Meer mensen die binnenkort op kamers gaan wonen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

arans

Meer mensen die binnenkort op kamers gaan wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 17:31

Hallo

Ik ga volgend jaar studeren in de bosch, wat zo'n 2 uur reizen hiervandaan is. Ik moet dus op kamers. Ik ben nog opzoek.
Maar nu vraag ik mij af, hoeveel vierkante meter is nou fijn om te hebben? wat hebben jullie op je kamer staan? Is het echt vies? moet hoeveel mensen woon je in een huis? hoeveel betaal je? Hoe zit het met avond eten?

MIsschien als er nog meer mensen zijn die binnekort op kamers gaan, kunnen we hier ervaringen delen.

groeten Sharon

Veseosunce

Re: Meer mensen die binnenkort op kamersgaan wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:38

Ik woon op kamers in Groningen. Ik heb daar 22m2 betaal daar ook net wat meer voor maar ben blij dat ik het gedaan heb. Ben gewend om veel ruimte te hebben. Ik heb een bed, bank, eettafel, en kast waar mijn boeken en TV boven op staat. Ik heb ook een eigen keuken op mn kamer die altijd heel netjes schoon is.
Ik woon met 6 andere mensen in huis maar die spreek ik nooit, leef meer op mezelf.

Ik maak zelf altijd mn avond eten tenzij ik met een vriendin ga eten of wat dan ook.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:40

hee ik ga volgend jaar ook in den bosch studeren. heb al een kamertje
15 m2. moet nog gaan kijken hoe ik het ga inrichten
voor mij was het vooral belangrijk dat mijn hondje mee kon. verder niet zo veel eisen. ik wist dat ik sowieso achteruit zou gaan, ik heb namelijk in nijmegen gewoon op een kamer van ruim 45m2. maar dat vind je in den bosch echt niet.
Wat ga je studeren als ik vragen mag?

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:41

ik woon ook op kamers . heb 16 vierkante meter en heb hier genoeg staan. bank een kast een bed bureau koelkast en nog een kast. keuken moeten we delen maar er zijn er vrij weinig thuis..betaal 295 incl

Merlynlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:46

Ik heb op kamers in Leeuwarden gewoont. Beviel prima, ik had een klein kamertje (9m2) maar mijn kamer thuis was nog kleiner dus ik was er prima tevreden mee. Op mijn kamer stond wat je ook gewoon in je slaapkamer hebt. Bed, bureau, kast en een tvtje. De keuken, badkamer en woonkamer werden gedeeld met nog 4 andere huisgenoten. We aten iedere avond samen, heel gezellig en ook een stuk voordeliger dan wanneer je iedere avond voor jezelf kookt! Vies was het bij ons niet hoor, we hadden iedere week een klein klusje dat je die week gedaan moest hebben, dat was bijvoorbeeld stofzuigen, dweilen, wc schoonmaken etc ;)

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:47

Ik zit ook in Groningen op kamers. Ben tijdens mijn zoektocht op zoek gegaan naar een kamer van minimaal 18 m2 omdat ik wat ruimte wou.
ik heb nu een kamer van 18 m2 in een rijtjeshuis. (grotere kamer was echt zo'n studentenpant wat ik niet wou) Op m'n kamer heb ik m'n bank, salontafel, bijzettafeltje, tv kast, grote boekenkast, klaptafel, kledingkast, kleine ladekast en m'n hoogslaper (aanrader!!) staan. Wij delen het huis met z'n vijven (als het vol is, momenteel met 4) en dat is goed te doen. Vies is het niet, we hebben een schoonmaakrooster en iedereen houd zich daar netjes aan. Ik betaal 330 voor mijn kamer met tuindeur (tuin is wel gemeenschappelijk maar wel ruim). Ik kook iedere avond braaf mijn avondmaal, soms samen met huisgenoten of soms eet je buiten de deur.

