ik heb een vraagje met betrekking tot Wajong-uitkeringen en ik zie overal tegenstrijdige berichten dus heb ik besloten het hier te vragen. Ik heb al even gezocht op bokt maar kon niet helemaal vinden wat ik zocht.
Ik ben zelf 22 jaar oud, en heb ik eind 2010 'eindelijk' de diagnose ADD gekregen (officieel, via een psycholoog). Ik loop al mijn hele leven te zeulen met de symptomen maar ik ben er pas heel laat mee aan de slag gegaan dus, om uit te vinden wat het was en waar ik last van had. Nu ben ik in september 2012 begonnen met studeren en het is best zwaar voor mij om het vol te houden, dankzij alle prikkels
en informatie die ik binnenkrijg. het zou voor mij dan ook erg zwaar zijn om ernaast genoeg te werken voor een groot genoeg inkomen. Nou heb ik vaker gehoord van Wajong, ik ken iemand met ADHD die helemaal niet werkt, en een uitkering krijgt, en ik ken iemand die 300 per maand ontvangt, zij studeert ook aan de uni en kan helemaal niet werken. Nou zou ik graag Wajong willen proberen aanvragen, en ik heb hier volgens mij ook recht op. Maaaaar... Ik heb drie jaar lang 'fulltime' gewerkt (sept 2009 tot en met sept 2012). Tussen mijn middelbare school en studie heb ik drie jaar lang 30 a 40 uur per week gewerkt bij een broodjeszaak als enige inkomen. En ik heb gehoord dat je dus voor Wajong niet 'mag kunnen werken'. Die drie jaar werken waren erg zwaar voor mij, en ik heb mezelf er echt doorheen gezeuld. Maar ik heb het wel gedaan
Maar als je in het verleden zo gewerkt hebt, maak je dan nooit meer kans op Wajong? Mijn contract was officieel maar een 4-urencontract, maar op mijn loonstrookjes is wel duidelijk dat ik fulltime heb gewerkt. Kan ik met deze 'geschiedenis' geen Wajong krijgen?Ik hoop dat iemand een antwoord voor me heeft
.
naja dat is jammer dan, dan hoef ik tenminste niet het hele traject in te gaan denk ik maar zo..