Mobiel verbod in onbetaalde pauze

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwaantje1985

Mobiel verbod in onbetaalde pauze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 18:51

Hoi hoi

Ik werk in een winkel en heb 2 maanden een nieuwe tel met internet :Y) en zit dus vaak ff me mail te checken in de pauze (2 x kwartier, 1 x halfuur (pauzetijden) ) Nou kwam van de week me baas me zeggen dat ik eens moest ophouden met aan me tel zitten en vandaag tikte hij me mobiel weg (?!?!) en zei hij dat hij maar eens een mobiel verbod in moest gaan stellen omdat ik maar moest gaan praten met collega's..
(Lees; ik praat altijd met collega's maar check gewoon me mail check ff msn en of ik gebeld ben of sms, dus ben niet de hele pauze er mee bezig)

Dus ik zeg nee hoor is me eigen tijd dat mag helemaal niet, ik kan nu gewoon naar buiten en dan is het ook niet gezellig.. zegt hij nou dan doe je dat buiten maar!!! Ik kan het trouwens wel een verbod instellen dan wordt dat een huisregel en die moet je naleven..

Mn baas heeft wel vaker van dit soort fratsen!!!!!!

Mag niet eens meer bepalen wat ik in me vrije tijd doe :P

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:55

Tja, als je met je telefoon bezig bent én met je collega's aan het praten bent kan het wel erg asociaal overkomen.

Wil je persé je mail checken ga dan inerdaad even naar buiten of wacht er mee tot thuis.

Onali

Re: Mobiel verbod in onbetaalde pauze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:57

kan je nou echt niet een dag zonder dat ding?
Ik geef je baas groot gelijk. Of je nou even checkt of je niet gebeld bent of een smsje gehad hebt vind ik wel kunnen, maar MSN-en of je mail? Nee dat vind ik onzin

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:59

het is toch je eigen tijd?? mijn baas gaat me echt niet vertellen wat ik moet doen in mijn pauze hoor.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:59

In mijn tijd (en dat is mijn pauze) bepaal ik zelf wel of ik wel of niet op mijn telefoon kijk. Baas zou pech hebben als ie dat zou verbieden.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:01

Je baas mag al blij zijn dat het niet onder werktijd gebeurd, hier heeft iedereen een mobiel op zak en loopt er rustig op los te smsen :+

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 19:02

Hmm meningen zijn dus toch verdeeld hier :P

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 19:03

DeSa schreef:
Je baas mag al blij zijn dat het niet onder werktijd gebeurd, hier heeft iedereen een mobiel op zak en loopt er rustig op los te smsen :+

Hahah ja dat doe ik niet hoor belachelijk maar dat kan ook niet in een winkel vind ik 8-)
Daar heb je je pauzes toch voor :P

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:05

Ik vind het een beetje afhankelijk van waar je werkt (hoe groot, wat voor sfeer, wat voor contact met collega's) maar ben sowieso van mening dat je zelf mag bepalen wat je doet in je pauze ;)
Als iedereen aan het eten is ga je niet de hele tijd zitten bellen, punt.
Als iedereen een krantje zit te lezen, waarom zou jij dan niet mogen smsen?

Hangt dus van de situatie af of ik het aso vind of niet...

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:07

Ook al komt het misschien asociaal over,
het is meer een principequestie.
Jij bent de baas in je vrije tijd toch?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:11

opisop_shop schreef:
Ik vind het een beetje afhankelijk van waar je werkt (hoe groot, wat voor sfeer, wat voor contact met collega's) maar ben sowieso van mening dat je zelf mag bepalen wat je doet in je pauze ;)
Als iedereen aan het eten is ga je niet de hele tijd zitten bellen, punt.
Als iedereen een krantje zit te lezen, waarom zou jij dan niet mogen smsen?

Hangt dus van de situatie af of ik het aso vind of niet...

Nou dat vind ik ook.

Iedereen bij ons checkt/sms't en beld in de pauze. (bellen doen mensen wel afgezonderd)
Het is mijn eigen tijd en dan mag ik zelf bepalen wat ik doe.
Als ik maar weer optijd achter mijn bureau'tje zit!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:12

ik zou zoiets dus nooit verbieden
tenzij het dus onder werktijd gebeurd, wat ik niet goedkeur
wat iedereen in zijn / haar pauze doet is zijn zaak

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:12

Of het aso is hangt van de situatie af inderdaad.. En gaan zitten praten met iemand en smsen/mail checken vind ik zelf aso. Niets irritanter dan een gesprek met iemand voeren en dan blijkt een telefoon belangrijker dan mijn verhaal.. Joehoe! Dat smsje blijft wel staan, ik moet weer mijn verhaal herhalen.. En bedankt!

Maar je pauze is wel je eigen tijd, anders moet je baas je maar door betalen..