Impressie hoe het eruit ziet, inmiddels is koelkast+magnetron naar de keuken en vervangen voor kledingkast http://www.mijnalbum.nl/Album=HJKRJQIR
Laatst bijgewerkt door NogSteedsGek op 23-05-11 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:48

Ik heb een kamer(tje) van 12m² waar ik ruim mee toe kom :) (wel met ingebouwde kast). Meer dan een bed, bureau, stoel en boekenrek moet daar voor mij namelijk ook niet in....
Ik deel samen met 17 mensen douches (3) en toiletten (4) en keuken en leefruimte. In de leefruimte staat een ruime tafel voor 12personen, een tv, drie grote zetels, salontafeltje. Dus ik ben voornamelijk in mijn kamer om te studeren en te slapen, om te 'leven' ben ik gezellig bij de rest in de keuken/leefruimte. Mijn kamer is helemaal niet vies, de douches en toiletten ook helemaal niet, de keuken daarentegen is niet altijd spik en span :+ (dingetjes die uit de pan spetteren blijven liggen, afwas blijft wel eens staan,...), maar dat wordt ook één keer per week volledig proper gemaakt.
Avondeten maak ik meestal voor mezelf, maar minstens één keer per week koken we wel met 2/3/4 personen samen (dan gaat één iemand gewoon naar de winkel en wordt de prijs gedeeld).

Ik zou mij doodeenzaam voelen op een studio denk ik :). Ik heb hier ook heel vaak de deur van mijn kamer openstaan, zodat ik altijd kan zien wie er voorbij komt en zodat mensen vaak binnen komen om een babbeltje te doen. Het sociale van die grote groep is écht wel een voordeel, ALS je sociaal bent allesinds!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:50

Ik woon nu sinds oktober op kamers.

Woon in een complex met 14 kamers..
Het is alleen geen standaard studentenhuis, het is meer een huis waar niet-studenten wonen en ik ben samen met een anders meisje de enige die studeert :)
Ik woon zelf in een kamer van 16m2.
Daar staat een twijfelaar in, bureau, bank, tafeltje met TV en twee kasten én mijn eigen keukentje :)
Ik deel mijn toilet met ongeveer 8 man, voor diezelfde 8 man hebben we ook 2 douches. :)
Alles wordt voor ons schoongehouden door iemand uit het huis die daarvoor betaald wordt, alleen je eigen kamer moet je dus schoonhouden. :)

Ik betaal 250 euro voor mijn kamer, inclusief g/w/l/tv en internet. :)

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 18:32

Ik woon nu op een kamer van ruim 22 m², inclusief g/w/l, tv en internet betaal ik daar ongeveer €330 voor. Daar staat in: een wastafel met twee kastjes, een bedbank, kledingkast, grote staande spiegel, boekenkast, nog een kleiner kastje, tafel met stoelen (voor 4 personen), leunstoel, bijzettafeltje, fatboy en een kastje met tv en radio en zo. Hiervoor zat ik in een kamer van 15 m², daar had ik geen grote boekenkast in staan. Qua ruimte kwam ik daar echter ook prima mee uit hoor. Allebei de kamer hebben een aparte, soort driehoekige vorm en grote ramen. Dat maakt het voor het gevoel wat ruimtelijker. :j

Ik deel verder alles met vier anderen. Het is niet spic en span, het grootste probleem is de afwas die zich nogal eens opstapelt, maar het is ook niet heel erg. Voordat ik hier kwam wonen was ik ook bang dat het vies zou zijn en dat ik daar niet tegen zou kunnen. Vies is het niet, slordig wel, maar eerlijk gezegd ben ik daar heel snel aan gewend. :P Mijn kamer houd ik gewoon zelf netjes. Ik vind het wel gezellig om huisgenoten te hebben, soms heb ik zin in een praatje en dan is er altijd iemand. Soms heb ik nergens zin in en dan doe ik gewoon mijn deur dicht. :))

In principe kook ik gewoon voor mezelf. Soms kook ik met een huisgenoot, soms met een vriendin, soms eet ik buiten de deur. Het verschilt een beetje per huis wat de gewoontes zijn, denk ik.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 19:02

oke, dit geeft mij een beetje een idee wat ik moet verwachten. Ik denk dat ik rondkijk voor ene kamer van rond de 16 verkante meter. Ik ga trouwens voedingsmiddelentechnologie studeren aan het HAS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 19:05

Ik zit in Amsterdam, 24 m² met eigen badkamertje en keukentje. Voor mij ideaal. :)

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 20:29

Ik ga volgend jaar ook op kamers :)
Als ik een kamer kan vinden :')
Ik ga in Wageningen studeren, wat voor mij vanaf hier minstens 3 uur enkele reis is :P
Niet te doen dus, elke dag op en neer :')

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 20:37

wageningen is hier vlakbij !! leuk daar hoor !!

