Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
marlooo schreef:Hallo!
Wij zijn 3 studenten hippische bedrijfskunde en moeten voor de module ondernemen en adviseren in de paardensector een innovatief product ontwerpen. Ons idee is positierijkleding. Er zijn verschillende discussies hierover op het internet te vinden en wij denken dat dit product te realiseren is en op de markt is te brengen. 80% van de paardensporters in Nederland is vrouw en er worden per dag 500 babys geboren, dus wij denken dat meer mensen tegen dit probleem aanlopen. Zwangere vrouwen zullen niet meer intensief paardrijden maar wij denken dat als men met paarden bezig is toch het liefste in rijkelding loopt.
Wij willen jullie vragen deze enquête in te vullen, ookal ben je niet zwanger of heb je er niet direct mee te maken. Wij willen graag de mening van anderen in de paardensector horen.
Bedankt voor de medewerking!
Groetjes, Marloes, Dionne en Lara
1) Leeftijd 23 jaar
2) Heb je zelf paardgereden of paarden verzorgd toen je zwanger was, of ken je mensen die dit hebben gedaan? Ja mijn moeder
3) Wat zijn de problemen die je hebt ondervonden ten opzichte van rijkleding? En waarom was dit een probleem? Na een tijdje ging de broek niet meer dicht
4) Wat vindt je van het idee? En waarom? Wel een leuk idee, er zijn genoeg mensen die in de paardenwereld zitten en niet daarvoor hun positiekleding vuil willen maken.
5) Denk je dat dit idee haalbaar is? En waarom? Ja, om bovenstaande reden. Ik denk dat er een kleine markt voor is. je bent imemrs gebonden aan zwangere ''paarden''vrouwen
6) Als je zelf zwanger bent of raakt, zou je dit product dan kopen? En waarom? Ik denk het wel omdat ik dan niet als ik naar de paarden ga mijn positiekleding vuil hoef te maken.
7) Wat voor prijs zou je hiervoor willen betalen?
a) Minder dan €25
b) Tussen de €25 en €35
c) Tussen de €35 en €45
Citaat:1) 29 jaar
2) Ik ken ze.
3) Te dikke buik, rijbroeken zitten niet meer fijn. Of opgeblazen laarzen niet meer aan krijgen. Te dik niet meer op/af paard komen.
4) Goed idee, misschien dat mensen dan langer kunnen blijven rijden.
5) Ja, er is vast interesse voor.
6) Ja, mist ik nog kan/wil rijden en mijn gewone rijkleding niet meer goed zit.
7) e) Meer dan €55

marlooo schreef:Hallo!
1) Leeftijd, 38
2) Heb je zelf paardgereden of paarden verzorgd toen je zwanger was, of ken je mensen die dit hebben gedaan? Ik heb de hele zwangerschap gereden.
3) Wat zijn de problemen die je hebt ondervonden ten opzichte van rijkleding? En waarom was dit een probleem? Ik reed met een legging of positiejeans.
4) Wat vindt je van het idee? En waarom? Er bestaan al positie-rijbroeken, alleen vond ik ze te duur voor die korte periode die je ze draagt.
5) Denk je dat dit idee haalbaar is? Zeker is het haalbaar want het is er al. En waarom? Zie vorige antwoord.
6) Als je zelf zwanger bent of raakt, zou je dit product dan kopen? Is afhankelijk van de prijs. En waarom? Omdat het net iets prettiger zal rijden dan een jeans of legging.
a) Minder dan €25
b) Tussen de €25 en €35
marlooo schreef:1) Leeftijd 39
2) Heb je zelf paardgereden of paarden verzorgd toen je zwanger was, of ken je mensen die dit hebben gedaan? ja, t/m 32e week
3) Wat zijn de problemen die je hebt ondervonden ten opzichte van rijkleding? En waarom was dit een probleem? kon geen rijkleding vinden, gelukkig heeft m'n moeder een oude rijbroek vermaakt
4) Wat vindt je van het idee? En waarom? super
5) Denk je dat dit idee haalbaar is? En waarom? ja
6) Als je zelf zwanger bent of raakt, zou je dit product dan kopen? En waarom? ja afhankelijk van de prijs, want het is toch maar heel tijdelijk
a) Minder dan €25
b) Tussen de €25 en €35 x
c) Tussen de €35 en €45
d) Tussen de €45 en €55
e) Meer dan €55