cruesli schreef:Ik heb de HBOV duaal gedaan op de hogeschool van Arnhem en Nijmegen in Nijmegen.
Ik heb speciaal voor Duaal gekozen, omdat je dan meer praktijk hebt en m.i. meer wordt klaargestoomt voor het werken dan bij de voltijd. Voor duaal moet je wel eerst aangenomen worden in een ziekenhuis voor je aan de opleiding mag gaan beginnen. Dan heb je veel meer 'stages', of in elk geval langere dan bij voltijd. En bij stages sta je bijna altijd overgepland, maar bij de praktijkleerperiodes zoals dat bij duaal heet, werk je gewoon mee, dus doe je veel ervaring op. Mijn eerste plp (praktijkleerperiode) duurde een half jaar, daarna 8 maanden, toen nog een stage van 3 maanden in de GGZ en daarna nog een plp van een jaar. Heb ik zelf als heel positief ervaren en ook de ziekenhuizen zijn erg over deze opleiding te spreken, juist omdat je zoveel al uit de praktijk weet en niet 'alleen' van boeken.
Wel zit er veel zelfstudie in. Tijdens je laatste plp moet je ook nog afstuderen en dat is vrij druk, omdat je ook je plp moet halen met doelen etc etc.
Ik wil voltijd absoluut niet afkraken hoor, maar als ik nog een keer mocht kiezen, zou ik absoluut weer voor duaal gaan!
Ik zie ook wel dat jij wat ouder bent. ik ben van mening dat dat heel veel scheelt. TS is 17a18? om dan te solliciteren en vervolgens te gaan werken vindt ik persoonlijk wel wat jong... geniet lekker van je studenten tijd je moet je hele leven nog werken is mijn motto.
maar dit is natuurlijk persoonlijk