Perikelen aan de kassa

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

friendly

Perikelen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 18:32

In dit topic: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=2&t=1122139 worden de opmerkingen van klanten besproken die raar/grappig/onbegrijpbaar of iets anders zijn.

Nu zijn daar vele opmerkingen/meningen etc etc gekomen over oa het bellen aan de kassa. En is de vraag gesteld of iemand een topic kon openen of bellen aan de kassa. Al vind ik dat er meer problemen/opmerkingen/gedragingen etc etc zijn die best besproken kunnen worden. Daarvoor is dit een topic geworden over ALLES bij de kassa.

Een aantal vraagjes om het topic even flink op te starten:

- Wat vind jij van het bellen aan de kassa (zowel personeels als gast/klant perspectief)
- Bel je zelf wel eens aan de kassa en hoe word het door het kassapersoneel opgevat/behandeld?
- Wat voor grappige opmerkingen etc heb jij wel eens aan de kassa meegemaakt/gehoord? (zowel personeels als gast/klant perspectief)

Hier kan je dus ook grappige opmerkingen of gedragingen posten die het personeel wel eens uitkraamt en ook van je medekassapersoneelsleden! :D

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 18:34

moet hier nou weer speciaal een nieuw topic voor geopend worden?

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 18:34

Ik werk voornamelijk op een broodafdeling, maar als ze me nodig hebben ook achter de kassa, bellende mensen is echt heel iritant omdat het andere klanten ophoud doordat de bellende klanten niet te bereiken zijn, omdat ze druk in gesprek zijn..

friendly

Re: Perikelen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 18:36

@ LimaMambo: Ja, er werd - als het je nog niet opgevallen was - veel besproken (om het maar even netjes te zeggen) over oa bellen aan de kassa. Plus er was gevraagd of er een topic voor kon komen. Dan kan het daar algemeen blijven.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 18:43

Ik bel niet als ik bij de kassa sta.
Vind het asociaal.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 18:46

Ik ook niet maar ik krijg soms wel eens bellende mensen aan de kassa. Vind ik over het algemeen helemaal geen probleem. Mits ze ook aandacht voor mij hebben. Bijna altijd is dat gelukkig ook wel het geval dat ik eruit kwam zonder dat het telefoongesprek onderbroken hoefde te worden. Meestal gebaar ik dan ook zodat de bellende gast de andere lijn nog goed kan verstaan. Alleen de paar keer dat er geen aandacht geschonken word vind ik het wel irritant en associaal. Dan zeg ik gewoon alleen het broodnodige..

Soms gaan ze (ook erg handig) met hun rug naar je toe staan als het aan het verzamelen bent, en daarna dus moet afrekenen...

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 18:48

Ik vind bellen aan de kassa asociaal, zeker voor de caissière. Toen ik zelf achter de kassa zat vond ik het ook gruwelijk irritant, omdat mensen (misschien onbewust) halve antwoorden gaan geven en geïrriteerd reageren als ik hun gesprek onderbreek met mijn vragen. Er zitten 24 uren in een dag, daarvan sta je misschien 5 minuten aan de kassa, dus breng dan alsjeblieft even het fatsoen op om iemand normaal te woord te staan. Dus nee ik bel ook zelf niet aan de kassa.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 18:52

Omdat ik weet hoe vervelend het is, als iemand aan het bellen is terwijl het bij de kassa staat, doe ik het zelf niet.
Ik vind het ronduit asociaal, niemand hoeft mee te genieten hoe jij een gesprek voerd.

Ik had het afgelopen week nog, meisje wou dat haar vriend als laatst iets zei, en hij wou het van haar...
"nou daaag lief"
"nee jij moet ophangen"
etc...
vervelend hoor!

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:17

Nou ik had me vandaag toch een rare mevrouw aan de kassa.

Ze komt aanlopen met een paar boodschapjes, wil ze op de band leggen maar haalt ze er toch weer af.
Ik zeg: mevrouw, ze komen vanzelf hierheen hoor! Waarop de vrouw reageert: nee nee kan niet kan niet.

