Aanvangstijden in de bouw

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Aanvangstijden in de bouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 07:31

Weet iemand hoe vroeg het werk mag starten op een bouwplaats?(huizenbouw)

Hier bij ons in de straat zijn ze een huis aan het bouwen en de graaf machine ging aan om 5.50 uur....
:O Weet dat ze altijd er vroeg(mogen) beginnen....maar dat is toch geen tijd???

;( gaap ik ben moe :Z

Marieke_K

Re: Aanvangstijden in de bouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 07:47

Vorig jaar werd er naast ons gebouwd, zij begonnen om 6 uur met werken en om 7 uur met heien. Oordoppen is een optie :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 07:52

Marieke_K schreef:
Vorig jaar werd er naast ons gebouwd, zij begonnen om 6 uur met werken en om 7 uur met heien. Oordoppen is een optie :+

Om 7 uur vind ik geen probleem. Dan sta ik op.. maar om 6 uur in een woonomgeving...ik vind het belachelijk.

Ik kan niet slapen met oordoppen. Dat heb ik in mijn vorige huis al geprobeert. Maar bedankt voor de tip.

Ik was benieuwd of zo vroeg eigenlijk wel toegestaan is maar als jij daar ook al last van had lijkt het dus op z'n minst gebruikelijk.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 07:55

hier ook zo iets.
Alleen stond mijn buurvrouw er bij te tetteren.
Ik kreeg even de drang om mijn hoofd uit mijn slaapkamer raam te steken en te vragen of ze soms vis verkocht of zo

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 07:56

Gemeente even bellen of hier regels voor zijn, kan me voorstellen dat voor zessen niet zou mogen.......

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 07:58

Gemeente moet het inderdaad weten. Toen ze bij ons begonnen met bouwen kregen we een brief dat ze om 6 uur begonnen met voorbereidend werk, dat daar al geluidsoverlast van zou kunnen komen (inderdaad := ) en om 7 uur met heien van maandag tot en met zaterdag (!). Ze gingen ook tot 7 uur s avonds door. Idee er achter was dat de periode van overlast in het centrum van Rotterdam dan beperkt zou blijven.

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 08:02

hier in de straat hebben ze toen alle huizen gedaan, ze begonnen om 6 uur .
Maar waren half 6 al aardig aanwezig :(

liepen hier over de steigers te zingen ......ik heb een tuintje in me hart lala.
Heb me kop uit het raam gestoken , en zei .........als je je ... niet houd, trap ik je naar beneden en heb ik een bouwvakker in me tuin .

Ze deden het erom hier, heb ze daarna niet meer gehoord voor 6 uur .
Ik weet wat het is, hier heeft het maanden geduurd :(

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 08:42

Gelukkig gaat het hier om maar twee huizen....maanden oooooo :(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 08:44

gaapje schreef:
liepen hier over de steigers te zingen ......ik heb een tuintje in me hart lala.
Heb me kop uit het raam gestoken , en zei .........als je je ... niet houd, trap ik je naar beneden en heb ik een bouwvakker in me tuin .

:=
Ik snap dat het vervelend is, maar misschien iets tactischer om het eerst gewoon vriendelijk te vragen? :D

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 08:46

gaapje schreef:
hier in de straat hebben ze toen alle huizen gedaan, ze begonnen om 6 uur .
Maar waren half 6 al aardig aanwezig :(

Ze deden het erom hier, heb ze daarna niet meer gehoord voor 6 uur .
Ik weet wat het is, hier heeft het maanden geduurd :(

_/-\o_ _/-\o_ Gewéldig.

Volgens mij ben ik nog niet het ambitieuze type bouwvakker tegengekomen.. :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 08:48

Mijn vriend werkt in de bouw. Daar beginnen ze altijd pas rond 7 uur in de woonwijken (eerder gooit de uitvoerder de bouw niet open) en als het erg dicht tegen bewoonde huizen ligt mogen ze pas om half 8 beginnen.

Ik zou zeker naar de gemeente gaan om navraag te doen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 08:56

Mijn vriend werkt ook in de bouw en in woonwijken beginnen hun om 7 uur met voorbereidend werk en soms nog later. 5.50 komt mijn vriend zijn bed uit _O-

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 08:57

Mijn man zit ook in de bouw, zij beginnen half 8.

Mijn zwager zit bij een groot bouwbedrijf welke het hele land wel door gaat, zij beginnen veel eerder zodat ze ook eerder naar huis kunnen en het dus niet te laat wordt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 09:00

Fantast schreef:
Mijn man zit ook in de bouw, zij beginnen half 8.

