Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Queelens schreef:Lollieloes; ik vond het in salamanca op taalreis eigenlijk nog wel meevallen maar misschien waren ze daar expres duidelijk aan het praten omdat ze wisten dat we buitenlandse studenten waren die daar te taal kwamen leren?
Als wij luisteroefeningen hebben vind ik het ook lastig te volgen! maar ik vind italianen erger (ook een tijdje poging gewaagd cursus italiaans te volgen maar die had ik afgehaakt haha)
Nou ik had een 7,2 dacht ik voor mijn toets Spaans en Spaans dit jaar afgerond met een 7.8.
badeendje schreef:Ik kon ze wel verstaan door wat kernwoorden, maar toch, liever iets langzamer haha. Wij Nederlanders praten wel rustiger heb ik zo het idee.
Goed gedaan!

roxiie schreef:badeendje schreef:Ik kon ze wel verstaan door wat kernwoorden, maar toch, liever iets langzamer haha. Wij Nederlanders praten wel rustiger heb ik zo het idee.
Goed gedaan!
Dat lijkt voor ons slechts zo omdat wij woord voor woord verstaan wat wij in het Nederlands tegen ekaar zeggen. Ik hoor regelmatig van buitenlandse vrienden dat wij Nederlanders te snel praten
Super cijfers zeg!
Ik twijfel al een tijdje om Italiaans en Spaans op te pakken, maar ik heb de motivatie nog niet voor 100% kunnen vinden

) voorbijkomen, ik ga volgend jaar waarschijnlijk Spaans doen aan de unief. Ik heb vorig jaar lessen gehad op school, en die kon ik dit jaar verderzetten als "extra" over de middag. Dat heb ik niet gedaan omdat de lessen nogal saai waren en je alleen de typische dialoogjes leerde, zoals beschrijven hoe je kamer of je dag er uit ziet
Maar ik vind het wel een hele leuke en mooie taal. Ik hou er juist van het snel gaat, dan klinkt het vloeiender en zangeriger (meestal) en dan is het extra leuk als je het zelf ook kan
Net zoals met Frans

). Daarnaast heb ik dusdanig mijn spiegels in de gaten dat ik altijd weet wat er achter, naast en voor me rijdt.