Doe jij nu werk waarvan je zegt: 'Dat kan ik tot m'n pensioen makkelijk volhouden.' of is dit niet je ideale baan en wil je in de toekomst toch wat anders doen? Dit hoeft natuurlijk niet je droombaan te zijn, maar hoeveel mensen kunnen uberhaupt hun droombaan krijgen? Daarom is het soms moeilijk om met een minder ideale baan toch genoegen te moeten nemen.
Ik ben min of meer in dit werk gerold (hippische journalistiek/nieuwsjager, maar heb geen journalistieke achtergrond). Via mijn werk heb ik wel de kans om meer kennis en ervaring op te doen. Ik werk vanuit huis wat natuurlijk ideaal is. Ik zou dit werk voor mijn gevoel nog decennia lang kunnen doen. Het ligt me en het verveelt absoluut niet. Het is geen 9 tot 5 baan (gisteren van half 6 's ochtends tot half 10 's avonds gewerkt
) maar heb wel het voordeel dat ik tussendoor dingen kan doen, zoals het huishouden of sporten. Ook is er groei mogelijk. Ik ben dus tevreden, al is het in de huidige economische tijd altijd maar afwachten of je baan volgend jaar nog bestaat.Ik vroeg me dus af of anderen hier ook gewoon tevreden met hun baan zijn en zich dit in de toekomst ook nog jaren zien doen, of heb je andere plannen voor jezelf en is dit een tussenstap?