Studenten in Den Bosch

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xMathilde

Studenten in Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 11:16

Hoi allemaal,

Ben heel erg benieuwd naar wie er van bokt allemaal in Den Bosch studeren, en hoe dit bevalt.
Kon geen recent topic vinden dus daarom maar een nieuwe.

Zelf ga ik beginnen in september aan de opleiding Dier- en Veehouderij aan de HAS. Heb alleen helaas nog geen kamer kunnen vinden, dus mocht je wat weten :Y)

Brand los zou ik zeggen!

_Barbara_

Re: Studenten in Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 14:07

Ik ga ook studeren in Den Bosch, maar dan HBO verpleegkunde!
Woon nog op kamers in Tilburg, dus ga lekker op en neer. :)

Weet niks over het studeren daar, maar de stad zelf vind ik mooi! Leuk sfeertje, leuk shoppen.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:07

Sta je al ingeschreven bij de woonservice? Zo nee, dan kan ik je dat aanraden!

Ik zit nu in het tweede jaar Dier- en Veehouderij. :)
Opleiding, school en stad bevalt goed.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:12

Ik ga ook in Den Bosch studeren, SPH bij Avans. Nog geen kamer en ook nog niet op zoek, maar
ik ga waarschijnlijk wel het huis uit dit jaar. :)

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 08:29

xManon_ schreef:
Sta je al ingeschreven bij de woonservice? Zo nee, dan kan ik je dat aanraden!

Ik zit nu in het tweede jaar Dier- en Veehouderij. :)
Opleiding, school en stad bevalt goed.

Ja sta ik inderdaad al bij ingeschreven, eindig nu elke keer ongeveer 5e maar weet niet wat ik dan kan verwachten, in 4 weken is het naar mijn idee nog niet echt opgeschoven helaas.

Zijn er geen huizen met HAS studenten oid? M'n broer zit bijv. in Eindhoven in een huis waarvan de huisbaas alleen Zeeuwen wil die aan de TU studeren :Y)

Gelukkig dat het goed bevalt, heb er erg zin in!

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 08:33

ik ga ook naar de has :) landscape design. ik kijk er echt naar uit

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:53

Ik meld me ook maar even hier.
Nog een HASser :) en ik ga Geo Media en Design studeren!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:56

Het word druk op de HAS. :D

stella92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:57

Ik studeer ook in Den Bosch. HBO bouwkunde :) aankomend jaar ga ik naar het 3e jaar.
Den Bosch is alleen niet echt een studenten stad. Er zijn maar vrij weinig kamers. Ik reis ook iedere keer op en neer. Het enige wat ik aan kan raden zijn de standaard site's zoals kamertje.nl enzo.
Succes met zoeken!

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 23:26

nog n hasser :) voedingsmiddelentechnologie :)

stella, vind jij het goed te bereizen vanaf overasselt?
ik moet igg vanaf cuijk komen :p

stella92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:36

Ik pak in Wijchen de trein, die gaat rechtstreeks naar Den Bosch :) Naar Wijchen ga ik met de buurtbus, fiets of auto. Ik reis dan ongeveer n uur. Dat is best goed te doen :)
Ik weet niet of er vanaf Cuijk een goede verbinding is?

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:38

Ik studeer ook in den bosch. Alleen dan MBO, mag ik ook meepraten _O-?

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:41

Ik studeer in Den Bosch aan de Juridische Hogeschool.
Erg leuke stad! Goede verbindingen naar Eindhoven etc.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:42

Ik ben vierdejaarsstudent aan de HAS Hogeschool, ook dier- en veehouderij. Ben dus bijna klaar! HAS is mij voornamelijk de laatste 2 jaar bevallen, eerste 2 jaar zijn vooral algemene vakken die ik wat minder interessant vond ..
Ik heb niet op kamers gezeten, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen. Van studiegenoten heb ik wel begrepen dat het erg leuk is, maar dat je je wel moet inschrijven bij een studentenvereniging.

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 13:07

Jikkeee schreef:
Ik studeer ook in den bosch. Alleen dan MBO, mag ik ook meepraten _O-?

Ja tuurljk wel!

@Elise, oke dan weet ik in ieder geval dat ik me niet moet laten afschrikken van de begin vakken. Over bij een studentenvereniging gaan vind ik persoonlijk nogal onzin. Ben in Wageningen (kleiner dan DB) ook bij een studentenvereniging gegaan omdat ik dacht dat het 'moest' om daar beetje in het studentenleven te rollen, maar achteraf gezien was dat nergens voor nodig geweest. Dus vandaar dat ik niet van plan ben daar bij te gaan. Ga natuurlijk niet ontkennen dat het geen meerwaarde heeft, maar een vereiste is het zeker niet imo :)

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:33

Ik stond ook iets van vierde bij mijn vorige kamer, dus geef de hoop niet op. :D
Je valt niet buiten de boot ofzo als je niet bij de studentenvereniging zit idd.
Als je nog vragen hebt, mag je me altijd pben. :)

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:59

stella92 schreef:
Ik pak in Wijchen de trein, die gaat rechtstreeks naar Den Bosch :) Naar Wijchen ga ik met de buurtbus, fiets of auto. Ik reis dan ongeveer n uur. Dat is best goed te doen :)
Ik weet niet of er vanaf Cuijk een goede verbinding is?

niet echt... ik doe er 1 uur en 12 minuten over met de trein, maar ik moet dan nog eerst naar Cuijk fietsen a la 5 km...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:13

stella92 schreef:
Ik studeer ook in Den Bosch. HBO bouwkunde :) aankomend jaar ga ik naar het 3e jaar.
Den Bosch is alleen niet echt een studenten stad. Er zijn maar vrij weinig kamers. Ik reis ook iedere keer op en neer. Het enige wat ik aan kan raden zijn de standaard site's zoals kamertje.nl enzo.
Succes met zoeken!

Doe mee aan de introductieweek van gremio unio, hartstikke leuk, leert veel mensen kennen en grotere kans op kamer want er zijn wel degelijk studentenhuizen waar alleen hassers/gu-ers zitten.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:22

Zoek maar even op bokt over dat introkamp.
Als jij rondjes rennen met je bord boven je hoofd, met je spullen in de zeikregen staan en smeken om naar de wc te mogen leuk vindt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:26

xManon_ schreef:
Zoek maar even op bokt over dat introkamp.
Als jij rondjes rennen met je bord boven je hoofd, met je spullen in de zeikregen staan en smeken om naar de wc te mogen leuk vindt...

Ach, die 1,5 dag dat ze `moeilijk` doen om groepsgevoel te vergroten is achteraf erg leuk en nuttig hoor! En tegenwoordig stelt echt niet zoveel meer voor qua ontgroening en is echt meer en meer kennismakingskamp geworden.

Ik nog ltste jaar gehad nog wel 1,5 dag ontgroening was en daarna 5 dagen dolle pret, en nu nog steeds geen seconde spijt van gehad!

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:31

Ik hoor 95% andere reacties.
Het wordt juist steeds erger omdat elke keer de organisatie er weer een schepje bovenop doet, als een soort wraak.
Je hebt echt geen streepje voor als je geweest bent. De meerderheid gaat niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:37

xManon_ schreef:
Ik hoor 95% andere reacties.
Het wordt juist steeds erger omdat elke keer de organisatie er weer een schepje bovenop doet, als een soort wraak.
Je hebt echt geen streepje voor als je geweest bent. De meerderheid gaat niet.

Kan je uit betrouwbare bronnen vermelden dat echt elk jaar minder en minder wordt, spreek bijna wekelijks nog actieve leden en zijn denk ik betrouwbaarder dwn jouw bronnen ;)

En ik kwam inderdaad in klas waar meerderheid niet mee had gedaan, maar in de groep van mensen die van havo kwamen, waren echt maar paar die niet gedaan hadden. En als op zoek bent kamer, bijlessen en adviezen meerderejaars en jezelfop verschillende vlakken wil ontwikkelen, vind ik het zeker een meerwaarde. Maar ieder zn eigen mening, maar dan wel gegrond graag

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:41

Ik zit op het KW1C in Den Bosch, maar das MBO. Wat betreft kamers in Den Bosch daar weet ik niks van.. Ken wel een aantal mensen die in Boxtel op kamers zaten en dan in DB naar school gingen. Boxtel is zo'n 10 min met de trein vanaf Den Bosch :) Scheelt veel in de kosten denk ik, of je nu een kamer huurt in een grote stad of in een dorp.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:54

Leverage schreef:
Ik zit op het KW1C in Den Bosch, maar das MBO. Wat betreft kamers in Den Bosch daar weet ik niks van.. Ken wel een aantal mensen die in Boxtel op kamers zaten en dan in DB naar school gingen. Boxtel is zo'n 10 min met de trein vanaf Den Bosch :) Scheelt veel in de kosten denk ik, of je nu een kamer huurt in een grote stad of in een dorp.

Welke locatie / opleiding? Ik ook namelijk.
Dorpjes zijn leuker dan db zelf... En het is goed te doen betreft bus/fiets

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 06:47

Jikkeee schreef:
Leverage schreef:

Welke locatie / opleiding? Ik ook namelijk.
Dorpjes zijn leuker dan db zelf... En het is goed te doen betreft bus/fiets

Vlijmenseweg, MAP, Fotografie :)

Ja vind ik ook! Als ik op kamers zou gaan zou ik liever in een omliggend (wat groter) dorp willen ipv in de stad. Stad is niks voor mij :o