Eenmaal staat ze voor mijn neus bij de kassa, haalt ze alle etikketten van de producten eraf zodat ik ze kan scannen,
ik mocht ze erna weggooien, ik mocht alleen de broccoli scannen.

Wat dus bleek, ze ging me vertellen dat ze heldervoelende was :+
Het borrelende lachje van mij kwam naar boven, maar ik moest me natuurlijk inhouden.
Ik ben een medium, ging ze verder, ik zag bij jou lichte irritaties in je aura
dus als je dan mijn producten aanraakt dan worden zij ook geirriteerd en dat kan ik niet hebben..

Nou eenmaak uitgebrabbeld en mijn lach een beetje gezakt is..
Wilt ze zo'n zakje pakken wat boven de tweede band ligt
(ik was ondertussen bezig met een tweede klant) en ze trok er een stuk of 10 uit
en gooide ze allemaal op de boodschappen van de andere klant..
Ik vroeg dus waarom ze dat deed waarop zij antwoordde;
ja ik moet de zakjes voelen of ze wel goed zijn, dat doe ik bij al mijn producten weetje,
ik neem ze alleen als ze goed voelen..

Nou ze was weg.. ik opgelucht.

Komt ze een half uur later terug met een pak keukerpapier,
komt bij de band aan, begint alles uit te pakken en pakt de keukenpapier meteen in in een tasje.
Ik mocht alleen de etikkette aanraken en scannen, vervolgens ging ze er met losse rollen vandoor.

Wat een rare mensen zijn er tegenwoordig :')
Ik heb me doodgelachen met mijn collegas achteraf

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:22

Ik bel niet aan de kassa, maar een keer werd ik gebeld en geluid stond aan dus nam wel op met bel f over 5 min. :+

maar ik heb weleens aan de kassa gestaan 5 min wachtend omdat kassameisje gebeld werd. Ze zei het bedrag ondertussen en ik weigerde zo te betalen ging meisje na 5 min op en toen gaf ik het geld, gaat ze nog brutaal doen ook 'ik had allang bij een andere klant kunnen zijn als je meteen betaalde, ' ik : nou meissie het is niet netjes aan de kassa te bellen, klant is koning, en daar merk ik niks van. :+ ben toen naar zo vrouw die bij die winkel hoort. Pff wat denkt ze wel niet. :=

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 19:22

@Nien__: Had je deze niet ook in dat andere topic gepost?
@perez: Had ik denk ik ook zo gedaan. Dit is dus precies zo'n reden waarom wij binnen ons bedrijf geen mobiel bij ons mogen hebben. De vaste lijn wordt alleen door de managers opgenomen...
Laatst bijgewerkt door friendly op 23-06-09 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:23

Ja klopt :p maar het hoort toch meer hier dan bij dat andere topic :P

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:28

Niien._ Indd wat een rare vrouw :')
hoe zou ze gereageerd hebben als je haar per ongeluk aanraakte. :P

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:29

Ik bel zelf ook niet aan de kassa dat vind ik ronduit Asociaal.
Kassa meisjes mogen van mij bellen, mits het is om mij te helpen.
Als bv een product niet goed gescand word, en ze belt na een collega om naar de prijs te kijken.

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:30

Nouja de volgende keer als ze komt moet ik de boodschappen zelf pakken en scannen, mijn baas had haar erop aangesproken, ze belemmerd me in mijn werk en dat mag niet, hehe, dus hoop dat ze weer eens terugkomt :P

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:45

Ik werk al ruim 16 jaar in drogist en ben echt altijd klantvriendelijk, ik hou echt van me werk. Maar klanten die bellen aan de kassa vind ik echt asociaal. sommige kwakken hun spullen neer en zeggen geen gedag ofzo. Toch blijf ik zelfs dan klantvriendelijk omdat ik me niet wil verlagen tot dat nivo.
Ik zal zelf ook nooit bellen als ik zelf ergens wat afreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:13

Ik zeg ook geen 'hoi' en 'doei' tegen cassiéres hoor. :')

