De persoon is kwestie is al jaren in dienst bij de AH. Hij werkt alleen op de zaterdag (8uur) en in overleg extra.
Voor de komende zomer heeft hij niet aangegeven extra te kunnen werken. Nu hebben ze hem zonder overleg voor een aantal dagen doordeweeks ingepland, dit gaat dan om 2 á 3 uur per dag. Hij heeft aangegeven dat hij deze dagen niet kan. Nu is hij vandaag opgebeld dat ze hem zomaar mogen inplannen omdat het vakantie is en dat de baas wel contact met hem opneemt en dat hij gewoon moet komen werken.
Een aanvulling waarom hj niet doordeweeks kan werken: hij is opzoek naar een andere baan ivm deeltijdstudie vanaf september. Hij is nu bezig (twee weken) in zijn proeftijd. Er is nog niets zeker. Hij heeft dit aan de telefoon gezegd vandaag. De teamleider (niet de baas) vond dat hij dit moet melden, maar het is nog niet zeker of hij daadwerkelijk bij dat bedrijf aan de slag gaat. Hij heeft een proeftijd. Hij heeft een opzegtermijn bij de AH, maar omdat hij maar 8 uur in de week hoeft te werken op zaterdag zou dit prima te combineren zijn.
De afspraak dat hij op zaterdag werkt is een mondelinge afspraak. In het contract staat dat hij niet verplicht is meer dan 12 zaterdagen per jaar te werken. Hij werkt iedere zaterdag, al jarenlang. Dit is ook na te zoeken.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen