nanda1980 schreef:Hoi, ik meld mij hier ook even. Via marktplaats kwam ik op de site van de NHI. Daar hebben ze 2 opleidingen, ook die van masseur. Deze opleiding kun je naast je werk volgen en het leek mij wel heel interessant. Mijn vraag is dan ook of het een goede opleiding is, kun je er mee uit de voeten of moet je nog veel meer gaan doen? Het is een beginnersopleiding en een vervolgopleiding en het kan gevolgd worden vlak bij mij in de buurt.
Ik heb die opleiding gedaan, het is sowieso de bedoeling dat je alle 2 de delen doet.
Op zich is het een beste opleiding, maar je moet er heel veel zelfstudie (en oefening dus!) voor uit trekken, als je puur de opleiding volgt en niets ernaast doet dan ga je er waarschijnlijk niet komen. Dus meekijken met andere sportmasseurs en zelf veel oefenen, dan is het te doen.
Maar ik heb het idee dat je bij de andere opleidingen meer toegereikt krijgt, dat durf ik alleen niet te zeggen omdat ik de andere opleidingen niet heb gedaan. Ik had het voordeel al redelijk wat gezien en gevoeld te hebben voordat ik begon.