Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 22:31

Nog meer mensen last van? Of mensen met goede tips?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:34

Ik ben al sinds November op zoek naar ene baan tussen de paarden. Maar krijg echt niks gevonden, wel een hoop sollicitaties maar met mij 40 andere voor dezelfde baan ;( Word er dan maar is uitgekozen...

Ik vind het echt een drama!!!

lor1_1984

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 02:25

Ligt er denk ik aan in welke sector je zoekt. ;)
Ik heb vanmiddag 2 telefoontjes gepleegd met schoonmaakbedrijven en mocht bij bedrijf nr 2 gelijk op sollicitatiegesprek komen en ben aangenomen. :))

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 02:31

Ja, het is lastig momenteel. Ik kan maar 1 advies geven: blijven solliciteren. Maar ik ben vast niet de eerste die dat zegt. Geef de moed niet op, je komt vanzelf een bedrijf tegen die je graag wilt hebben! Veel succes!

bollebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 04:45

Ik heb vandaag ontslag genomen. Heel stom natuurlijk in deze tijd, maar ik trok het echt niet meer. Liep alleen maar heel chagerijnig rond, had daar ook mijn collega's mee. Blijf nog een paar weken en dan ben ik weg.
Hoop dat ik snel weer wat anders kan vinden. Was al wel een tijdje half/half aan het solliciteren maar na 1 afwijzing gaf ik het eigenlijk alweer op. Daarom hoop ik ook dat nu ik een stok achter de deur heb, ik er meer achteraan ga en dus ook sneller een nieuwe baan heb.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 06:47

Er zijn zat banen, maar ja dat zijn wel banen die wellicht "beneden je niveau" zijn.

In de paarden : forget it.
Vreemd trouwens dat er zoveel sollicitaties zijn, ik heb nooit problemen gehad met het vinden van een paardenbaan.
Wel heb ik problemen gehad met het belachelijke loon en niet uitbetalen van de overuren....

Tip: kijk eens in een andere sector, komende jaar zal het toch nog knudde zijn in de leukere sectoren, en geld moet er toch binnenkomen, dus kijk eens in de schoonmaak zoals iemand al oppert.
Of kijk eens in de agrarische sector (wel zwaar!)
Werk zat, maar je zult wel daarvoor open moeten staan.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 07:14

crossmonster schreef:
Er zijn zat banen, maar ja dat zijn wel banen die wellicht "beneden je niveau" zijn.

Vreemd trouwens dat er zoveel sollicitaties zijn, ik heb nooit problemen gehad met het vinden van een paardenbaan.
Wel heb ik problemen gehad met het belachelijke loon en niet uitbetalen van de overuren....

Tip: kijk eens in een andere sector, komende jaar zal het toch nog knudde zijn in de leukere sectoren, en geld moet er toch binnenkomen, dus kijk eens in de schoonmaak zoals iemand al oppert.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Als je echt wilt werken, is er altijd wel ergens een baan te vinden.

Ik heb ik december ontslag genomen en ik heb maar 1 sollicitatie hoeven te plegen en werd alweer aangenomen. Ik ben schadebehandelaar in de verzekeringen.

Als je echt wilt, is er altijd wel wat!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 07:44

crossmonster schreef:

Ik ben op dit moment niet aan het zoeken binnen de paarden, ik ga nog steeds naar school.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 07:55

Mijn buurvrouw zonder gerichte opleiding had binnen een uurtje een baan als Alpha-hulp (vooral schoonmaak bij bejaarden tegen een brutoloon). Vooral voor de ochtenduren zoeken ze mensen.
Volgens mij zoeken ze bij TNT/DHL en Select Vracht ook altijd wel mensen. Ook voor folders/weekkranten zijn altijd wel vacatures te vinden.
Het is ook handig om een netwerkje te hebben. Zo heeft een achttienjarige jongen via mij ook een baan kunnen krijgen in de verkoop.
Vraag dus ook vrienden/kennissen/buren om uit te kijken naar een baan.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 08:14

