Ook ik ben sinds vandaag werkloos....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kipje39

Ook ik ben sinds vandaag werkloos....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 17:52

Moet het toch even van me afschrijven.

Mijn werkdag begon als elke andere dag, alleen eindigde hij anders..
Mijn shift zal er bijna op, en mijn manager kwam me halen... Nou toen kreeg ik het te horen, ze konden niet verder met mij.. per vandaag.

Krijg je dan te horen een paar minuten voordat je naar huis gaat.
Ik was totaal in shock, ik had dit echt niet zien aankomen.
6 jaar heb ik daar gewerkt.
Krijg als trost nog wel een oprot premie mee, maar goed ik werkte daar partime dus van een ww kan ik net mijn huur betalen.

Echt ik ben totaal in stress en heb er hoofdpijn van.... |(

hafjelinger

Re: Ook ik ben sinds vandaag werkloos....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 17:53

Sterkte en maar hopen dat je snel nieuw werk vind..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 17:54

Hoezo kunnen ze je nou ineens buiten gooien? Wat voor contract had je ? of liep deze vandaag af?

Wel veel sterkte er mee!

xxelviraxx

Mijn hemel zeg. Vind het wel erg raar dat ze je zo ontslaan als je daar al 6 jaar werkt. Zeker op het einde van je shift. Sterkte ermee. En succes met het zoeken van een nieuwe baan.

Nadia
Oppermuts

Re: Ook ik ben sinds vandaag werkloos....

LZP --> STW

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 17:55

Dat kunnen ze toch niet maken.
Je zomaar op straat zetten.
Dit horen ze minstens een maand van te voren aan te geven tenzij er iets voorgevallen is.
Als dat niet het geval is mogen ze dit echt niet maken.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 17:55

Anoniem schreef:
Hoezo kunnen ze je nou ineens buiten gooien? Wat voor contract had je ? of liep deze vandaag af?

Wel veel sterkte er mee!

Hier dezelfde vragen :j

Vet balen zeg! Succes met het vinden van nieuw werk, is niet makkelijk :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 17:56

Zo is het bij mij de vorrige keer ook gegaan.. Ik werkte Fulltime, en had juist om minder uren gevraagd. Wanneer ik hier naar vroeg werd ik steeds afgewimpeld... Er hing al een tijdje een vacature op de raam. Nooit gedacht dat die voor de vervanger van mij zou zijn. Kan er nog steeds erg boos om worden! Ik kreeg niet eens een oprot-premie, zou juist op vakantie gaan.. Ging ook niet meer door dus, ik moest volkomen onverwacht gaan solliciteren in mn vakantie.. Mijn contract liep inderdaad af op de dag voor mn vakantie.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-11-10 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 17:56

dit kan toch niet per direct ze moeten ontslag aanvragen, of gaan ze bezuinigen maar dan nog moeten ze het geloof ik 1 maand van tevoren vertellen

ik vind het trouwens erg onbeschoft dat ze het zo doen je hebt neem ik aan ook je vaste lasten die je gewoon moet betalen en eer de ww rond is ben je ook al weer 2 maanden verder

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 17:57

ik zou even goed je arbeidscontract door lezen want dit kan niet zomaar!

wat is er voor gevallen?

heb je een contract voor bepaalde of onbepaalde tijd?

ze mogen je namelijk niet zomaar ontslaan!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 17:57

Ik had een vast contract maar wel op verkoop basis... terwijl mijn resultaten echt topr waren.
Hun dachten daar anders over...
En idd ik ben ontzettend kwaad dat ze er niet een maand van te voren mee komen...

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 17:57

Wat is er 'precies' gezegd en waarom? Je baas mag je niet zomaar ontslaan hoor! En al helemaal niet per vandaag. Tenzij je contract afloopt per vandaag, maar zo te horen was dat niet zo.

Dan morgen dus gewoon weer aan het werk (anders kunnen ze je écht ontslaan wegens werkweigering) of ziekmelden en morgen ook gelijk even opzoeken (eventueel met hulp) wat jouw rechten zijn.
Je mag écht niet zomaar per direct ontslagen worden, tenzij er hele dringende redenen zijn..

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 17:59

Stephanie_86 schreef:
dit kan toch niet per direct ze moeten ontslag aanvragen, of gaan ze bezuinigen maar dan nog moeten ze het geloof ik 1 maand van tevoren vertellen

ik vind het trouwens erg onbeschoft dat ze het zo doen je hebt neem ik aan ook je vaste lasten die je gewoon moet betalen en eer de ww rond is ben je ook al weer 2 maanden verder

Precies en hier zit ik dus ook mee.. mijn vaste lasten betalen..
Sta je dan als alleenstaande mama denkende dat je alles een beetje op de rit had...

