Ik wil mezelf graag blijven ontwikkelen en heb nog een hoop te leren, gelukkig maar!

Ik ben studente fysio en heb een eigen Westerngereden haflinger. Paarden zijn mijn eigenlijke passie, en ik wil dan ook zoveel mogelijk leren en ervaring opdoen binnen de richtingen die me interessen binnen de paardensport.
Het leek me fijn om me verder te ontwikkelen door het volgen van een opleiding, en ik ben daar wat over aan het brainstormen, en heb daar wat hulp bij nodig.

Ik denk erover om de ORUN-cursus te gaan volgen dit jaar. Het kan een fijne basis zijn en het is handig om een papiertje achter de hand te hebben; voor sommige andere activiteiten is dit zelfs noodzakelijk. Het zou gaan om wat vroeger 'basis' was (ben niet thuis in de vernieuwde namen, sorry...) omdat mijn pony niet L1+1 klaar is.
Ik twijfel of ik dit zal doen, (als ik het doe, dan wil ik het goed doen!) omdat ik de laatste tijd juist steeds minder dressuurgericht ben. Dressuur blijft imo de basis voor alles, maar ik ben daar wel steeds minder 'traditioneel' in, en ik ben bang dat dat gaat botsen. Ik hoor de laatste tijd ook veel goede kennissen er erg negatief over...
Ik heb gekeken naar de opleiding voor paardengedragstherpie, maar daar zitten te veel dingen bij die niet zo in mijn straatje passen. Los van dat het erg prijzig is zou ik dan liever eventueel losse modules volgen.
De opleiding voor zadelmaker lijkt me supertof, ja, dat kan parttime! maar is in Belgie, op tijden die voor mij niet gaan werken (avonduren).
Centered Riding interesseert me zeer. Ik probeer als studentrider eens te gaan kijken hoe tof dat daadwerkelijk is. (Past ook bij mijn studie!)
Ik heb nog wel wat dingen op mijn verlanglijstje staan; onder andere de cursus 'Natuurlijk Bekappen' van Paard Natuurlijk,, en een cursus bij Emiel Voest (maar de instructiecursus (voor ooit) is verhoudingsgewijs weer gigantisch duur, vind ik!).
Verder wil ik met mijn pony nog een hoop, verder met clickeren, Westernrijden, Trec en Endurance starten, eens een F-proef rijden (het liefst met een halsring als dat is toegestaan) en een show maken. (Dromen moet je hebben toch.

Verder wil ik mijn nog verder verdiepen in het grondwerk, oa via Parelli (we zijn een aardig eind op weg).
Zo heb ik een heel lijstje gekregen...
Ik ben heel beniewd of ik nu toevallig een hele leuke cursus of opleiding gemist heb, of dat jullie nog tips of ideeen hebben. Dit is in elk geval waar mijn interesses liggen...
Ben benieuwd.