de ramp die minimumloon heet!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anouk_Leroy

de ramp die minimumloon heet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 14:31

Joepie...

Na lang wikken en wegen heb ik besloten om te stoppen met mijn baantje bij de Albert Heijn.
Het nare in deze situatie is dat ik ontzettend goed met mijn collega's op kan schieten..

De situatie is als volgt:
Ik kan vanwege school niet meer uren werken dan ik nu doe. Het nare is dat het heel moeilijk rondkomen is van mijn salaris (met dat van mn vriend erbij gerekend natuurlijk..) en dat ik echt iets moet vinden waar ik meer verdien.
Bij de Appie verdien ik gewoon het minimumloon, maar ik moet echt iets hebben wat meer verdiend.

Wie heeft er een baantje wat meer betaald? Wie heeft er tips?
Of wie weet er iets wat ik naast school nog meer kan doen om nog wat geld te verdienen?
help! want de rekeningen blijven gewoon op de mat vallen..

Anoniem

Re: de ramp die minimumloon heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:34

Heel slim om dan eerst je baan op te zeggen en dan eens naar wat anders te gaan kijken :n Vooral in deze tijden, moet je gewoon blij zijn met wat je hebt.. En al helemaaaal niet gaan switchen vóór je iets anders hebt :+

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:36

misschien schoonmaakwerk of callcenter?

heb je je baan al opgezegt?

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:37

Misschien kun je aan de slag gaan in een restaurant iod? Verdient meestal al meer, en vaak wordt de fooi ook nog verdeeld over het personeel ;)

Ik werk ook nog steeds voor mn minimumloontje -O-

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:41

Schoonmaak, callcenter of thuizorg :j Die betalen meer uit :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:42

Restaurant verdient ook niet geweldig hoor..

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:43

Marketing Tools.. Verdient wel goed, ligt wel aan je leeftijd. En als je een training hebt gevolgd krijg je na 3x werken de training betaald als het goed is. Weet niet of dat nog steeds zo is. Ik heb nog maar 2x voor ze gewerkt in 2 jaar tijd ofzo.. Weinig tijd haha. Volgens mij kan je alleen op vrij- en zaterdagen werken.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:46

@jeaulijn: wat is dat precies, marketing tools :o ?

Anouk_Leroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 14:47

Ho even! wie zegt dat ik mijn baan al heb opgezegd!? dat staat nergens in mijn post! lees nou verdorie eerst eens voor je me weer bevooroordeelt!

goed dat gezegd hebbende, dankjewel voor de tips die nu al binnenkomen ;) :D

@Jeaulijn, ik ga ff googelen op marketing tools!

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:48

Een vroege dagelijkse ochtendkrant lopen? Dat verdient wel goed en dan kan je daarnaast nog iets anders doen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:49

Niet zo slim om eerst je baan op te zeggen en dan pas ander werk te zoeken, zeker niet als je om geld verlegen zit.
Mag ik vragen hoe oud je bent en wat je verdiende bij de AH?

Als je ook een paar nachten zou kunnen werken moet je beslist eens contact opnemen met TNT post/pakketservice, die betalen behoorlijk royaal en zeker voor de nachtdiensten. Voor de vakantieperiode zoeken ze altijd veel personeel, zowel overdag als 's nachts.

Verder valt er nu eenmaal niet zoveel te wensen als je geen diploma's hebt en nauwelijks werkervaring, dan krijg je nu eenmaal niet veel meer dan het minimumloon.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 19-06-09 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:49

In je post kwam het een beetje over alsof je het misschien al had opgezegt daarom vroeg ik het. maar je post zal wel bedoelt zijn op relaxed?

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:50

ik snap wat je bedoeld. gelukkig krijg ik nu een baan bij mijn stage bedrijf

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:51

Je eerste zin doet wel vermoeden dat je al gestopt bent inderdaad. Maar dat is dus niet zo.
Het was anders als je had geschreven 'heb ik besloten om te gaan stoppen'.

Ik zou gaan solliciteren bij een callcenter. Daar kun je vaak na school werken, in het weekend en in de avonden. Ze moeten het juist hebben van studenten. Het kan best leuk betalen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:53

Mensen lastig vallen via een callcenter verdient ook altijd best aardig. Maar dat moet je wel leuk vinden.

Ik weet niet hoe lang je bij de AH hebt gewerkt maar na een jaar wordt je bij goed functioneren verkoper B. Dan gaat je salaris met geloof ik een euro per uur omhoog. Dus dat zij alleen minimumloon betalen ben ik niet helemaal met je eens. Ik heb hier 4,5 jaar vanaf mijn 17de tot volle tevredenheid gewerkt. Het salaris gaat hier met je leeftijd ook best snel omhoog.

Anders moet je kijken of je binnen de AH naar een XL lokatie kan worden overgeplaatst. Daar zijn de openingstijden ruimer en kan je dus meer uren werken.

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 15:08

Frances schreef:
@jeaulijn: wat is dat precies, marketing tools :o ?

