Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

dus dat kan er alleen maar op vooruit gaan.. (hoop ik).smurffie schreef:Ik ga dit jaar beginnen in rotterdam, ook in amsterdam gaan kijken maar dat sprak me totaal niet aan.
? (zit namelijk in de organisatie, dus moet het dan wel ff aankaarten 
VeronicaM schreef:Ja op mijn MBO was het ook echt prut.. slecht geregeld.. maar ook erg slecht les enzo.. Erger dan mijn mbo kan gewoon nietdus dat kan er alleen maar op vooruit gaan.. (hoop ik).
Ik ben nog een beetje aan t twijfelen of ik me zal inschrijven voor de introductie week.. Denk wel dat ik het ga doen.. Ga jij daar heen pluche_pluus ?
milatje schreef:Ik doe zelf Ergotherapie aan de Hogeschool van Amsterdam en ga eind augustus het 3e jaar in.
Het vakgebied vind ik echt geweldig, maar de school en dan met name de opleiding Ergotherapie is 3 keer niets en ik raad het ook niet bepaald aan.
Op de open dag krijg je behoorlijk mooie praatjes, waar niets van waar is. Toen ik het 1e jaar instroomde bleek het hele lessysteem veranderd te zijn, waardoor wij dus proefkonijnen werden en dit nog steeds zijn, want we zijn nog altijd de nieuwe lichting. Op zich geen probleem, maar alles waarvan wij aankaarten wat niet klopt (en ook bevestigd word door docenten etc.) word of niets aan gedaan, of er wordt wel wat aangedaan, maar zien wij er niets voor terug aangezien wij het al gehad hebben (of ze veranderen het gewoon niet voor ons, terwijl het nog wel regelmatig terug komt).
Tevens door deze problemen en tegenstrijdigheden loop ik nu al met een halfjaar studie vertraging, wat er dus op neer komt dat ik het laatste halfjaar niets heb gedaan, geen lessen heb gehad, maar ze wel heb mogen betalen.
Nee, voor mij nooit geen HvA meer.
Heb je eventueel nog vragen oid, mag je me gerust pben.
_Rapido_ schreef:Ze hebben de vakken anders ingedeeld. Het is zo dat we Ergotherapie als hoofdvak krijgen en daarnaast nog vakken zoals activiteiten, medische vakken (kinesiologie, neurologie, psychologie en sociologie > bij deze 4 zit vaak geen enkele koppeling naar ergotherapie en het is alleen maar theorie, geen praktijk), beroepsvaardigheden, beroepsopdrachten en ook nog een vrij deel. Dit zijn de grotere vakken zeg maar.milatje schreef:Ik doe zelf Ergotherapie aan de Hogeschool van Amsterdam en ga eind augustus het 3e jaar in.
Het vakgebied vind ik echt geweldig, maar de school en dan met name de opleiding Ergotherapie is 3 keer niets en ik raad het ook niet bepaald aan.
Op de open dag krijg je behoorlijk mooie praatjes, waar niets van waar is. Toen ik het 1e jaar instroomde bleek het hele lessysteem veranderd te zijn, waardoor wij dus proefkonijnen werden en dit nog steeds zijn, want we zijn nog altijd de nieuwe lichting. Op zich geen probleem, maar alles waarvan wij aankaarten wat niet klopt (en ook bevestigd word door docenten etc.) word of niets aan gedaan, of er wordt wel wat aangedaan, maar zien wij er niets voor terug aangezien wij het al gehad hebben (of ze veranderen het gewoon niet voor ons, terwijl het nog wel regelmatig terug komt).
Tevens door deze problemen en tegenstrijdigheden loop ik nu al met een halfjaar studie vertraging, wat er dus op neer komt dat ik het laatste halfjaar niets heb gedaan, geen lessen heb gehad, maar ze wel heb mogen betalen.
Nee, voor mij nooit geen HvA meer.
Heb je eventueel nog vragen oid, mag je me gerust pben.
Ai, dat klinkt niet goed. Hoe hebben ze de manier van lesgeven veranderd? En hoeveel uur zit je gemiddeld op school (in het eerste jaar) en heb je ook nog een dag vrij in de week of meestal niet? Op de open dag vond ik wel dat ze heel erg over 'cijfers' praatten. Hoe goed hun school wel niet was en dat hun de beste opleiding van NL hadden. Vond het nogal raar omdat ik gewoon wilde weten hoe de opleiding in elkaar zat.