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:14

tja beide kanten kan ik begrijpen. wij mogen onder werktijd onze mobiel niet bij ons hebben... wat we daar en tegen tijdens de pauze doen met onze mobiel moeten we zelf weten...

dus ja in je pauze is het ok maar 3 x op 1 dag is wel erg veel van het goede... onder werktijd is het gewoon not done!

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 19:15

Nou ja vanmiddag lunchpauze zat ik me vriendin terug te smsen en toen vond hij het nodig mn telefoon weg te tikken.. blijf er gewoon met je jatten van af :D

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:17

Ik vind dat je baas niets over je pauze te zeggen heeft. Komop zeg, als hij zelfs je pauzes gaat vertellen wat je wel en niet mag doen, waarom héb je dan überhaubt pauzes?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:19

Als de pauze gezamelijk wordt gehouden aan tafel met een koffie (koekje) en een babbel... dan vind ík het zeer asociaal overkomen als je in die tijd vrijwel de hele tijd zit te sms'en. (of zit te bellen) Ookal reageer je op je collega's.. het komt gewoon zeer asociaal en ongeinteresseerd over..

In die zin vind ik het terecht dat je baas er wat van zegt...

(en idd kun je geen minuut zonder?)

Wat betreft de huisregel.... tja weet niet of het mag.. Ik vrees van wel, trouwens.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:31

Zwaantje1985 schreef:
Nou ja vanmiddag lunchpauze zat ik me vriendin terug te smsen en toen vond hij het nodig mn telefoon weg te tikken.. blijf er gewoon met je jatten van af :D

maar 1 pauze zonder mobiel kan dus niet?

je hebt 3 pauzes op 1 dag hoor...

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 19:38

sexy_back schreef:
Zwaantje1985 schreef:

maar 1 pauze zonder mobiel kan dus niet?

je hebt 3 pauzes op 1 dag hoor...

Ja das toch mijn tijd :+

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:42

Ik moet zeggen dat ik me rot erger aan mensen die, als je in gesprek bent, maar aan het sms'en zijn. Vind het persoonlijk erg onbeleefd. Op zich denk ik niet dat hij er veel aan kan doen, maar de werksfeer zal er niet beter van worden. Overigens vraag ik me af hoe dat zit met de pauzes. Je hebt in totaal 1 uur pauze, dus dan ben je 9 uur op je werk? Hier ga ik dan uit van een 40 urige werkweek. Meestal is het zo dat je een half uur in je eigen tijd zit en als je mazzel hebt je nog wat pauze hebt in de baas zijn tijd.

Aspirer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:45

Oh oh oh wat herken ik mezelf hierin :D

Ik bok, msn, mail sms en bel ook altijd in mijn pauzes :o
En collega´s maar zeuren van ´leg die telefoon nou toch eens neer!!!´

Soms neem ik zelfs mijn oplader mee voor het geval van een lege accu :o

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:46

Aspirer schreef:
Oh oh oh wat herken ik mezelf hierin :D

Ik bok, msn, mail sms en bel ook altijd in mijn pauzes :o
En collega´s maar zeuren van ´leg die telefoon nou toch eens neer!!!´

Soms neem ik zelfs mijn oplader mee voor het geval van een lege accu :o

Zou prima in de reclame passen dat Nederland steeds associaler wordt :=

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:49

Daar dacht ik ook al aan :=

Tja... ik weet niet hoor.. Maar waarom is dat ding zo belangrijk... Gezellig hoor pauze iedereen die met z'n tengels de knoppen van de mobiel zit te bewerken... Joeppie.. Ik vind het behoorlijk aso...

Ik check echt mijn telefoon niet elk uur.. als het belangrijk is bellen ze maar terug.. En anders pech gehad.. Wereld vergaat niet hoor!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:51

Sorry maar zie ik dit dan zo krom, ik zie mijn collega's 8!!! uur per dag. (oke ieder heeft miss een andere baan) en dan zal ik daar zeker ook nog is in mijn vrije tijd verplicht mee moeten praten en dus niet met mijn sms/mail/bel bezig mogen zijn. Maar dat gaat mij toch echt te ver hoor, als ik lekker met dat ding wil spelen dan doe ik dat in MIJN tijd. Onder het werk zul je me niet zien met dat ding en dan kletsen mijn collega's er ook lustig op los, terwijl ik juist DAT heel irritant vind ik als ik aan het werk ben.

Ieder zijn mening hier over, als ik zie dat iemand gewoon aan het smsen of bellen of wat dan ook is, dan laat ik diegene ook met rust, als mensen willen praten dan merk je dat vanzelf en stop je met telefoon, zo simpel is dat. Pff t word steeds gekker met sommige mensen hoor..

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:55

Ik had in de pauze altijd een boek te lezen, even de gedachten verzetten en mentaal tot rust komen, zodat ik er na de pauze weer (redelijk) fris tegenaan kon. Kan me dus best voorstellen dat andere mensen dat met sms, bellen, etc. doen.