Mijn zwager zit bij een groot bouwbedrijf welke het hele land wel door gaat, zij beginnen veel eerder zodat ze ook eerder naar huis kunnen en het dus niet te laat wordt

Kijk dat ziijn tijden...dan heb ik mijn eerste kopje thee op en dan kan ik de wereld al weer veel beter aan ;) :D

Het is een bouwbedrijf uit Houten en ik zit in De Bilt....die kunnen dus rustig wat later beginnen :j

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 09:02

MyWishMax schreef:
Mijn vriend werkt ook in de bouw en in woonwijken beginnen hun om 7 uur met voorbereidend werk en soms nog later. 5.50 komt mijn vriend zijn bed uit _O-

:(:) die arme jonge...lach er maar om...

Om 7 uur vind ik keurig..... bij mij is alles voor 6 uur verboden :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 09:04

Iris82 schreef:
Mijn vriend werkt in de bouw. Daar beginnen ze altijd pas rond 7 uur in de woonwijken (eerder gooit de uitvoerder de bouw niet open) en als het erg dicht tegen bewoonde huizen ligt mogen ze pas om half 8 beginnen.

Ik zou zeker naar de gemeente gaan om navraag te doen.

Ik ga bij de gemeeste even vragen...
Het is inderdaad erg dicht bij de bewoonde huizen.
De kopjes stonden te trillen in de kast.....wat een herrie..en alleen een graafmachine

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 09:08

Oei we wonen aan het eind van een doodlopende straat en deze week zijn ze begonnen met het afzetten van de kavels enzo. De keet en de wc staan er al dus ze gaan ieder moment beginnen met bijbouwen......mag toch niet hopen dat zij ook zo vroeg al beginnen :=

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 09:10

MyWishMax schreef:

Watje. :P Die van mij al de hele week om 05.15u en op zijn vorige bouw zelf om 04.30u. :z
En sinds ik zwanger ben slaap ik niet meer door. Dus ik ben ook iedere ochtend om 05.15u wakker. :Z

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 09:11

Ik kan mij herinneren dat ik iemand sprak die een brief in de bus had gekregen...woonde langs de noord-zuid route.Er werd verteld dat er werkzaamheden zouden gaan plaatsvinden en alvast excuses voor de overlast voor de komende 8 jaar. :=
Deze werkzaamheden zijn er vaak 24 uur per dag en gaan dwars door de binnenstad...dusss...wees blij als ze "pas"om 5:50 beginnen :P

Maar even informeren bij de gemeente,dan weet je meer.

Hier beginnen ze vaak om 7 uur al met heien of andere werkzaamheden,soms eerder en je wordt er niet vrolijk van.Dit is niet "erg dicht bij bewoonde huizen" maar gewoon ertussen in :x Werk moet toch gebeuren...hoe eerder klaar,hoe eerder ze opgewieberd zijn.Vaak krijgen wij hier wel folders in de bus als ze bv in het weekend 24 uur p/d door gaan heien.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 09:14

Ja hier ook naast de bestaande huizen in.

Ohhh 8 jaar lang 24 uur per dag.....dan kan je me opbergen..

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 09:47

nou ik had het al paar keer normaal gevraagd, maar als ze zo zingen en om half 6 met hamers op die steigers gaan lopen slaan voor de lol . Nou dan heb je aan mij ook een verkeerde :(

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 10:04

HA, nu de gemeente aan de lijn. Ze mogen normaal gesproken pas om 7 uur beginnen. Ze kijkt nu of er uitzonderingen voor zijn..... mooi dat klinkt alvast goed.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:05

Ik vind 7 uur ook nogal vroeg eerlijk gezegd :o
Tot hoe laat werken zij dan?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:08

NatasjavE schreef:
HA, nu de gemeente aan de lijn. Ze mogen normaal gesproken pas om 7 uur beginnen. Ze kijkt nu of er uitzonderingen voor zijn..... mooi dat klinkt alvast goed.

Mooi zo, dacht ik al. :)

Winddancer schreef:
Ik vind 7 uur ook nogal vroeg eerlijk gezegd :o
Tot hoe laat werken zij dan?

Tot een uur of 3 meestal. :) Meestal krijgen ze per m2 betaald of per stuk. (De ZZP-ers dan) Die werken totdat ze vinden dat ze genoeg verdiend hebben. De mensen die wel voor een baas werken, werken 8 uur per dag.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 10:11

Dat weet ik niet wanneer ze stoppen...dan werk ik. :D
7 uur vind ik geen probleem. Maar 6 uur pfffff.

Nou net de dame van de gemeente weer gesproken en en het is niet echt verboden als de werkzaamheden deze starttijden vragen dan mag dat...tja...das nutuurlijk een rekbaar begrip.

Bij er veel overlast contact opnemen met de aannemer en als die niet voor rede vatbaar is de gemeente vragen om bemiddeling. We wachten wel even een paar dagen af....misschien was het maar een dagje..