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 20:38

Gelukkig :P

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 22:30

ik ben ook op kamers. :) mijn eerste kamer was 13m2 (wat heel goed te doen is) en ik deelde met 3 andere meisjes de keuken, wc en badkamer. we hadden echt een heel schoon huis. we aten bijna nooit samen, ook omdat de keuken klein was dus je kon er niet lekker zitten dus dan heb je sowieso al minder contact met je huisgenoten als je niet een goeie gemeenschappelijke ruime hebt. ik betaalde 350eu, wat best duur is.
nu heb ik een anders huis waar ik 2 kamertjes (studeerkamer van ong 6m2 en een slaapkamer van iets van 9m2 denk ik) heb en een inloopkast. ik deel de keuken en badkamer met 2 andere studenten en we hebben een grote woonkamer/woonkeuken dus daar ben ik redelijk vaak en we eten altijd samen (tenzij je in je eentje thuis bent :P ). het is iets minder schoon dan het andere huis, maar nog steeds heel schoon. keuken is altijd netjes (komt mede door de afwasmachine ;) ) dus het is niet zo als dat je altijd op tv ziet. we hebben trouwens ook een hottub in de tuin. :D :D ik betaal hier 199eu.

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 23:43

Even stipje, want ik wil graag op kamers in Groningen. :)

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 10:18

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 10:24

ik zit ook op kamers, geen flauw idee hoe groot mn kamertje is, heb er n bed in staan, een kast, een bank en een bureau, daarnaast hebben we een gedeelde keuken die enorm vies is, aangezien meer dan de helft gewoon niet schoonmaakt, bah. maar ik vertrek binnenkort waarschijnlijk naar 2 iets kleinere kamertjes, maar wel met een eigen keukentje, daar ben ik echt mee in mn nopjes! :D

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 16:56

Ik zit inmiddels bijna een jaar op kamers in Tilburg. :)
Ik vind zelf dat 15m2 echt het minimale is wat je nodig hebt. Zelf heb ik 20m2, en heb nu nog lekker de ruimte. Ik betaal 278 incl. g/w/l/i :)
Ik heb alles op mijn kamer staan. Kasten, bureau, bed (2persoons), tafel, bank, koelkast enz. :)
Bij ons is het niet echt schoon, maar het is er uit te houden. Ik woon met 7 anderen, we eten vaak met 2 of 3 personen maar je kunt ook alleen eten als je dat wilt.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 19:31

nee, ik ga mij daar even in schrijven!

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 19:34

Vraagje: Ik was van het weekend in amsterdam en kwam daar dit tegen: http://www.nijlstaalconstructies.nl/upl ... ngen_3.jpg
Iemand die in dit soort woningen woont? Ik wil later graag op kamen maar als het op deze manier moet (dit was ook echt een stuk weg van het centrum!)... Vreselijk vond ik het := Ik zat eerder te denken aan een leuk klein huisje in het centrum.. of is dat niet gebruikelijk?

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 19:36

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 19:36

Haha, leuk klein huisje in het centrum kan, moet je een geldboompje planten. :j Vergis je niet in de schaarste van kamers in Amsterdam!

Die containers, zijn dat die vlakbij station Amstel? Het schijnt daar best aardig wonen te zijn, héél veel ruimte relatief gezien, en best prima gewoon. Je moet je ook niet vergissen in hoe goed het daar met het OV is, en verder.. óók Amsterdam is klein, en op de fiets goed te doen.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 19:39

Weet ik niet, het was bij zeeburger eilanden volgens mij. Maar je hebt ook containerwoningen die velgekleurd zijn, die zijn nog 10x erger! Hihi nee sorry klinkt heel verwend maar dan blijf ik wel lekker thuis wonen, is ook prima te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:01

CASA400 lijkt me wel wat voor jou dan, haha. :))