Dan moet je nieuwe producten promoten in de supermarkt, of dingen uitdelen. Ze hebben ook out of stock controles ofzoiets, dan moet je kijken of bepaalde producten aanwezig zijn in winkels. Op hun site staat meer uitleg!

www.marketingtools.nl

Je hebt ook nog The Sales Unit, verdient nog beter (als je goed bent), maar het werk is niet leuk. Ik heb er gewerkt met de Postcodeloterij actie, verdiende ongeveer 100 euro op een dag (6 uur). Ik was niet zo goed haha, anderen verdienden véél meer. Maar het gaat erom dat je deuren langsgaat en leden werft.. De Postcodeloterij was vorig jaar, daarna kwam de Sponsor Bingo, dat was moeilijk :/

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 15:12

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 15:15

Ik zie hieronder diverse reclames in beeld: "thuiswerk € 900 per week....€ 3000 verdienen Thuiswerk"

Ik heb het nog nooit geprobeerd. Weet niet of het dus echt werkt of dat je in feite gewoon opgelicht wordt door een pakket te kopen wat je later dus zelf maar weer moet zien door te verkopen. Misschien heeft iemand ervaring ermee?
Het klinkt haast te goed om waar te zijn.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 15:20

Anouk_Leroy schreef:
Ho even! wie zegt dat ik mijn baan al heb opgezegd!? dat staat nergens in mijn post! lees nou verdorie eerst eens voor je me weer bevooroordeelt!

goed dat gezegd hebbende, dankjewel voor de tips die nu al binnenkomen ;) :D

@Jeaulijn, ik ga ff googelen op marketing tools!

Ik had ook begrepen dat je al gestopt was met je baan, dus zo gek is het niet als meedere dat denken...

Overigens verdien je bij een supermarkt vaak meer dan in een andere winkel (supermarkten zijn ook makkelijker met uren dan de kleinere winkels).
Horeca verdien je echt niet meer, voordeel is dat die langer open zijn.
Wat is zou adviseren is de thuiszorg, verdient vaak wel goed, maar dat moet liggen.
Succes

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 15:32

Isabonny schreef:
Ik zie hieronder diverse reclames in beeld: "thuiswerk € 900 per week....€ 3000 verdienen Thuiswerk"

Ik heb het nog nooit geprobeerd. Weet niet of het dus echt werkt of dat je in feite gewoon opgelicht wordt door een pakket te kopen wat je later dus zelf maar weer moet zien door te verkopen. Misschien heeft iemand ervaring ermee?
Het klinkt haast te goed om waar te zijn.

Daar zitten vaak een boel addertjes onder het gras, dan moet je idd zelf een startpakket kopen van rond de 100,- en dat zelf zien te slijten waarbij je tot wel ... per week kunt verdienen. Realistischer gezien is het dus zeer afhankelijk van je eigen inzet, contacten en goede verkooppraat, bovendien moet je wel eerst dat pakket kopen zonder dat je zeker weet of je dat wel terug verdiend.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:53

Ik zal voor callcenter gaan! Is heus niet altijd mensen lastigvallen. Je kan ook op een helpdesk gaan werken bijvoorbeeld. Is nog best te doen hoor :j heb het ook een tijd gedaan en het verdient meer dan het minimumloon.

Bij callcenters zoeken ze ook bijna altijd wel mensen. Ik word bijna maandelijks door callcenters benaderd of ik daar wil werken :P. (Heb m'n cv staan op sites zoals vacaturebank)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:58

Op het land verdient lekker, helaas is nu de oogst zo goed als voorbij wat met de hand moet. En anders veel op MP kijken, en advertenties zetten. Misschien weet een leraar op school nog wel iets geschikt voor jou?

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 23:41

Callcenter verdient goed alleen schijnt niet leuk te zijn. Maar aangezien je niet veel kan werken zou ik het wel doen, als het nou fulltime was lijkt het me geen reet aan. :D
Ik werk trouwens ook bij de AH, en verdien juist heel goed voor mijn leeftijd. Hoe lang werk je er al? Als je er niet zo lang werkt zou ik wachten tot je er een jaar werkt, gaat het met een euro omhoog. En ik kreeg trouwens eerst sowieso al meer dan het minimum, maar weet niet of dat bij alle appies gelijk is..

Anouk_Leroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 23:45

het idee van een callcenter wordt hier al vaak geopperd! denk dat ik dat eens ga proberen. Hoe flexibel zijn die uren? heel misschien kan ik die er toch nog tussenproppen namelijk! wie weet dit?of wie werkt er zelf?

(over de vraag van de AH.. Ik wist niet eens dat dat na een jaar omhoog ging! wat apart dat niemand dat gezegd heeft tegen mij op mn werk :s )

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 23:47

Hoe oud ben je? En ga je naar school of ben je student?
Want dan kan je je ook inschrijven bij een studentenuitzendbureau. Vaak leuke klussen en ook een heel aardig netto uurloon. Ik had 4 jaar horeca ervaring en ben toen ingezet op diverse grote sportevenementen. Oa. WK Darts (ik liep op de VIP) en het WK Vierspan (al helemáál geen straf). Verder deed ik regelmatig bruiloften en partijen. Vind van alle bijbaantjes administratief of horeca meestal het leukst en vooral ook leuke collega's.

Callcenter is echt de hel! Hele dag mensen dingen aansmeren waar ze moeilijk vanaf kunnen komen (energie, internet enz) en bovendien moet je steeds targets halen anders lig je eruit. Zijn maar weinig mensen die dit lang volhouden. Ik zou het echt niet trekken zo'n baan!