Voor hoeveel kom jij je bed uit??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Deco_

Voor hoeveel kom jij je bed uit??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 13:07

Ik vroeg me af voor hoeveel jullie je bed uit zouden komen om fulltime te gaan werken?
En dan ben ik met name benieuwd naar de mensen die een HBO diploma hebben.
Dus wat is je loon wat je minimaal wil verdienen? Is dit het minimumloon (wat je dus ook verdient als vakkenvuller of iets dergelijks) of meer?

celano

Re: Voor hoeveel kom jij je bed uit??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:09

Alles beter dan op kosten van een ander (uitkering) leven! Ik vind het nogal een arrogante vraag.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:12

geen hbo,maar mbo diploma...maar voor minder dan 11,00 p.u. kom ik mijn bed niet uit :n

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 13:12

En bedankt..

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:14

ikdoemaarwat schreef:
geen hbo,maar mbo diploma...maar voor minder dan 11,00 p.u. kom ik mijn bed niet uit :n

Maar waar leef jij dan van mocht je dat niet kunnen verdienen?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:15

celano schreef:
Alles beter dan op kosten van een ander (uitkering) leven! Ik vind het nogal een arrogante vraag.

en ik vind dit nogal vooroordelend ;)
Je kunt toch ook nog thuiswonen of een partner hebben met een goedbetaalde baan?

Ik kom voor minder dan 11euro ook echt mn huis niet uit hoor :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:17

celano schreef:
ikdoemaarwat schreef:

tja nu vind ik je toch wel heeeeeeel persoonlijk worden hoor :Y)
wie weet heb ik wel een goedverdiende man ;)

dus hoe ik leef dat doet er niet toe :n
ik ben bereid om te werken maar wil daar wel goed voor betaald krijgen

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:18

Ik kom voor een leuke werkdag mijn bed uit :) Heb geen HBO gedaan, maar ik begin volgend jaar aan een universitaire opleiding, echt veel te kiezen heb ik niet voor mijn uurloon.

Hooguit waar ik ga werken, bij de McDonalds verdien je bijvoorbeeld minder dan bij de AH.
Ik werk bij een kantoorgroothandel, en ik verdien het minimumloon. Bij een supermarkt zou ik dus meer gaan verdienen.

Toch neem ik geen ontslag, omdat ik ontzettend veel leer van deze baan. Veel meer dan ik imo alleen achter de kassa zou kunnen leren. Ik mag veel verschillende dingen doen, dus elke dag is anders.
Maar wat nog het leukste is: de mensen zijn blij met me.
Ik ben nog nooit zo enthousiast begroet door iemand als door mijn bedrijfsleider, toen ik een keer een kwartiertje eerder kwam 's ochtends vroeg. De rest van mijn collega's zijn ook zo.

Dat is dus de reden dat ik mijn bed uitkom, ook al verklaren mensen me voor gek dat ik niet ergens ga werken waar ik meer verdien. Ik draai 26 uur per week, dus geld verdien ik in principe toch wel.
Imo kun je beter zo werken, dan dat je 25 euro per uur verdient, maar je werk doet waar je geen voldoening uithaalt en waar je collega's je uitkotsen en de klanten op je neerkijken...

Edit:
@ikdoemaarwat: Ik verdien nog geen 3 euro per uur, das praktisch gezegd vrij weinig. Toch blijf ik hier werken, omdat ik denk veel meer aan deze ervaring te hebben dan kassawerk.
Werk jij alleen maar voor je loon, of ook omdat je het leuk vind? :)
Laatst bijgewerkt door Lady_M op 23-06-09 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:18

celano schreef:

én bedankt :D
Och ik leef op een uitkering omdat ik niet kán werken. Vind jouw reactie dus eigelijk ook best arrogant :o

Edit:
Om on topic te blijven zal ik wat meer schrijven:
Tijdens mijn studie (stage, waarin ik minder dan 1 euro per uur verdiende :Y) ) ben ik depressief geraakt waardoor ik nu helemaal niet meer kan werken of naar school kan gaan. Waar ik mijn bed voor uit kom? Geld kan me écht niet meer interesseren, geef mij maar een lief huisdier of huisgenoot waarvoor je uit je bed kunt komen :)
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 23-06-09 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:19

Klopt, dat vind ik ook logisch; ik ga bv geen putjes scheppen voor E15 per uur als ik voor E12 per uur werk kan doen waar ik zin in heb!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:31

Details ga ik niet geven, zijn jullie zaken niet :+ :D Maar, voor degenen die het wel noemen; wellicht handig om je leeftijd / indicatie opleiding / ervaring mee te geven voor een beeld te vormen :)

Lady_M schreef:
Ik kom voor een leuke werkdag mijn bed uit :)

Volledig mee eens. Ik verdien wel meer als het minimumloon, maar ik verdien ook zeker geen dikke hap. Bijna HAS-afgestudeerd, redelijk terecht gekomen in waar ik voor geleerd heb, maar mijn plezier in werk, de afwisseling, de verantwoording, en het grootste deel van de facetten : ja, dat is mijn ding. Ik ga met plezier naar mijn werk, maak soms verdomd lange dagen en werk best wel eens onder hoge druk of frustraties, maar ik heb gewoon heel leuk werk, leuke collega's, goed contact met de baas. En dat is mij zo enorm veel waard, dat ik dat 'lagere' loon voor lief neem. Ook omdat ik hier in principe ook een vaste stek heb (zeer belangrijk tegenwoordig imo). En mijzelf hier verder kan ontwikkelen en groeien etc.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:38

