Mijn opleiding/baan en een piercing?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

maiateck

Mijn opleiding/baan en een piercing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 20:06

Mijn vervolg opleiding is Juridisch medewerker MBO-4.
Daarna wil ik een HBO opleiding volgen.
Waarschijnlijk iets met rechten enzo.
Nu vroeg ik me af of ik dan een piercing zal zetten of dat ik dan geen baangarantie meer heb.
Ik wil een piercing in me kin maarja omdat ik deze opleiding ga doen weet ik niet zeker of het slim is.

Zijn er mensen die er ervaring mee hebben?

Sem_

Re: Mijn opleiding/baan en een piercing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:08

Ik denk niet dat ze daar blij mee zullen zijn in die branche. Je kan hem er natuurlijk uithalen tegen die tijd
maar dan blijf je mogelijk wel een littekentje houden (+ het is enorm slecht voor je tandvlees).

maiateck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 20:09

Jaa daar zit ik mee ik kan hem tijdens werken enzo eruit halen maarja dan zit er een gat..

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:12

Ik zou het absoluut afraden. Ik denk dat als je eenmaal klaar bent met je opleiding, en je gaat solliciteren, dat het toch opvalt (want je blijft het volgens mij ook zien, ookal heb je hem er uit gehaald?).. als je wat ouder bent en je kan niet aan een goede baan komen door enkel een piercing, dan baal je vast verschrikkelijk!

Ik zelf heb in de horeca gewerkt, en daar deden ze al moeilijk in de bediening wanneer het aankwam op piercings in het gezicht, of op andere zichtbare plekken. (niet bij mij overigens, ik heb geen piercings behalve oorbellen) Dus laat staan in de branche waar jij het over hebt.

BarrieVabis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:21

je kunt wel een piercing nemen, maar dit zou ik in de vakantie laten doen en hem dan goed! laten genezen, dan kun je hem er eventueel uithalen tijdens het werk. ik heb zelf een lip piercing en werkte in de horeca en als ik hem uit deed zag je er nauwelijks iets van. denk dat dit ook wel aan de plaats ligt, mijne zit namelijk net in de lip plooi (overgang huid naar lip)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:23

Dat gat is niet zo zichtbaar hoor. Heel veel mensen zien dit niet eens. Ik heb er zelf een. En ik heb hem toch bijna 2 jaar niet ingehad en nu ineens weer wel. Hoeveel mensen er tegen mij zeggen heb jij een piercing laten zetten?? Nee hoor die heb ik al lang maar lang niet in gehad. Het is ze nooit opgevallen dat ik een gat in me kin heb zitten.

Verder ben ik van mening dat ze je daar eigenlijk niet op mogen beoordelen. Maar goed dat ben ik.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:24

Super dat je zo nadenkt over de gevolgen van een keuze nu voor je toekomst TS :) Helaas denk ook ik dat je in jouw branche je baankansen flink beperkt met een zichtbare piercing :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:24

Tijdens je schooltijd kun je het nemen, maar er zullen bedrijven zijn die je niet willen voor je stage door die piercing. Ligt eraan wat je wil doen; kom je terecht bij de verslavingszorg dan kan het natuurlijk anders zijn dan bij een advocatenkantoor.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:26

ik vind piercings en tattoo ook mooi, maar ik let wel op waar ik ze zet.

mijn tattoo's kan ik altijd verbergen aangezien ik toch wel ga studeren voor een kantoor baan en niet wil dat ik door mijn tattoo's niet word aangenomen

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 22:08

maiateck schreef:
Nu vroeg ik me af of ik dan een piercing zal zetten of dat ik dan geen baangarantie meer heb.

Baangarantie?

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 22:10

Ach.. er is toch ook zo'n advocate met liters make up? En die word toch echt flink gewaardeerd.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 22:17

Goed dat je zo over je keuze nadenkt! Ik zou het persoonlijk niet doen. Mijn broer is aardig gepierct en nu ook getatoeëerd, dat verliep van een klein beetje naar meer, geleidelijk natuurlijk. Hij ambieert geen topfunctie en vond dat iedereen hem maar zo moest nemen zoals hij is. Het zou fijn zijn wanneer de maatschappij dat zo doet, het is verder een lieve jongen, maar is gewoon geen realiteit. Hij heeft jaren moeten vechten om een minimumloon baan te kunnen vinden. Nu zit hij gelukkig helemaal op zijn plek, maar hij heeft zo vaak nee te horen gekregen, gebaseerd op zijn uiterlijk, dat hij wellicht de keuze toch anders zou doen achteraf. Voor de meest simpele banen was het niet voldoende wanneer hij aangaf dat de piercings uit konden. Nu is hij wat extremer dan 1 piercing, maar men kijkt erg naar representativiteit en in jouw vakgebied tilt dat denk ik ook zwaar. Bij mijn broer kan ik het overigens wel duidelijk zien wanneer hij zijn piercings niet in heeft, maar wellicht ligt dat ook aan huidtype etc. Succes met keuze.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 22:20

liters makeup of niet, als iemand al een doorgewinterde advocate is met dito reputatie dan kan je ook wat excentrieker zijn.

Maar de plekken kennende waar je te werken komt (dus niet als advocaat want dan kun je niet met HBO) zou ik het afraden, de kans dat je iemand treft die het acceptabel vind is niet zo bijzonder groot. Zonde dus

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 22:23

Wie zegt dat ze over 3 jaar nog die studie doet? ;) Het gaat om het nu..

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 22:27

ik zou dan altijd voor plekken kiezen die je kunt bedekken;).

Ik zou bij een sollicitatie ook niet bijzonder blij worden van zichtbare piercings...... en ik denk met mij meerdere mensen. Uiteraard is het ieder zijn eigen keus maar ik vind het wel verstandig en wijs dat TS erover nadenkt.

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 22:30

Astaloca schreef:

ehmn andersom denk ik? Wie zegt dat ze die piercing (of gat zonder piercing over drie jaar nog w... Hrt gaat om HAAR TOEKOMST

Banen liggen niet voor het oprapen. Ik zou er voorlopig niet aan beginnen, zeker niet in jouw werkveld

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 22:34

Ik werk bij een advocatenkantoor en ik denk dat ze er toch wel problemen mee zouden hebben, zeker bij advocaten en de juridische medewerkers. Er is 1 secretaresse met een heel klein knopje in haar neus en dat wordt 'gedoogd'. De secretaresse die we hadden met een tatoeage op haar arm had zelfs in haar contract staan dat ze deze altijd bedekt moest houden wanneer ze in de buurt van de cliënten kwam. En dan werk ik bij een kantoor dat vrij informeel is.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 00:05

Astaloca schreef:

Nee zo'n piercing laat zichtbare sporen achter... ook in de toekomst... En daarom vind ik het zo slim dat ze daar nu zo goed over na denkt :)

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 00:06

Je hoort mij ook niet zeggen dat het niet slim is.. maar soms is het ook goed niet te ver vooruit te kijken :)
Maar 1 ding TS doe het voor jezelf niet omdat andere dat hebben of omdat het dan cool of stoer is :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 00:12

Piercings/tatoeages hebben een imago waar de meeste bedrijven niet mee geasocieerd willen worden. Het hebben van een zichtbare piercing/tatoeage beperkt dus je kansen op de arbeidsmarkt en zeker als starter.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:46

zolang je op school zit zie ik sowieso het probleem niet
tegen de tijd dat je aan het werk moet/mag kun je een piercing er gewoon uitplukken tijdens werkuren/dagen en in je vrije tijd er weer in zetten en het valt dan echt niet op dat je een gaatje ergens hebt zitten, dat blijft echt niet open staan als 1 of andere echoput :n

ik zou hem gewoon laten zetten als ik dat wilde(oftewel, ik heb er 1 laten zetten jaren geleden in mijn lip(eskimo) )
even uithalen voor werk etc doe ik al jaren indien nodig , niemand die iets ziet als ie er niet in zit :n

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:49

Ik werk al jaren als directiesecretaresse mét Madonna piercing.

Maar hier heb ik mazzel gehad. In het begin deed ik hem doordeweeks uit, maar tegenwoordig niet meer. Met sollicitatiegesprekken deed ik hem ook altijd uit.

Joh, gewoon laten zetten en als je hem eruit haalt dan ziet niemand er meer wat van.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 16:08

Ik zou er eerst nog een goede tijd over nadenken.
Ik studeer rechten en zie genoeg mensen die een piercing en/of tattoo hebben. Mijn gevoel is dat dit bij de meeste advocatenkantoren niet zo past, maar wil je die kant dan wel op?
In het gebied waarin ik wil gaan werken, zou ik zo'n piercing waarschijnlijk uit moeten doen. Tattoo's mogen geloof ik niet zichtbaar zijn, wel zie ik veel tongpiercings en ook wel mensen met eerdere oorbellen.

Ik wilde vroeger graag een tongpiercing, en heb deze ook jaren gehad, maar mocht dit van mijn moeder pas na een flinke tijd 'zeuren', omdat ze niet wilde dat ik er spijt van zou krijgen. Wat ook mee gespeeld heeft, is dat een tongpiercing niet op hoeft te vallen. Het duurde vaak lang voor mensen doorhadden dat ik er een had (gelukkig, ik vind het minder mooi wanneer zo'n piercing erg opvallend is of wanneer er mee gespeeld wordt) Ook nu ik m niet meer heb, ziet niemand dat litteken. Want ja, je blijft het zien.. Al is dit ook afhankelijk van je huid, hoe goed het geneest.
Een vriendin van mij heeft, of had, ook een piercing door haar lip en deed deze altijd uit bij een serieuze studie-aangelegenheid, maar je zag altijd nog wel het gat.

Mijn advies: wacht af of je het over 6 maanden nog steeds wil, plak eerst ook eens zo'n stikker ding om te kijken of je het ook bij jou vind passen en overdenk het dan nog eens!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 18:30

een piercing is relatief onzichtbaar, op het moment dat je hem er uit haalt zie je er niks van , dus wat dat betreft zie ik echt het probleem met een piercing niet :n
tattoo's, sja, ik denk dat je nog "schrikt" als je ziet welke pakken er allemaal een plaatje verbergen...of ene piercing want die zitten op heel wat meer plekken dan een gezicht ;)
ik ken mensen in carrières waarvan je het misschien niet verwacht die enkele tattoo's en zelfs piercings hebben waar hun werkomgeving echt geen weet van heeft . of sommige waarbij de werkomgeving wel weet dat er een piercing is, maar deze niet gedragen word op de werkplek.

zolang je bereid bent een piercing uit te doen op momenten dat dat gewenst is , en tattoo's niet op je handen, gezicht en andere randje van kleding plekken laat zetten , hoeft niemand buiten de door jou gewenste personen hier ook maar iets van te weten .

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 05:22

Sonja_vR schreef:
zolang je op school zit zie ik sowieso het probleem niet
tegen de tijd dat je aan het werk moet/mag kun je een piercing er gewoon uitplukken tijdens werkuren/dagen en in je vrije tijd er weer in zetten en het valt dan echt niet op dat je een gaatje ergens hebt zitten, dat blijft echt niet open staan als 1 of andere echoput :n

ik zou hem gewoon laten zetten als ik dat wilde(oftewel, ik heb er 1 laten zetten jaren geleden in mijn lip(eskimo) )
even uithalen voor werk etc doe ik al jaren indien nodig , niemand die iets ziet als ie er niet in zit :n

Dit dus :j :)