Vervelend schoonmaakbaantje, doorgaan of stoppen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RosaNur

Vervelend schoonmaakbaantje, doorgaan of stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 16:36

Net weer gebeld of ik morgen wil werken van 6 tot 8.

Het gaat hier dus om een schoonmaakbaantje, een oproepcontract met een paar uurtjes per maand.
Ik vind het heel erg vervelend als ik wordt gebeld of ik weer wil komen werken.

Ik werk al bij de post, dit is mijn vaste zekerheid, dit doe ik 3 tot 15 uur in de week en dat schrale loontje is wel mijn vaste zekerheid waarvan ik meestal wel mijn vaste lasten kan betalen.
Daarnaast moet en ben ik op zoek naar een baan van meer uur voor de doordeweekse dagen want de post doe ik alleen op zaterdag meestal.
Ik heb er net een maand bij de macdonalds op zitten en dat werk wil ik ook echt nooit meer doen.

Nu was ik van de week weer een partijtje pessoa's aan het maken op stal (een uur fietsen) het was inmiddels rond 2 uur en ik werd gebeld of ik om 4 uur/anders om 5 uur zou kunnen werken.
Nouja ik moest er nog 3 maken en dan nog een uur naar huis fietsen, spullen pakken en dan nog een half uur fietsen. Even snel gerekend redde ik dat niet, dan moest ik dus nee zeggen.

Dit gebeurd zo nu en dan, soms hoor ik een maand niks. Ik verdien met een beetje geluk 15 euro van een paar uurtjes.

Moet ik hiermee doorgaan of gewoon lekker kappen?

RoseK

Re: Vervelend schoonmaakbaantje, doorgaan of stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 16:47

Dit heb ik ook zo'n beetje, twee 0-uren contracten dus erg onregelmatig of geen werk. Helaas is het erg moeilijk om werk te vinden, daardoor zullen mensen snel zeggen dat je het baantje moet houden. Maar als je er zo'n hekel aan hebt en er tegen op ziet zou ik er wel mee stoppen.
Het is toch maar voor een paar uurtjes dus die kan je ook wel missen.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 17:06

Ik zou eerst een ander baantje zoeken en er dan mee stoppen :j je loopt anders toch weer een beetje geld mis.. aangezien je zegt dat je meestal net je vaste lasten kan betalen.. Stel dat er dalijk een keer iets kapot gaat of iets dergelijks zou je het dus niet kunnen vervangen? dan lijkt het me verstandig te wachten met opzeggen tot je een ander baantje hebt.

Heb je het geld niet nodig.. tja dan hoef je het natuurlijk niet te doen en kan je gewoon stoppen ;)

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 20:11

Even voor de duidelijkheid, die 15 euro is per maand, stond er niet bij :+

Wat is nou een tientje per maand salaris?

Daarom vindt ik het niet echt de moeite, ik kan mijn lasten betalen van de post ;)

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 20:30

15 euro per maand is idd wel erg weinig _O-
maargoed aan je reactie te lezen zou ik gewoon stoppen :')

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 20:48

Frances schreef:
15 euro per maand is idd wel erg weinig _O-
maargoed aan je reactie te lezen zou ik gewoon stoppen :')

Ja dat bedoel ik dus :+

Ik zei net nog dat ik het tijdverspilling vindt tegen mn vriend .... 2 uurtjes werken rond etenstijd :(
Ik zit er nu serieus aan te denken om morgenochtend lekker af te bellen en te zeggen dat ik per direct ontslag neem }>

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 20:51

Ik zou stoppen,
je woont in debuurt van hoorn?
Heb je de thuiszorg al geprobberd, die zetten altijd te springen om mensen zeker in de vakantie periode.
Verdien je ook een stuk meer

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 20:53

Om morgen nog af te bellen en gelijk ontslag te nemen vindt ik dan weer niet erg netjes, die mensen komen dan in de problemen met personeel, omdat ze er nu op rekenen, want je hebt immers gezegt dat je wel kon.
Maar volgens mij weet je zelf al dat je gaat stoppen... :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 20:55

Aan je bericht te zien heb je de keuze al gemaakt om te stoppen :)
Als je het kan missen en je vindt het niet leuk? stoppen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 20:56

Zoek een schoonmaakbaantje bij een particulier en doe je dat om de week of elke week dan verdien je echt een heel stuk meer en heb je vastigheid, geld waar je op kunt rekenen. Zo heb ik jaren mijn paard betaald.

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 21:55

russel schreef:
Zoek een schoonmaakbaantje bij een particulier en doe je dat om de week of elke week dan verdien je echt een heel stuk meer en heb je vastigheid, geld waar je op kunt rekenen. Zo heb ik jaren mijn paard betaald.

Heb dat al eerder gedaan, ben na een jaar eruit gegooit omdat ik "de kantjes ervanaf liep" :+ Maar dat was echt zo'n pietje precies. Kan het inderdaad wel opnieuw proberen :o
Kan ik weer eens wat lessen nemen :D

Dan zal ik inderdaad morgen nog wel gewoon gaan....met veel tegenzin }:0

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 22:01

Goed dat je morgen toch gaat :j
maar 1 dagje is nog wel uit te houden toch? dan zeg je daarna toch lekker op :) wel zo netjes..
En idd bij een particulier verdien jij in een week wel meer als 15 euro _O- kun je dat beter gaan doen :j zijn genoeg mensen die zoeken naar een schoonmaakhulp :)

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 22:02

Mens, stop daar gewoon mee :j Gaat het echt om ongeveer 15 euro per maand ? Dan maak je je daar toch niet druk om,als het per week zou zijn, is het 60 euro per maand, dat is dan net weer even wat anders ...

Bij de AH bij mij (Nibbixwoud) hing een tijdje een advertentie voor een schoonmaakhulp voor een tandartspraktijk in Wognum, weet niet of die er nog hangt ...
Bij een particulier verdien je zo 10 euro per uur. Regelmatig worden er in de Walhalla ook advertenites geplaatst voor een hh hulp voor een paar uur per week.

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 22:07

Omegamedo schreef:
Mens, stop daar gewoon mee :j Gaat het echt om ongeveer 15 euro per maand ? Dan maak je je daar toch niet druk om,als het per week zou zijn, is het 60 euro per maand, dat is dan net weer even wat anders ...

Bij de AH bij mij (Nibbixwoud) hing een tijdje een advertentie voor een schoonmaakhulp voor een tandartspraktijk in Wognum, weet niet of die er nog hangt ...
Bij een particulier verdien je zo 10 euro per uur. Regelmatig worden er in de Walhalla ook advertenites geplaatst voor een hh hulp voor een paar uur per week.

Ja ik weet het :) ga dr ffies opletten maar denk.
Bedankt voor je reactie....

Mijn vriend zegt niet veel als ik zeg dat ik wil kappen.
Hij is niet zo voor ontslag nemen :+ t zal wel :P

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 22:23

Nou als je het niet naar je zin hebt, en je hebt het geld niet hard nodig, dan moet je vooral lekker geen ontslag nemen _O- nee dat is logisch :')
Als je de kans hebt om over te schakelen naar een leukere baan die meer betaald waarom zou je het dan niet doen :)
Bij ons in het dorpskrantje staan altijd wel mensen die een huishoudelijke hulp zoeken volgens mij :)

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 07:31

Citaat:
Nou als je het niet naar je zin hebt, en je hebt het geld niet hard nodig, dan moet je vooral lekker geen ontslag nemen nee dat is logisch

Ja me vriend is nogal een zeikerdje, ik zou ook graag voor mn bedrijfje een klein crediet aanvragen, vindt hij een te groot risico.

Maar risico's moet je juist nemen soms om wat te bereiken.

In dit geval; Ja je loopt toch wat geld mis :+ pfff hij kan me wat wat dat betreft kan inderdaad beter krijgen :7

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 07:59

Als ik jou was zou ik er ook mee stoppen :j

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 08:37

adecuada schreef:
Als ik jou was zou ik er ook mee stoppen :j

En nu vandaag denk ik er toch weer aan om vantevoren nog te bellen (voor 12 uur, zou om half 6 moeten werken) :o
Ik wil gewoon nu stoppen , ik ben heilig overtuigd ...doen of niet doen?

CTJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 08:45

Niet doen, vind dat niet erg netjes. Dan breng je dat bedrijf in de problemen.Je hebt vast een opzegtermijn.
Of je er nu mee ophoud of over een paar weken. Dat maakt dan ook niks meer uit.
Als je zegt dat je er mee wil stoppen kunnen hun er vast rekening mee houden om je zo min mogelijk in te plannen.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 09:10

haha ach je vriend lekker laten zeuren :P

Je kan dat ene dagje toch nog wel werken ;)
verplaats je eens in je werkgever, erg leuk is het niet als je personeel nu opbelt om direct ontslag te nemen..

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:03

Raimondlover schreef:
Citaat:
Nou als je het niet naar je zin hebt, en je hebt het geld niet hard nodig, dan moet je vooral lekker geen ontslag nemen nee dat is logisch

Ja me vriend is nogal een zeikerdje, ik zou ook graag voor mn bedrijfje een klein crediet aanvragen, vindt hij een te groot risico.
Maar risico's moet je juist nemen soms om wat te bereiken.

In dit geval; Ja je loopt toch wat geld mis :+ pfff hij kan me wat wat dat betreft kan inderdaad beter krijgen :7

Hm, ik denk dat je vriend wel verstandig is hoor :j

Je kunt beter een leuk bijbaantje vinden en daarmee een kredietje opbouwen, je bent dan veel trotser op het geld en je hebt geen BKR-notering.

Er zijn genoeg leuke baantjes in de buurt, maar ga niet voor de hoofdprijs!

Succes!

PatriesCarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:09

ik zou gewoon bellen het aangeven maar wel je opzegtermijn uit werken

ook al vind je het te weinig loon

ik heb jaren lang parteculier schoongemaakt en vroeg op het laatst 12,50 per uur maar heb dan wel 6 jaar schoonmaak ervaring (schoonmaakberdrijven en moederlief was voorvrouw op een groot schoonmaakbedrijf)

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 23:03

Raimondlover schreef:
een oproepcontract met een paar uurtjes per maand.

Een oproepcontract is toch een 0 uren contract ?
En als je oproepkracht bent, dan mag je gewoon nee zeggen, meestal wordt je kort van tevoren gevraagd om te komen werken, tja, je kan dan toch ook niet altijd.
Als je ook zo opziet tegen dit baantje, moet je er gewoon mee stoppen. Je bent toch al op zoek naar meer uren, en je hebt evengoed al werk waar je je kosten van kan betalen.
Wat schiet je dan op met het houden van dit baantje, wat je toch op (moet) zeggen als je ander werk erbij krijgt.
Het kaartje hangt nog bij de AH (heb vandaag even expres gekeken ;) ).
Het is voor twee uurtjes op de maandag, woensdag en vrijdag in de namiddag volgens mij.

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 20:02

CTJ schreef:
Niet doen, vind dat niet erg netjes. Dan breng je dat bedrijf in de problemen.Je hebt vast een opzegtermijn.
Of je er nu mee ophoud of over een paar weken. Dat maakt dan ook niks meer uit.
Als je zegt dat je er mee wil stoppen kunnen hun er vast rekening mee houden om je zo min mogelijk in te plannen.

iid, en waarom zo ongemotiveerd? Ik werk ook veel met tijdelijke krachten en wat me echt opvalt is de weinige zin die mensen op willen brengen voor een ongeschoolde baan.... ;( Misschien kun je je ook afvragen waarom je zo weinig gevraagd wordt, als je met tegenzin aan het werk bent straalt dat er ook echt van af. Ik word als werkgever echt heel erg moe van ongemotiveerd personeel aan het werk te hebben. Als ik iets minder werk heb, bel ik de mensen die toch nooit zin hebben ook niet op.

Werk heet nu eenmaal werk omdat het geen vrije tijd is ;) en das misschien niet altijd even leuk, maar als je werk eens wat positiever tegemoet ziet is het ook stukken minder erg!

-sorry als ik niet zo vriendelijk over kom, maar net weer een dag erop zitten met ubergemotiveerd personeel |( ;)

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 20:07

hooguit 15 euro voor 2 uur werken is niet echt veel.
Ik doe particulier (zwart) schoon maken voor zo'n 25 euro per 2 uur. En werk daarnaast voor de thuiszorg (wit) nu voor 8,50 per uur, wat nog weinig is eigelijk, maar goed ik moet toch wat.