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:00

Inderdaad, ik zou ook even advies inwinnen. Dit mogen ze niet zomaar doen.
Ze moeten een dossier opbouwen om je met een vast contract te kunnen ontslaan of je moet al iets gedaan hebben om reden te hebben voor op staande voet onstlag.
Als jij voldoet aan je verkooptargets die zijn vastgelegd, kunnen ze helemaal niks maken. Zou er zeker werk van maken.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:01

dat mag dus wel ;)
Dmv Vaststellingsovereenkomst mogen ze je dus gewoon ontslaan!
Ze moeten je nog wel doorbetalen tot einde van de maand + maand opzegtermijn
maar kan zijn dat je baas die gewoon wel wil betalen
maar ondertussen jouw niet meer op kantoor wilt hebben
(Niet l*llig bedoelt hoor, maar je hoort wel is dat iemand na onslag 2 weken nog met blijven en die gaan jatten of de boel verstieren voor de rest)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:02

:(:) Dat is schrikken ja!
Net wat Myukii zegt: surf gelijk naar de website van een vakbond, daar kan je precies lezen hoe en wat bij ontslag.
Je hebt toch wel een contract he..?

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 18:03

Ik moet morgen terug voor een gsprek wat ik financieel mee krijgt ter overbrugging....

Maar dan nog... ik zit nu wel mooi met deze kl*te situatie.. En ook zo onverwacht...

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:04

hebben ze je een vaststellings overeenkomst meegegeven ook?

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:06

Pascal schreef:
Ik moet morgen terug voor een gsprek wat ik financieel mee krijgt ter overbrugging....

Maar dan nog... ik zit nu wel mooi met deze kl*te situatie.. En ook zo onverwacht...

Inderdaad echt even naar de vakbond of rechtswinkel bellen om te vragen wat je rechten zijn. En dus niet niet gaan werken..

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:07

Wendy1978 schreef:
dat mag dus wel ;)
(Niet l*llig bedoelt hoor, maar je hoort wel is dat iemand na onslag 2 weken nog met blijven en die gaan jatten of de boel verstieren voor de rest)

Dat was me niet bekend. Dacht altijd dat ze een geldige reden moesten hebben om iemand met een vast contract te ontslaan.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:10

Pascal schreef:

Teken ook niet gelijk alles wat ze onder je neus schuiven, maar neem het mee naar huis 'ter overleg' .
Dan kan je laten controleren of het allemaal wel klopt en dat moeten ze je toestaan.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:13

marijkedam schreef:
Wendy1978 schreef:
dat mag dus wel ;)

Dat was me niet bekend. Dacht altijd dat ze een geldige reden moesten hebben om iemand met een vast contract te ontslaan.

Een vaststellingsovereenkomst is een manier van opzeggen met wederzijds goedvinden waardoor de werknemer zijn rechten op uitkeringen en consorte behoud. Hier dus niet van toepassing naar mijn mening omdat TS niet wil opzeggen

@TS ik wil je idd aan raden aan te geven (ook via mail want die kan je bewaren) wel beschikbaar te zijn voor het werk want naar mijn mening kan dit dus niet zomaar!

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:17

Evony schreef:
marijkedam schreef:

Een vaststellingsovereenkomst is een manier van opzeggen met wederzijds goedvinden waardoor de werknemer zijn rechten op uitkeringen en consorte behoud. Hier dus niet van toepassing naar mijn mening omdat TS niet wil opzeggen

@TS ik wil je idd aan raden aan te geven (ook via mail want die kan je bewaren) wel beschikbaar te zijn voor het werk want naar mijn mening kan dit dus niet zomaar!

`Ze zullen het op bedrijfseconomische redenen gooien
omdat de verkoop terug loopt van TS (Al dan wel of niet zo, daar zal het bedrijf het op gaan gooien ws)

En ze doen je daar in een voorstel met behoud van je uitkering + een evt. bonus...

Ik zit nl. precies in zelfde schuitje ;)
EDIT: Ik wilde dus ook NIET opzeggen!!!!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:19

Wendy1978 schreef:
omdat de verkoop terug loopt van TS (Al dan wel of niet zo, daar zal het bedrijf het op gaan gooien ws)

En ze doen je daar in een voorstel met behoud van je uitkering + een evt. bonus...

Dat moet dan wel eerst aangetoond worden dat er spraken is van bedrijfseconomische redenen, als goed is doet het UWV daar gewoon onderzoek naar, wordt werkgever en werknemer gehoord, papieren bekeken en dan pas al dan niet een vergunning verleend.

worden er nog meer mensen ontslagen TS?

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:19

Evony schreef:
Wendy1978 schreef:

Dat moet dan wel eerst aangetoond worden dat er spraken is van bedrijfseconomische redenen, als goed is doet het UWV daar gewoon onderzoek naar, wordt werkgever en werknemer gehoord, papieren bekeken en dan pas al dan niet een vergunning verleend.

worden er nog meer mensen ontslagen TS?

Nee hoor, dat hoeft dus niet meer!!
Mits het voor komt bij de Kantonrechter!