Ik loop al heel lang met een probleem en dat is dat ik me écht niet kan concentreren met mijn huiswerk. Mijn gedachten vliegen gewoon alle kanten op... Nu heb ik uit andere topics al eerder gehoord: 'alles opruimen, geen apparaten, beneden je huiswerk doen'. Maar... Ik heb nog een probleem en dat is dat ik voorlopig niet mág schrijven ivm een hardnekkige peesontsteking in de pees van me duim. [ik heb het links en rechts]. Dus alles moet op de computer, internet uitschakelen heeft geen nut want ik weet hoe het weer aan moet

Ik doe ondertussen 4 gymnasium.
iemand tips?
alvast bedankt!!
het klinkt raar maar het helpt (bij mij). je kan ook een soort schema maken dat je eerst een uurtje niks doet, dan 2 vakken, dan weer niks, en dan de rest o.i.d.
ik ben daardoor super chaotisch, afleiding weghalen hielp niet, ik werd soms ook heel down of chagrijnig of gefrustreerd. ik hoop dat jij je er toe kan zetten, ook bijvoorbeeld om gewoon meer te doen in de lessen (als je dat nog niet doet) om zo niet alles thuis te hoeven doen? ik ging in de lessen ook altijd andere dingen doen, erg slecht!
. Knap dat je wel in 6jaar gymnasium af hebt kunnen maken! Ik heb er in de derde kei hard voor moeten knokken. (chronische hyperventilatie, oma in coma, rot mentor, etc.) en het uiteindelijk gehaald. Maar ik heb nu alweer hetzelfde gevoel als in de derde...in de les opletten lukt meestal nogwel, maar vooral Latijn (ben ik erg slecht in + vervelende lerares) krijg ik het niet voor elkaar om op te letten. Ja een half uur ofzo, maar geen blokuren...