Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
) en daarvan moet ik 6 jaar studie betalen. Dus no way dat ik daarvan ga winkelen, overigens moet ik daar wel deels mijn huur van gaan betalen komende jaren. Maar dat valt bij mij toch echt onder 'voor studie', want ik kan niet elke dag heen en weer.abeltje_xx schreef:hier ook een stipje, ik ga in septamber ook weer studeren en woon op mezelf.
ik heb nu een baan en met wat hulp van mn ouders kan ik daar mezelf prima mee onderhouden. maar zodra ik ga studeren valt een groot deel ( zo niet bijna alles) van mijn salaris weg. en daar tegenover staat dan maar ong. €200,- stufi basisbeurs.
ik ben eigenlijk wel benieuwd wat beter is, aanvullende beurs of lenen.

ArabicQueen schreef:Ik had ergens gehoord dat je je OV kon stop zetten en er geld voor zou krijgen omdat de school waar ik naartoe ga niet te doen is met OV en ik een auto en rijbewijs heb... Weet iemand hier iets over?

Nimue schreef:Relaxed, dat is wel slim. Daarbij komt ook nog dat je na je studie vaak meer zult verdienen per uur dan nu. Als je nu dus leent, zul je na je studie veel minder uren moeten werken om die lening terug te betalen, dan je nu zou moeten doen om het geld zelf te verdienen.
Bedacht ik ook pas achteraf hoor.