Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Het is ook geen ontslag, de ziektewet biedt bescherming tegen ontslag bij ziekte, niet tegen het aflopen van een contract van rechtswege.Joolien schreef:Waarschijnlijk wordt je ontslagen omdat het er niet naar uit ziet dat je snel weer aan het werk kan. Tenminste, ik neem niet aan dat je daar vanuit gaat?
Je komt dan bij het UWV in de ziektewet, dat is vols mij idd 75 procent van je huidige gemiddelde loon. Pas als je je beter meldt kom je in de WW.
_San87_ schreef:Je hebt een jaarcontract en dat contract loopt van rechtswege op een bepaalde datum af. Dat jij in de ziektewet zit doet daar niks aan af. Het is ook geen ontslag, de ziektewet biedt bescherming tegen ontslag bij ziekte, niet tegen het aflopen van een contract van rechtswege.
Joolien schreef:Waarschijnlijk wordt je ontslagen omdat het er niet naar uit ziet dat je snel weer aan het werk kan. Tenminste, ik neem niet aan dat je daar vanuit gaat?
Je komt dan bij het UWV in de ziektewet, dat is vols mij idd 75 procent van je huidige gemiddelde loon. Pas als je je beter meldt kom je in de WW.
In dit geval is het geen ontslag. Zie hierboven.
mirriejj schreef:Oke dus als ik het goed begrijp kom ik dan in de ziektewet, en zodra ik beter ben ( tja wat is in beter te spreken, ik werk nu ook mijn uren, maar heb nu nog wel eens een terug slag ) kom ik in de WW, mocht ik niet meteen iets gevonden hebben.
. Vooral omdat je je uren wel weer werkt, kan het heel goed zijn dat je geen recht (meer) hebt op geld via de ziektewet. _San87_ schreef:mirriejj schreef:Oke dus als ik het goed begrijp kom ik dan in de ziektewet, en zodra ik beter ben ( tja wat is in beter te spreken, ik werk nu ook mijn uren, maar heb nu nog wel eens een terug slag ) kom ik in de WW, mocht ik niet meteen iets gevonden hebben.
In principe wel. Het beste overleg je met het UWV, zij kunnen veel beter beoordelen over hoe of wat. Vooral omdat je je uren wel weer werkt, kan het heel goed zijn dat je geen recht (meer) hebt op geld via de ziektewet.
Joolien schreef:Ik zou met een depressie gewoon even je rust nemen, in de ziektewet gaan en daarna weer werk zoeken. Zo halfbakken aan de gang helpt ook niet mee.
hanny_jelke schreef:Joolien schreef:Ik zou met een depressie gewoon even je rust nemen, in de ziektewet gaan en daarna weer werk zoeken. Zo halfbakken aan de gang helpt ook niet mee.
helaas denkt het uwv daar anders over, smijten je gewoon de ww in als hun vinden dat jij kan werken.
heb ik ook gehad, resultaat nog dieper in gestort. ik had daarna ook geen recht meer op een ww omdat ik die er voor al heb gehad.
moyra schreef:hanny_jelke schreef:helaas denkt het uwv daar anders over, smijten je gewoon de ww in als hun vinden dat jij kan werken.
heb ik ook gehad, resultaat nog dieper in gestort. ik had daarna ook geen recht meer op een ww omdat ik die er voor al heb gehad.
Ligt er ook aan wie je treft.
Ik had een hele vriendelijke man en 7 maanden lang geen klagen gehad