Ik denk inderdaad dat het ligt aan wat voor soort baan je zoekt. Mijn vriend had bij de 1e sollicitatie al beet. Terwijl ik ook al 2 maanden aan het zoeken was. Maar in de schoonmaakwerk zoeken ze bijna altijd wel mensen.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 08:18

Ik denk dat het enige advies wat we je kunnen geven is; blijf volhouden, blijf solliciteren.
Gelukkig heb je de keuze al gemaakt door niet in de paarden te gaan werken ;-)
Ik heb vele jaren pogingen ondernomen om in de paarden aan de slag te kunnen gaan maar die zijn steeds op niets uitgelopen. Ik heb er meer ellende dan plezier van gehad. Dus ik raad het af. Tenzij je het natuurlijk een beetje als hobby erbij kan doen, maar je moet er niet van afhankelijk zijn van je inkomen.
Ik ben (ondanks de crisis) vanaf februari dit jaar op eigen initiatief parttime gaan werken (32uur). In eerste instantie omdat ik graag wat meer prive tijd wilde hebben en wat meer tijd aan mijn hobby en sport wilde besteden (paardrijden en lopen). Maar nu heb ik mijn parttime uren al weer ingevuld met rijden van paarden van anderen ;-) Daarover heb ik goede afspraken gemaakt en ik ben niet afhankelijk ervan. Mocht het op een goede dag weer eindigen of als er tijdelijk even geen paarden zijn ofzo, dan maakt dat voor mij weinig uit. Op deze manier is gedeeltelijk werken in de paarden wel leuk en haalbaar maar zeker niet als hoofdinkomen!

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 08:26

Coby schreef:
Mijn buurvrouw zonder gerichte opleiding had binnen een uurtje een baan als Alpha-hulp (vooral schoonmaak bij bejaarden tegen een brutoloon). Vooral voor de ochtenduren zoeken ze mensen.
Volgens mij zoeken ze bij TNT/DHL en Select Vracht ook altijd wel mensen. Ook voor folders/weekkranten zijn altijd wel vacatures te vinden.
Het is ook handig om een netwerkje te hebben. Zo heeft een achttienjarige jongen via mij ook een baan kunnen krijgen in de verkoop.

ik ook als alphahulp, ze zoeken daar zo hard mensen die baan kwam nog net niet naar mij toe ipv andersom ;)
En t verdient nog best aardig ook :)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 08:33

Silvaantje schreef:
Coby schreef:

ik ook als alphahulp, ze zoeken daar zo hard mensen die baan kwam nog net niet naar mij toe ipv andersom ;)
En t verdient nog best aardig ook :)

Dit komt vooral omdat de indicaties van de ouderen zijn veranderd. Personeel dat in de thuiszorg werkt heeft helaas daardoor ander werk. Maar ik denk dat door de vergrijzing er alleen maar meer vacatures komen.
Ik vind het wel jammer dat het loon bruto wordt uitbetaald en je daardoor geen vakantiegeld, vakantiedagen krijgt. Ook in het geval van ziekte is het anders geregeld. Maar voor wie werkt zoekt, hier is veel werk in te vinden!

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 08:36

Het irritante vind ik vooral dat er niet gereageerd wordt op je sollicitatie. Stuur je een sollicitatie mail, nooit reactie. Ik heb het zelf een keer gehad dat ik op sollicitatiegesprek was geweest, en daarna nooit ben terug gebeld! Via via hoorde ik dat ze iemand anders hadden aangenomen, dus heb ook niet meer zelf terug gebeld, stelletje aso's...

Ik heb op het moment wel een baantje maar ik zou graag wat anders willen dat leuker is en beter betaald, maar mooi niet dat ik weg ga voordat ik iets anders heb :o

Het solliciteren is nou eenmaal een lastige bezigheid, helemaal als je 1 van de velen bent... succes!