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:23

Ik vindt het zo asociaal als klanten gaan staan bellen.
En als er een probleem is met bijvoorbeeld de prijs en je zegt ik bel even mijn collega en ik ga dus bellen vindt ik het ook ronduit asociaal en daar ga ik ook echt niet op reageren.
Eerst zeuren om de prijs en vervolgens zeuren dat ik iemand laat komen om ze te helpen dat gaat er bij mij echt niet in.
Of mensen die boos worden omdat ze voor 19,40 boodschappen heben en ze bij elke 10 euro een zegeltje krijgen en ze er dus maar 1 krijgen omdat ze geen 20 euro heben.
Als ze dan gaan zeuren zeg ik ook gewoon nee mevrouw u krijgt er maar een het gaat namelijk per 10 euro.
Waarnaa ze vervolgens meestal kwaad weglopen.
Meestal na het betalen met de boodschappen ik heb een keer meegemaakt dat een vrouw echt woedend werd en die leegde zo haar tas op de band tussen de boodschappen van een ander en liep boos weg.
Gestoorde mensen heb je ertussen maar de meeste klanten zijn gelukig normaal en beleefd

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:30

ris, dat vind ik ook kinderachtig hoor. Ik snap dat het regels zijn en regels zijn regels, maar als iemand er zoooo dichtbij zit, ach, je gaat er toch niet dood aan, er zijn zat mensen die ze niet willen hebben, wat maakt dat ene zegeltje dan uit?

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:32

Tja het probleem is dat alles wordt nagetelt en als je tegen die vrouw zegt met 19,40 u krijgt er 2 komt de volgende met 18,90 die gaat zeuren en er 2 wil en op een gegeven moment geef je iemand met 15 euro er 2.
Want ja tussen 19,40 en 18,90 zit maar 50 cent verschil.
En als iemand het zegeltje niet wil en de persoon die erachter in de rijs taat vraagt of die hem mag heben ja natuurlijk mag dat dan.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:34

Sandeman schreef:
Ik werk al ruim 16 jaar in drogist en ben echt altijd klantvriendelijk, ik hou echt van me werk. Maar klanten die bellen aan de kassa vind ik echt asociaal. sommige kwakken hun spullen neer en zeggen geen gedag ofzo. Toch blijf ik zelfs dan klantvriendelijk omdat ik me niet wil verlagen tot dat nivo.
Ik zal zelf ook nooit bellen als ik zelf ergens wat afreken.

Ik zeg altijd vriendelijk gedag tegen een kassameisje, maar sommige nemen niet eens de moeite om hallo terug te zeggen..
DUs vervolgens geef ik gewoon mijn geld, zeg ik geen alstublieft en dank je wel meer, en loop ik zo door.
Ik mag er dan arrogant uit zien betekend niet dat ik een bitch eerste klas ben..

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:07

Rebeccaa schreef:
Ik zeg ook geen 'hoi' en 'doei' tegen cassiéres hoor. :')

Nee? Ik wel hoor. Altijd, eigenlijk. Een 'hallo!' of 'goeiemiddag :)' vind ik toch wel zo netjes.
Net als een 'fijne dag nog!' of 'werkse nog!' als ik wegga.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:11

Ik heb vaak mannen die aan de kassa even snel naar huis moeten bellen om na te vragen of ze het juiste artikel wel hebben, of welke maat het kind moet hebben, meestal trek ik dan gewoon even het t-shirt boordje naar buiten, net zo makkelijk maar de papa's moeten het altijd even navragen want tsja....je kind groeit he :D

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:12

Als ik dit soort topics lees voel ik me echt de perfecte klant. Ik zeg altijd gedag (ook als ik alleen een pissige blik terugkrijg, net of ik t kan helpen dat zij daar werkt :D), probeer m'n geld zo te geven dat ik niet 4,95 moet terugkrijgen en blijf vriendelijk en geduldig ook als er wat mis loopt...

En bel niet bij de kassa, als ik daarheen een telefoontje krijg zeg ik altijd dat ik zo terugbel :)

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:32

Jij mag wel bij mij aan de kassa komen Yessy!