Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Uthrick schreef:Bedankt voor jullie uitleg! ROC-ASA in Amersfoort bied de opleiding SPW4-Jeugdzorg aan. Dat lijkt me echt super leuk, vooral de BBL vorm omdat ik 26 ben, nu een vast inkomen/vaste lasten heb en het daarom niet zie zitten om weer 5 dagen op school te zitten. Judith, weet jij toevallig of ze bij bureau jeugdzorg ook BBL studenten aannemen?

Uthrick schreef:Ik vind werken met jongeren interessant en wil aan dat proces van jeugdhulp/jeugdjustitie bewuster meemaken en me daarin ontwikkelen. Binnen de politie is daar helaas geen ruimte voor en dat frustreerd mij dus steeds meer. Vandaar dat ik nu overweeg om deze overstap te maken.

) Uthrick schreef:Komt wel overeen maar ik wil (liever) niet met geestelijk gehandicapte jongeren werken. Ik bedoel daarmee mensen bijv. met het syndroom van down of die ernstig geestelijke beperkt zijn. Wat ik begrepen heb, is dit wel "verplicht/vast onderdeel" bij de studie SPW en daarom neig ik nu meer naar jeugdzorg.
Uthrick schreef:Oke, laat ik het dat wat minder mild brengen: Ik zie het niet zitten om te werken met mensen die kwijlend/spastisch in een rolstoel zitten en waar geen gesprek mee te voeren is. Ik bedoel dus écht geestelijk gehandicapt, verstandelijk beperkt vind ik anders. Ik bedoel het niet rot en hoop dat ik niemand beledig nu maar dat werk lijkt me dus echt niks....

Gewoon op zoek gaan naar een werkplek binnen jou doelgroep... en vooral binnen jeugdjustitie zitten ze continue te springen om personeel, dus dat moet lukken 
)