Nieuwe uitvinding: wat spreekt jullie het meeste aan? Poll!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke uitvinding spreekt jullie het meeste aan?

1. De Ventisproei
7 (8%)
2. Het koelzakje
35 (43%)
3. Het winkelwagentje
36 (44%)
4. Het bierkarretje
3 (3%)

Totaal aantal stemmen: 81

PoelieWoelie

Nieuwe uitvinding: wat spreekt jullie het meeste aan? Poll!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 10:48

Ik ben voor mijn opleiding bezig met een project waarin we iets moeten 'uitvinden' voor studenten en op de markt moeten brengen. Het thema is zomer. Nu hebben wij al een paar 'uitvindingen' bedacht, maar we kunnen geen keuze maken, en we willen weten wat ons publiek nodig heeft. Hieronder vinden jullie een lijstje met onze ideeen, hoe gek ook. Zouden jullie kunnen aangeven welke jullie het meest aanspreekt? En waarom wel of waarom niet? Of kennen jullie dit concept al?

1. De Ventisproei: Een leuk, klein handventilatortje zoals jullie die allemaal wel kennen. Combineer dat met een bloem waar een clown water uit spuit en je hebt de ventisproei. Een onmisbaar element voor bij het zonnen of op het terras. Heerlijke ventilator en door op het knopje te drukken wordt er water verneveld en op je gezicht of welk lichaamsdeel dan ook gesprayed. Heb jehet warm? Gebruik de Ventisproei! Een beetje zweterig? De Ventisproei!

2. Het koelzakje voor een flesje: Een handig klein zakje voor om je flesje drinken of bier, verkrijgbaar in allerlei verschillende kleuren en motiefjes. Dit zakje werkt als een koelbox. Door de spiegelende binnenkant blijft de kou binnen. MAAR: door het unieke koelelement in het zakje kun je ten alle tijden je flesje drinken weer koud maken. Je activeert de instant ice-pack (normaal gebruikt voor verstuikingen en dergelijke) door erin te knijpen. Door de chemische reactie veranderd dit in ijs.

3. Het winkelwagentje: Jullie kennen het wel, elke keer dat gesjouw met je spullen als je naar de supermarkt gaat, een dagje naar het strand gaat of het park bezoekt. De koelboxen, de kleedjes.. vervelend! De boodschappen in dozen zetten en er mee slepen.. vervelend! Maar nu is er iets nieuws; de winkelwagen die je zo je auto in kunt rijden! Deze winkelwagen is gemaakt van lichtgewicht materiaal en is een stuk kleiner dan een normale winkelwagen. Hij heeft rubberen, met lucht gevulde wieltjes die, net als een brancard, inklapbaar zijn. Zo kun je op elk terrein je wagentje verplaatsen. Op het gras, in de supermarkt of gewoon op straat. Door de unieke 'ski's' die tevoorschijn komen als je de wieltjes inklapt kan deze zelfs over het strand gesleept worden zonder vast te komen zitten.

4. Het bierkarretje: Dit is hetzelfde principe als het winkelwagentje, alleen dan een stuk kleiner. Als student ken je het wel; met die zware kratten slepen en kilometers naar huis lopen. Om over het park en het strand nog niet te spreken. Dus is er het bierkarretje: een bakje met luchtbandjes waar het kratje stevig in staat. Door de 'ski's' naar beneden te klappen kan je dit karretje zelfs in het mulste zand verplaatsen!

Brand maar los!

PoelieWoelie

Re: Nieuwe uitvinding: wat spreekt jullie het meeste aan? Poll!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 10:57

Als jullie nog op en aanmerkingen hebben kunnen jullie die hier plaatsen :) Thanks mensen! Er wordt al fijn gereageerd! :)

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 11:14

ik denk dat nr 3 wel iets vernieuwender is dan de andere opties...

nr 2 is al op de markt dus is niet echt een "uitvinding"
nr 1 vind ik dan een iets "nutteloze" uitvinding waarvan ik niet denk dat het veel gebruikt zal worden...

het is alleen de vraag of nr 3 realistisch is en goed uitvoerbaar is...

S6!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 11:15

Ik heb voor de ventisproei gekozen.
Fijn in de zomer. Maar niet uniek, want dit product bestaat al ;)
Dus ik weet dat 't fijn werkt :j

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 11:26

TinkerTom schreef:
ik denk dat nr 3 wel iets vernieuwender is dan de andere opties...

nr 2 is al op de markt dus is niet echt een "uitvinding"
nr 1 vind ik dan een iets "nutteloze" uitvinding waarvan ik niet denk dat het veel gebruikt zal worden...

het is alleen de vraag of nr 3 realistisch is en goed uitvoerbaar is...

S6!

Wij hoeven het niet zelf te maken, alleen een prototype. Ik denk dat het voor mensen met een wat technische achtergrond wel goed uitvoerbaar zal zijn, maar we moeten alles nog onderzoeken. Bedankt voor je mening in ieder geval! dit nemen wij op in onze vergaderingen.

Edit; Nummer 2 is op internet niet te vinden, behalve gewone koelzakjes. Wij voegen er een extra element aan toe, zodat je altijd en overal je flesje instant kunt koelen. Zo heb je altijd een koud flesje, ook al zit je al uren in de zon te bakken! :)
Laatst bijgewerkt door PoelieWoelie op 29-04-11 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 11:27

Femke schreef:
Ik heb voor de ventisproei gekozen.
Fijn in de zomer. Maar niet uniek, want dit product bestaat al ;)
Dus ik weet dat 't fijn werkt :j

We hebben nog niet onzettend veel research gedaan, dus hier waren we nog niet achter gekomen. Bedankt! Hier hebben we wat aan!

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 13:11

Ik heb op 3 gestemd maar ik zou er op letten dat je het karretje ws in de lengte in je kofferbak "schuift" als het hetzelfde moet werken als een brancard, maar een kofferbak is in de breedte zegmaar. Dus je moet het wel makkelijk kunnen draaien ofzo, anders moet het wel een heel klein wagentje worden toch? Ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel..

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 13:44

Ik heb nummer 2 gekozen, vind het wel handig dat je het weer kunt laten koelen want dat is juist mijn probleem met die koeldingen.

Inklapbare wieltje op een karretje voor je boodschappen bestaat idd al. Buurvrouw had er eentje

MAAR: door het unieke koelelement in het zakje kun je ten alle tijden je flesje drinken weer koud maken. Je activeert de instant ice-pack (normaal gebruikt voor verstuikingen en dergelijke) door erin te knijpen. Door de chemische reactie veranderd dit in ijs.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 19:16

AaronYve schreef:
Ik heb nummer 2 gekozen, vind het wel handig dat je het weer kunt laten koelen want dat is juist mijn probleem met die koeldingen.

Inklapbare wieltje op een karretje voor je boodschappen bestaat idd al. Buurvrouw had er eentje

MAAR: door het unieke koelelement in het zakje kun je ten alle tijden je flesje drinken weer koud maken. Je activeert de instant ice-pack (normaal gebruikt voor verstuikingen en dergelijke) door erin te knijpen. Door de chemische reactie veranderd dit in ijs.

Bestaat dit echt al? Dat zou jammer zijn.. :/

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 22:54

Nr 1 en nr 2 bestaan idd al.
Nr 3 en 4, ik weet het niet, vind het niet je van het en word er ook niet heel enthousiast van.
Maar goed, dat kan voor iedereen anders zijn! :)

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 11:59

1&2 bestaan al :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 12:42

Idd 1 en 2 bestaan al, bij optie 3 en 4 vraag ik me af hoe werkbaar dit is, is het ook in hoogte verstelbaar? Alle auto's hebben een andere hoogte namelijk, en wbt kofferbakken, bij onze station en bij veel mpv's kun je 'm er zo inrijden, maar heel veel kleine auto'tjes hebben een kofferbak waarbij je niet iets erin en eruit kan rijden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 13:03

Niet alleen kleine auto's hoor. Bijna alle auto's met een kont hebben een (hoge) rand waardoor je er niets in kan rijden. Daarnaast zijn de meeste kofferbakken te kort om er zelfs maar een kinderwagen (met opgeklapt onderstel) in de lengte in te rijden.

Nr 4; zou interessant zijn als het werkelijk door het mulste zand kan. Maar dan zou het systeem makkelijk zijn voor bv kinderbuggy's/wagens.

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 13:24

nummer 3 omdat de rest al bestaat

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 13:28

nr 3 (dat zal iets nieuws zijn)
maak hem wel zo dat ie gelijk stabiel en vast in de auto zit en geen krassen kan maken op de auto
tevens of ie ook gelijk voor verschillende auto's te gebruiken is
(sommige kofferbakken hebben nog een rand)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 13:33

1 en 2 is inderdaad niet nieuw. Het idee van het karretje spreekt mij niet aan. Als je het hele karretje afgeladen hebt met spullen, zou je deze in 1 keer in de auto moeten tillen. Sterke man die dat voor elkaar krijgt. Zit je evengoed nog met het probleem dat je bijvoorbeeld je boodschappen in delen uit het karretje de auto in moet sjouwen en daarna het karretje pas. Ook voor mensen die afhankelijk zijn van een trap (onze tuin heeft hoogteverschil) lijkt me dat niet handig. Maak je het karretje kleiner, zodat deze makkelijker te hanteren is met spullen, kan je denk ik net zo goed een boodschappentas meenemen. Dus mij spreken alle 'uitvindingen' niet aan, sorry.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 13:33

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 13:35

Laatst bijgewerkt door Brainless op 30-04-11 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 13:37

maar is niet het idee van wat ze willen ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 13:39

Ik heb er nog 1 bij gedaan, dat is wel wat ze bedoelen.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 16:14

Hmm dat is wel balen. Moeten we nog maar even verder brainstormen!

Wil nog wel even zeggen dat de koeler niet alleen het zakje is, maar er zit ook een instant ice-pack in zodat je hem altijd en overal opnieuw kunt koelen!

Dat zie ik nergens staan namelijk.. :)

Edit; ik zie dat het winkelwagentje een inzendig is op een site voor het voortgezet onderwijs. Hierdoor is het nog geen bestaand product dus! Plus dat wij er een soort van buggy van willen maken zodat hij overal mee kan.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 16:37

Nummer 2; dan blijft het flesje water wat ik altijd in de auto heb met dit warmere weer misschien wat aangenamer van temperatuur. Aan 3 & 4 heb ik niets omdat mijn kofferbak veel te klein is (Panda). Er kan net een boodschappenkrat in staan die wel een kwartslag gedraaid is. Bovendien heb ik niets met alcohol dus 4 vind ik iets voor studenten.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 17:38

Voor het formaat van 3 valt vast wel iets te verzinnen!

Maar wat vinden jullie dan van een 'strandbar'? Zelfde idee als het winkelwagentje, maar dan met boxjes erin, een koelboxje, bekerhouders.. etc.. :p

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:00

LauraMc schreef:

Wil nog wel even zeggen dat de koeler niet alleen het zakje is, maar er zit ook een instant ice-pack in zodat je hem altijd en overal opnieuw kunt koelen!

Edit; ik zie dat het winkelwagentje een inzendig is op een site voor het voortgezet onderwijs. Hierdoor is het nog geen bestaand product dus! Plus dat wij er een soort van buggy van willen maken zodat hij overal mee kan.

Wilde net zeggen die colelrs zijn maar voor enkel uren maar die wat jullie willen ontwikkelen kun je dus opnieuw koelen. Echt ideaal!

Mijn buurvrouw had een karretje die ze vast kon maken in de auto, dus die kun ze er zo inschuiven en weg was ze, maar krijg het idee dat ditniet haalbaar is omdat iedere auto anders is.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 11:57

AaronYve schreef:
LauraMc schreef:

Wilde net zeggen die colelrs zijn maar voor enkel uren maar die wat jullie willen ontwikkelen kun je dus opnieuw koelen. Echt ideaal!

Mijn buurvrouw had een karretje die ze vast kon maken in de auto, dus die kun ze er zo inschuiven en weg was ze, maar krijg het idee dat ditniet haalbaar is omdat iedere auto anders is.

Dat is waar, je hebt natuurlijk van die kleine autotjes.. Maar daar valt vast iets op te verzinnen! Ik persoonlijk vind het koelzakje een goed idee, maar de rest van mijn groep struikelt daar een beetje over. Ze vinden het niet 'nieuw', en aan de ene kant is dat het ook niet, maar er wordt wel een nieuw element aan toegevoegd.

Moeilijk!