Ze zijn inderdaad erg van de cijfertjes..Citaat:Ze hebben de vakken anders ingedeeld. Het is zo dat we Ergotherapie als hoofdvak krijgen en daarnaast nog vakken zoals activiteiten, medische vakken (kinesiologie, neurologie, psychologie en sociologie > bij deze 4 zit vaak geen enkele koppeling naar ergotherapie en het is alleen maar theorie, geen praktijk), beroepsvaardigheden, beroepsopdrachten en ook nog een vrij deel. Dit zijn de grotere vakken zeg maar.
Nouja wij hebben andere boeken als de jaren ervoor en de lesstof is omgegooid. Heb geen specifiek vergelijkingsmateriaal aangezien ik niet precies weet hoe en wat het was voordat ik de opleiding kwam doen.
Ons is 1 dag vrij in de week beloofd, maar hier is geen woord van waar. We hebben niet veel contacturen (+/- 10 á 15 uur in de week), maar deze zijn helaas over 5 dagen verdeeld vaak, vooral in het 1e jaar. Plannen is niet hun beste vak, zo kan het dus voorkomen dat er om 08.30 uur een les staat en om 15.00 uur nog 1.
Soms kan je je natuurlijk wel nuttig maken in die uren, maar het is een beetje teveel van het goede in mijn ogen.
Whaha en ET op de HVA de beste van Nederland? :} Het jaar dat ik begon stond deze opleiding als beste aangeschreven van Nederland ja, momenteel als slechtste en is de afdeling zorg (waar ET ook onder valt) op de Hogeschool Zuyd het best aangeschreven.Ze zijn inderdaad erg van de cijfertjes..
Persoonlijk zou ik niet veel geloven van de mooie praatjes op de open dag..
Maar weet je wat het ook is, het schijnt dat er op meerdere hogescholen niets klopt..
Dat van het rooster is echt vervelend, maar dat gebeurt heel vaak op hogescholen, jammer genoeg.. _Rapido_ schreef:Bij Ergotherapie is verder geen loting of wat dan ook dus je bent standaard aangenomen.Citaat:Ze hebben de vakken anders ingedeeld. Het is zo dat we Ergotherapie als hoofdvak krijgen en daarnaast nog vakken zoals activiteiten, medische vakken (kinesiologie, neurologie, psychologie en sociologie > bij deze 4 zit vaak geen enkele koppeling naar ergotherapie en het is alleen maar theorie, geen praktijk), beroepsvaardigheden, beroepsopdrachten en ook nog een vrij deel. Dit zijn de grotere vakken zeg maar.
Nouja wij hebben andere boeken als de jaren ervoor en de lesstof is omgegooid. Heb geen specifiek vergelijkingsmateriaal aangezien ik niet precies weet hoe en wat het was voordat ik de opleiding kwam doen.
Ons is 1 dag vrij in de week beloofd, maar hier is geen woord van waar. We hebben niet veel contacturen (+/- 10 á 15 uur in de week), maar deze zijn helaas over 5 dagen verdeeld vaak, vooral in het 1e jaar. Plannen is niet hun beste vak, zo kan het dus voorkomen dat er om 08.30 uur een les staat en om 15.00 uur nog 1.
Soms kan je je natuurlijk wel nuttig maken in die uren, maar het is een beetje teveel van het goede in mijn ogen.
Whaha en ET op de HVA de beste van Nederland? :} Het jaar dat ik begon stond deze opleiding als beste aangeschreven van Nederland ja, momenteel als slechtste en is de afdeling zorg (waar ET ook onder valt) op de Hogeschool Zuyd het best aangeschreven.Ze zijn inderdaad erg van de cijfertjes..
Persoonlijk zou ik niet veel geloven van de mooie praatjes op de open dag..
Maar weet je wat het ook is, het schijnt dat er op meerdere hogescholen niets klopt..
Bedankt voor de info. Ik heb helaas niet de mogelijkheid om naar een andere school te gaan omdat dat allemaal te ver weg is. Dus ik hoop dat het meevaltDat van het rooster is echt vervelend, maar dat gebeurt heel vaak op hogescholen, jammer genoeg..

_Rapido_ schreef:
)