu lijk ik echt een trutje :') :') )
maar van zo'n schoudertas krijg ik moeilijk veel rugpijn dus aghja ik zie wel hoeveel ik moet sjouwen de eerste week en anders heb ik nog wel ergens een eastpackje liggen!

Irisjeeeeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 19:46

@nanno (stiekem wil ik er ook heel fashionable bij lopen , en een lompe rugzak helpt daar niet bij !)
Maar .... een rugzak is wel comfortabeler , zeker als je zoals ik met de fiets gaat :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:48

Hier zie ik ook wel veel rugzakken; dat lijkt me met een laptop het meest praktisch. Ook als je dan bijvoorbeeld gaat fietsen naar school.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:51

Ik had altijd een grote handtas bij waar mijn boeken en kladblokken inpaste en soms nog een laptoptas. Maar het kwam ook voor dat ik alleen mijn laptoptas meenam. Daar zaten vakken in voor boeken etc.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:12

Ik lees hier ook even mee.. Ik heb nu een eastpak, maar wil denk ik nog wel een grote handtas erbij.. Omdat ik dat er beter vind uitzien :o

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:13

Ik gebruik een Dakine rugzak. Bevalt me super goed. Gaat nu al 4 jaar mee, heb hem behoorlijk vol kunnen proppen soms met laptop (15 inch) en een aantal boeken. Er pastten behalve mijn laptop nog zeker wel 5 a 6 boeken in. (tenzij ze heel dik waren natuurlijk). Hij is super stevig.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:15

Ik heb een cowboysbag. Echt leer, groot, en toch nog mooi! (Vind ik dan) :D

Rugzakken vind ik echt verschrikkelijk en lomp. :o maar ik weigerde op mn 12e om daarmee te gaan lopen, dusja. Voel me echt zo'n neurderige kneus met een rugzak. :')

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:17

Ik vind ze ook niet heel fashionable, maar liever een lelijke rugzak dan de hele dag last van m'n rug/schouder (al heb ik zelf ook een schoudertas :') )

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:23

Bij rugzakken ligt het er heel erg aan wat voor model je koopt, of het er lomp uitziet of niet.
Ik heb deze http://static.supersklep.pl/64366/25785 ... _vista.jpg
en die is vrij compact, niet zo groot als veel andere rugzakken. Dat maakt het beeld meteen al anders. Vind ik zelf.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:24

Een Cowboysbag? Ruim en goede kwaliteit? :)

felintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:27

Ik gebruik sinds vorig jaar longchamps tassen, en ik zweer erbij !
Ze zijn niet goedkoop maar ijzersterk, er past een heleboel in en ze staan ook wel leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:29

ik heb een handtas die ik ook om mijn schouders kan hangen. Daarbij neem ik meestal een laptop tas mee :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:30

Ik loop zelf met een kleinere kipling rugzak. Het is de tweede van dit model, de vorige heb ik zo'n 7 jaar mee gelopen en met degene daarvoor, een model eerder, heb ik bijna 10 jaar gelopen.

Dit model heb ik: http://www.bagageonline.nl/kipling-fund ... -blue.html

Er past ontzettend veel in zonder dat het een lompe rugzak lijkt. Een multomap is geen enkel probleem. Pas had ik hem zo volgestouwd met voornamelijk boeken (en een fles water) dat hij 12.6kg woog. De tas had daar geen enkel probleem mee, maar de schouderbanden zijn daar niet op bedacht dus mijn rug vond het wat minder.

Ik heb zelf een voorkeur voor trektouwtjes boven ritsen, doordat je hem dan niet helemaal dicht hoeft te doen als je iets mee hebt dat wat aan de grote kant is. Een rits moet je dan forceren, de touwtjes knoop je gewoon wat ruimer dicht. Ook kan je touwtjes gewoon vervangen voor een veter (dat heb ik bij mijn vorige rugzak ook gewoon gedaan ergens in jaar 5).

Ik heb even door mijn foto's gebladerd maar doordat ik altijd de fotograaf ben, zijn de zeldzame foto's waar ik op sta, vaak van voren genomen (want dan werd er heel bewust van me een foto genomen). Dus geen foto van de rugzak zelf. Op het plaatje lijkt hij namelijk behoorlijk lomp, maar het valt in het echt 100% mee. Normaal stop je hem natuurlijk ook niet vol met krantenproppen (lijkt me :p )

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:43

Ik heb een standaard rugzak :Y) past mn lunch, collegeblok, stuk of 3 boeken en wat pennen in, alles wat ik nodig heb :)