Ik ben universitair, master in international businissmanagement. Maar meer dan een papiertje is het niet. ik vind zelf ingesteldheid, werklust en drive veel belangrijker.
Ik verdien goed mijn boterham en sinds ik onlangs 25 geworden ben heb ik nog eens 8% loonsverhoging gekregen.
Dus buiten een zeer aantrekkelijk wedde, bedrijfswagen, maaltijdcheque, groepsverzekering, bonus systeem en nog andere periodieke aanvullende inkomsten, ga ik vooral werken omdat ik mijn werk graag doe :-)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 14:42

Ik ben nog scholier, maar als ik evt. gestudeerd zou hebben zou ik voor een loon mijn bed uitkomen. Uitslapen is leuk, maar een hele dag in bed liggen vind ik echt helemaal niks.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 14:45

Ik kom mijn bed uit voor werk dat ik leuk vind om te doen... Ik doe een HBO opleiding, verdien momenteel nog geen 6 euro per uur (ben 20) en toch sta ik vol enthousiasme 100 uur per maand te werken

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:00

ikdoemaarwat schreef:

celano schreef:

ikdoemaarwat schreef:
ik ben bereid om te werken maar wil daar wel goed voor betaald krijgen

Maar wat is dan goed betaald ???
Ik denk dat je toch gewoon werkervaring moet opdoen, dan dus steeds beter worden in je werk, en
dan pas kun je om meer geld gaan vragen (of beter opslag krijgen!)

En inderdaad plezier in je werk is veeeeeeeel belangrijker.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:57

Ik kom altijd voor 0 euro mijn bed uit :+
Ik ben 20 jaar en net MBO afgestudeerd. Ik werkte op stage gratis :) En verder heb ik op het moment even geen bijbaan, maar dan verdien ik liever het minimumloon als dat ik een baantje doe wat ik niet leuk vind. Ben om die reden ook met mijn vorige baan gestopt :)

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:08

Voor een minimumloon idd. En een leuke baan, anders maakt loon me ook niet heel veel uit.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:12

Nou het is niet voor fulltime ..
maar voor minder dan 9,50 kom ik toch mijn nest niet meer uit hoor. Dit verdien ik op mijn huidige bijbaan en wil
gewoon niet voor minder. Bovendien vind ik het prima werk.

Vind ik niks arrogants aan hoor en ik ga me ook echt niet schamen omdat ik meer verdien dan andere studenten.
Voor degenen die dit wel arrogant vinden: ik heb toch niet voor niks een opleiding gevolg/ben bezig met een opleiding
volgen en lever prima werk. Vind dat je daar in geldbedrag ook wel voor beloond mag worden.

Davinia_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:13

Ik word er voor betaald om m'n bed NIET uit te komen :D
Hihi, nee hoor, maar ik heb een ziekte waardoor ik volledig afgekeurd ben en ik vaak overdag ook op bed lig.
Dus ik maak er maar altijd een grapje van als mensen zeggen 'ik moet weer werken', dan zeg ik maar 'Ik ga ook op bed liggen, daar word ik tenslotte voor betaald' :D

Al zou ik kunnen werken zou ik al blij zijn met het minimumloon, alles beter dan afgekeurd zijn en niet kunnen werken!

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:18

Als ik over een paar jaar een baan heb, kom ik uit bed voor:

een baan dat ik leuk vind :)
en voldoende is om te kopen wat ik moet en wil kopen per maand
plus een beetje 'reserve' (spaargeld dus :+ )

Ik vraag me af of de lonen in België anders liggen dan in Nederland.
Als student is het hier bijvoorbeeld 'normaal' om tussen de zes en 10 euro per uur te verdienen. (Ook bij de mc of aan de kassa)
Qua volwassen arbeider weet ik het niet, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat deze minder verdienen.
Wat is het minimumloon in Nederland dan?

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:20

Over welke leeftijd heb je het dan precies M_VE. Ik denk dat het minimum in Nederland wel wat lager ligt.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:23

Mijn minimumloon is op mijn 21ste 6,80 geloof ik...

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:26

Ik werk zowel wit als zwart. En zwart verdien ik 2 keer zoveel als wit.
Toch kom ik opdraven als ze mij nodig hebben(wit) :)

Ik vind leuke collega's erg belangrijk. En mijn bazen zijn ook prima!

Ik word nooit op mijn vingers gekeken en krijg best veel vrijheid.

Ach ja.... ooit heb ik mijn eigen boerderij denk ik dan maar...

En ik werk voor mijn dieren. Ik verdien ook geen geld, ik verdien brokjes :)

Als ik mijn dieren alles kan geven wat ze nodig hebben, dan ben ik gelukkig.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:28

23 jaar + € 8,39 € 9,06
22 jaar € 7,13 € 7,71
21 jaar € 6,09 € 6,57
20 jaar € 5,16 € 5,58
19 jaar € 4,41 € 4,76

Minimumjeugdlonen 2009. 2e bedrag is incl. vakantiegeld

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:29

opisop_shop schreef:
celano schreef:

en ik vind dit nogal vooroordelend ;)
Je kunt toch ook nog thuiswonen of een partner hebben met een goedbetaalde baan?

Ik kom voor minder dan 11euro ook echt mn huis niet uit hoor :D

Dus als jouw partner/ouders goed verdien(t) /-en, ga jij daar lekker van profiteren? Vind ik ook niet zo sociaal. Ik vind dat iedereen zichzelf financieel moet kunnen redden en/of daar moeite voor moet doen. Ik heb de pest aan profiteurs.
Ik heb op het moment een redelijk inkomen maar zou ook voor het minimumloon nog gaan werken. Overigens hoef ik helemaal niet zoveel te verdienen, ik vind vrije tijd veel belangrijker.