Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

mayniac_val schreef:Waarom naar? Voor dit soort dingen zijn gewoon regels. Mijn moeder kreeg al geen vrij voor de crematie van haar oom (met het ruilen van diensten is het wel gelukt, maar dat terzijde) dus broertje-van-beste-vriendinnetje snap ik wel. Tuurlijk is het rot, maar het kost je baas veel geld.
Wat een onzin... Het is een dag, dan kan je toch iemand anders regelen, of zelf met liefde het werk even overnemen? Ik had dat zeker weten gedaan iig. speurneusc schreef:ziekmelden zou ik niet doen, ze weten dat je niet ziek bent.
ik zou nogmaals het verzoek doen wanneer de datum van de begrafenis bekend is, tenslotte is het (volgens mij) tweede graad familie, dus zijn ze verplicht het toe te staan, en als ik me goed herinner hoef je hier geen dag vrij voor in te leveren zelfs. het is geen vakantiedag, maar valt onder de extra dagen tbv van (cru) feestdagen, daarvoor hoef je ook geen vakantiedagen voor in te leveren.
Kitty1985 schreef:Overlijden
echtgenoot/partner, bloed- of aanverwanten in de 1e graad* > vier dagen vanaf de dag van overlijden tot en met de dag van de begrafenis of crematie.
bloed- of aanverwanten in de 2e graad* > twee dagen, de dag van overlijden en dag van de begrafenis of crematie
bloed- of aanverwanten in de 3e* en 4e* graad > één dag voor het bijwonen van de begrafenis of crematie
http://www.mkbservicedesk.nl/696/welke- ... jn-wet.htm
Officieel heb je er dus geen recht op...
. Vervolgens op woensdag hadden we herdenking op school waarna ze op stage wilde dat ik gelijk daarna zou komen. Toen vroeg iemand hoe het was geweest en stortte ik helemaal in. (De herdenking was heel heftig). Toen heeft een vrouw die gelukkig wel een hart had me naar huis gestuurd (van afdeling planning).
Heb het toen op school aan een docent verteld en de maandag na de begrafenis heb ik op mijn flikker gehad.. Mocht niet klagen enzo. Ging ook even tussen neus en lippen door op de gang.
. Dus kan me inbeelden hoe je je voelt.. Het lijkt me dat je baas ook een hart heeft? En begrip op kan brengen voor zulke situaties?? Op mijn andere stage kreeg je wel gewoon vrij voor zulke dingen, ook als stagiair, en daar ging mijn stage gelijk 100x beter.