Heb je trouwens je CV al een nagelopen op dingen die je hebt gedaan en er eventueel niet opstaan, of duidelijker vermelden of zelfs onbenullige dingen weglaten? Je CV is toch wel een belangrijk onderdeel bij je solliciteren. Vooral taakomschrijving bij 'vage' functies kan handig zijn :)

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 08:37

@coby,ik krijg wel gewoon vakantiegeld en alles hoor :)

Annabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 08:39

In de beveiliging staan ze nog te springen om mensen, als je bij een bijv een landelijk bedrijf of de overheid soliciteerd krijg je vaak je opleiding erbij.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 08:39

Silvaantje schreef:
@coby,ik krijg wel gewoon vakantiegeld en alles hoor :)

Dat is apart,. Dat wist ik niet, dacht dat dat bij het loon in zat.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 08:53

ik heb 2 jaar als alpha hulp gewerkt..je krijgt bruto uitbetaald en daar zit je vakantie geld en dagen al bij in..dus in feite verdien je niet veel..
en je zal de belasting terug moeten betalen..
mij hadden ze toen geadviseerd om geld weg te leggen zodat je een netto loon over houd zo dat als de belastingdienst jou een rekening stuurd je al (een deel) gespaard heb.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 08:57

Wij staan ook te springen om mensen :D
Het gaat hier om lassers, plaatwerkers, assemblage monteurs bij een klein metaal bedrijf

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 09:02

ik werk zelf bij een schoonmaakbedrijf, werk zat maar geen personeel te krijgen.

zijn al maanden op zoek naar vervanger voor mij ,voor als ik op vakantie ga.
nou niemand hoor .
en ik heb het er zo naar me zin , niemand op me lip me eigen tijden heerlijk .

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 09:13

@gaapje, ik denk dat veel mensen de instelling hebben dat ze niet bij een schoonmaakbedrijf willen werken.....

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 09:16

Ik ben al maanden op zoek naar een baan als Grafisch vormgever.. maar van vrijwel alle sollicitaties (zowel open als reactie op GZ) krijg ik terug, dat het intern opgelost is en ze personeel over nemen van andere bedrijven die failliet zijn of wat dan ook..

Trouwens, ik werk ook inmiddels 5 jaar (bijbaan) als schoonmaker.. maar dat heb ik inmiddels wel écht gehad nu..

:')

Ik heb laatst een dag meegelopen op de Hemmelhorst, die zoeken nog wel mensen.. (Voor de mensen die de paarden in willen, alleen 't is wel in Borne (Twente))

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 09:17

miep1979 schreef:
@gaapje, ik denk dat veel mensen de instelling hebben dat ze niet bij een schoonmaakbedrijf willen werken.....

dat denk ik ook ja

toch vind ik het super ,vooral dor dat ik me eigen tijd in kan delen .
heb wel 3 kids , zo kan ik mooi alles inplannen.
ben thuis wanneer de kids thuis zijn , en werk als ze e rniet zijn.
op de avond na dan 2 uurtjes .

en had afgelopen jaar 7 kerstpakketten hahaha.

mijn man werkt bij het zelfde bedrijf als glazenwasser.
heb een top baas , dat scheelt ook een hoop .
en een mooie bus van de zaak , nou wat wil ik nog meer haha
Laatst bijgewerkt door gaapje op 12-06-09 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 09:20

Of niet kunnen...
Ik zit met mijn rug en kan dus niet alles doen.
Daarbij is het ook regio gebonden. Ik zit in regio eindhoven en ik heb nog nooit zo lang zonder baan gezeten.
En indd het niet reageren op je soll. brief is ook een grote ergenis!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 09:25

Bij ons komt waarschijnlijk na de zomervakantie een baantje vrij van chauffeur: bezorgen van champignons in combinatie met diverse andere werkzaamheden, zoals kratten wassen (lopende band werk), champignonbakjes dekselen.
Onze buurjongen die dat nu doet, wil weer gaan studeren. EN als hij dus de eerste week van september zou gaan beginnen, dan hebben we weer voor 1 persoon werk voor zo'n 24-36 uur per week.
Dus....zoek je werk in het meest zuidelijke puntje van NL (nabij Maastricht-Aachen Airport), stuur dan maar een pb-tje, want ik geloof niet dat mijn man er al echt mee bezig is. Die laat het maar op zijn beloop, wacht tot het laatste moment en was dan van plan om bij het CWI binnen te lopen.