Brief van school, school dicht ---> Groot probleem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Jody_

Brief van school, school dicht ---> Groot probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 23:03

Hallo,

Ik kreeg dinsdag van school een brief dat ik stage moet gaan lopen in Enter.
Maar dit is nog wel een stukje reizen, er is geen openbaar vervoer er heen. Ik heb een scooter en evt een auto tot mijn beschikking, maar ja dit kost ook weer beznine.
De school is nu dicht i.v.m. vakantie en ik moet direct na de vakantie al stage lopen.
Mijn vader wil wel de benzine betalen en dit later overleggen met school, maar ik wil dit niet hebben, krijg je daar weer getouwtrek over enzo.
Kan de leraar die dit regelt wel een mail sturen, maar weet niet of die wel reageerd of uberhoud wel leest. En mijn ouders hadden eht erover om de school te bellen, maar ja wie kan ik hierover aanspreken als er geen leraren aanwezig zijn?

Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?

Vjestagirl

Re: Brief van school, school dicht ---> Groot probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:04

Ik denk dat je pech hebt. Het is vrij normaal dat je zelf je vervoer naar je stage regelt, en ik denk stiekem dat de school je vierkant uitlacht als je gaat vragen om een vergoeding...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:06

tja ik weet niet ondanks dat voor jou de vakantie al begonnen is is er grote kans dat dat voor de docenten nog níet het geval is. Dus je kan allicht eens proberen te bellen :)

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:07

zou gewoon mail naar je leraar sturen. ik had vorig jaar wat dingen nog te regelen en kon gewoon de leraren mailen ook al was de school dicht. probeer het gewoon als de leraar er geen zin in heeft krijg je gewoon geen antwoord terug. dan kan je altijd nog een keertje bellen en anders aan de bel trekken zodra de school weer open is.
ik heb ook vorig jaar stage moete lopen een uur rijden van mn huis. maar wij mochten dan zelf een plekje zoeken. ze zeiden ook dat je dan ov hebt dus gebruik je dat maar. maar ik moest naar bels daar telt het niet dus ging ook met de auto.

als school je stageadres regelt vind ik wel dat ze er rekening mee moeten houden hoe de leerling er komt.
succes ermee

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 09:15

Hee jody wat vervelend meid,
Je kunt een mail natuurlijk altijd proberen..
Wat je ook zou kunnen doen is naar school bellen om het telefoonnummer op te vragen van de persoon die over de stages gaat, dan kun je die persoon direct opbellen en weet je gelijk waar je aan toe bent..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 09:17

Vjestagirl schreef:
Ik denk dat je pech hebt. Het is vrij normaal dat je zelf je vervoer naar je stage regelt, en ik denk stiekem dat de school je vierkant uitlacht als je gaat vragen om een vergoeding...

Ben bang dat vjesta gelijk heeft. Misschien, als je geluk hebt, is er een collega waar je mee mee kan rijden om zo de kosten te drukken.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 09:18

Huh, hoe doen mensen dat dan die geen rijbewijs hebben of geen auto tot hun beschikking? Ik zou ook nog even de school proberen te bellen in de hoop dat er nog iemand is.

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 09:24

Je moet altijd zelf voor vervoer zorgen naar stage zover ik weet

En enter is op de fiets best te doen hoor ;)

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 09:25

Kun je dan niet gaan fietsen Jody :) ?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 09:25

ikke20 schreef:
als school je stageadres regelt vind ik wel dat ze er rekening mee moeten houden hoe de leerling er komt.
succes ermee

Hell ik moet verplicht in het buitenland stage lopen, gisteren gehoord dat het Dublin, Ierland wordt. En denk maar niet dat mijn school dat betaald hoor...

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 09:32

Kan me voorstellen dat dit vervelend is.
Maar je bent geen 16 meer. Inmiddels een volwassen vrouw
en ik denk dat een ieder dit op deze leeftijd zelf wel kan regelen
En idd ze kunnen er rekening mee willen houden maar dit
kan niet altijd. En tegenwoordig mag je allang blij zijn een stage
plek te krijgen/hebben. Suc6 met je stage en hoop dat je een oplossing vind
(evt een bij-baantje voor de onkosten voor papa :)* )

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 09:32

Van Nijverdal naar Enter is ong. 15 km.
Ik moest van Nijverdal naar Almelo voor school en stage, ook altijd gefietst alleen in het donker reden mijn ouders.

Maar met de fiets is het best te doen volgens mij, of je moet hele rare tijden daar naar toe moeten.
Zie dat je voor banketbakker leert. Hoe laat moet je beginnen dan?
Anders kan je met de bus naar Rijssen en van daar door naar Enter met de bus.

Vergoeding hoeft je echt niet op te rekenen. Ik vind een afstand van een km of 15 best erg netjes voor een stage.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:05

Ik moet zeggen dat ik 15 kilometer een mooie afstand vindt hoor... Je bent bijna verwend als je naar school gaat bellen dat je dit niet wilt.

