Nou goed, mijn ouders vinden m'n studie erg belangrijk en ik wil graag een universitaire opleiding volgen over een paar jaar. Nou zijn dit niet de goedkoopste opleidingen en m'n ouders hebben hier dus een spaarrekening voor geopend bij m'n geboorte, hier zou ik met 18 eigen beheer over krijgen. Ik krijg studiefinanciering, die op m'n eigen rekening gestort zou worden en kan zorgtoeslag aanvragen. Nou vinden m'n ouders studeren ontzettend belangrijk, en ze hebben zo iets studiefinanciering is niet voor niets studiefinanciering, ze vinden dat je dit moet gebruiken om je studie te kunnen doen! Dus dat geld wat ik daarvan krijg gaat naar m'n spaarrekening (even ter verduidelijkheid ik kan absoluut niet gemakkelijk bij die rekening, dit is expres dat je het niet gaat gebruiken om even makkelijk als je ff krap zit wat van af te halen
) Zorgtoeslag zijn we nog niet helemaal over uit, dat ik m'n zorgverzekering zelf ga betalen en daarbij zorgtoeslag ga krijgen of dat m'n ouders het blijven betalen...

Maar omdat er dus het e.e.a veranderd, en de oplossing van mijn ouders van studiefinanciering naar de spaarrekening niet eens zo gek gedacht vind maar volgens mij haast niet voorkomt was ik toch wel benieuwd naar hoe anderen dit eigenlijk hebben, en waar ze die "extra's" voor gebruiken.
Oftewel geef jij dit echt uit aan je studie (spaar jij ermee, en zet je het op een apparte rekening voor evt. vervolgstudie's) of gebruik je het echt als een extratje en doet er vooral leuke dingen van? In mijn omgeving komt dat laatste namelijk zo'n beetje alleen voor, ik wordt dan ook raar aangekeken als ik zeg dat ik m'n studiefinanciering wel krijg maar dit niet als extra's mag gebruiken en ik er niet zo bij kan...
Sorry als het onbeleefd over komt.. of hier totaal niet gepast staat.. was hier gewoon erg benieuwd naar

Mijn moeder heeft helaas niet elke maand €200 over om mijn studie van te betalen, dus zal ik het van mijn studiefinanciering moeten doen. Van het geld wat ik overhoud, betaal ik de helft van de stalling van m'n paard. 

schoolgeld betaald mijn moeder, en ik krijg maar weinig studiefinanciering omdat mijn ouders genoeg verdienen.