En het is toch maar voor een korte tijd? Misschien dat je stagebedrijf ook wel een vergoeding bied, je weet het nooit.

Zet hem op!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:11

Miepie1980 schreef:
Anders kan je met de bus naar Rijssen en van daar door naar Enter met de bus.

Dat was mijn gedachte ook. Lijkt me heel sterk dat Enter tegenwoordig is afgesloten van enig busverkeer.

Ik ken mensen uit Enter die in Nijverdal (of Holten) op school hebben gezeten, die fietsten ook elke dag twee keer die 15 km of gingen met de bus. En eerlijk is eerlijk... Ik vind het wel een klein beetje naïef om te denken dat je een stage op loopafstand kunt krijgen zodat je geen reiskosten kwijt bent. De kans dat je straks een baan naast de deur vindt is ook niet zo heel groot, daar zul je dan ook een stukje voor moeten reizen. Ik vind 15 km echt niet veel.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:20

Bij mij op school zaten mensen die op 15 kilometer woonden. Die konden kiezen tussen 15km fietsen naar Best of 15 km fietsen naar Tilburg. Een andere middelbare school was er niet. Die moesten dus 4 tot 6 jaar lang iedere dag 15km heen en terug fietsen. Met een beetje geluk hadden ze vanaf 16 een brommer, maar ook niet iedereen kreeg die.
Ik zie dus niet in waarom dat onoverkomelijk is ook al zou je geen beschikking hebben over een rijbewijs en auto.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:22

Volgens mij is het probleem niet zozeer dat de TS geen vervoer heeft, maar dat het geld kost.

Maar wil je een stage- of werkplek op een paar km van je huis vinden, dan moet je wel héél veel geluk hebben. Misschien valt er idd iets te regelen met een reiskostenvergoeding, misschien ook niet.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:29

Ik moest vroegah 17 km fietsen van huis naar school en dan weer 17 km terug....

Vraag me af hoe je dat in de toekomst wilt doen als je werk gaat zoeken? nieuwe baas vragen of ze het bedrijf kunnen verhuizen bij jouw in de voortuin???

Ben benieuwd hoe het gaat met je stage....

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:31

Ik moest een jaar geleden voor mijn stage van Heino naar Almelo reizen, ongeveer 40 km. Ik ging met de trein, omdat ik toen nog geen auto tot mijn beschikking had. Ik vertrok om half 7.
Het jaar daarvoor van Heino naar Epe, ook ongeveer 40 km.

Afgelopen jaar ben ik op mezelf gaan wonen in Almelo. Ik heb afgelopen jaar stage gelopen in Wierden (gelukje) en dus hoefde ik maar een kwartiertje in de auto te zitten.

En nooit een vergoeding voor de reiskosten gehad hoor ;)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:32

denk dat je blij moet zijn met een stage adres en de kosten voor lief moet nemen.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:37

Ik moest vroeger ook fietsen naar school 15 km heen en 15 km terug.
mijn stages waren zelfs ietsjes verder en ook dat ging op de fiets.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:43

De TS heeft een scooter en evt. zelfs een auto tot haar beschikking, vervoer zou dus het probleem niet moeten zijn.

Maar scooters en auto's rijden niet op lucht, en ook het OV kost geld. Dát is het probleem van de TS. ;)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:50

Ik dacht dat dit ging over een onzettend grote afstand! := Blijkt het 15 km te zijn, zo'n drama is dat toch niet?? Mijn school was vroeger al 30 km van huis, mijn stageadres zelfs nog verder, ik ging gewoon door weer en wind met de brommer :D

Ik denk dat je niet moet mopperen.. En dat zeg ik niet snel!! :D Had je gewild dat ze het stageadres letterlijk om de hoek voor je hadden gevonden?? :(:) Dan had je zelf moeten zoeken! :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:28

Karin schreef:
De TS heeft een scooter en evt. zelfs een auto tot haar beschikking, vervoer zou dus het probleem niet moeten zijn.

Maar scooters en auto's rijden niet op lucht, en ook het OV kost geld. Dát is het probleem van de TS. ;)

Dan gaat ze fietsen. Kost niets en is nog gezond ook.

Ik denk echt niet dat je serieus van een school kunt verwachten dat ze gaan betalen voor jouw reiskosten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:33

Ik zeg ook niet dat mijn mening overeenkomt met die van de TS. :)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:34

Vind het een beetje vreemd.
Ik zou de school iig alsnog mailen. Geen mail versturen is sowieso gen antwoord op je vraag.
Maar ik heb ook altijd zelf het vervoer moeten regelen.
En 15 km is echt geen grote afstand.
Je kan (ligt eraan wat voor stage en school je doet) een reiskosten vergoeding vragen aan je stageplaats maar school betaalt je echt niks.
Heb je een ov-kaart?