schooltas

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

schooltas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 23:33

Mijn zoon gaat naar de middelbare. Hij wil een eastpak. We hebben gekeken op i-net en waren net in een winkel. Zegt die mevrouw dat hij echt ene grote moet voor alle boeken. En dat alle bruggers in de 1e en 2e altijd een rugzak hebben. Ook dat hij hem met beiden banden om de schouders moet dragen.
Nu moet hij 17km fietsen meestal, dus gaat ie achterop. Daarnaast weet ik zeker dat je hem niet snel over 2 schouders doet tussen de lessen. Hij zag op school veel grote gasten met schoudertassen ook.
Hij zg dus ook een print die ze hebben van rugzak en schoudertas, maar gewoon normale maten tassen. Past daar echt niet alles in dan? Ze zegt voor HAVO/VWO heeft hij mappen A4 formaat en alle boeken nodig. Nu had ik dat de eerste dagen ook destijds mee, maar je wete snel wat je wel en niet nodig hebt en je hebt een kluisje. Ook begon ze over gym spul, maar dat doe je toch apart? gaat stinken, wordt vochtig, etc...........
Hij mag best een grote, maar een tas van 80 a 100 euro en dan na een week spijt hebben, vind ik wel zonde. Vooral omdat hij die andere ook leuker vond.
Eastpak geeft wel garantie, dus zal wel oke zijn verder allemaal. En waterdicht is wel heel fijn op de fiets.
Misschien neemt ie ook weleens voetbal traininsspul mee, maar dat kan ie toch apart in zijn kluisje leggen?

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 23:36

Die Eastpacks met 2 vakken waren bij ons echt de bruggertassen. Ik heb zelf altijd zo'n normale rugtas gehad en daarna zo'n schoudertas. En daar past echt veel in hoor! Een multomap met een boek of 4/5 past makkelijk. Zo'n kluisje scheelt al veel en die moet hij ook echt gaan gebruiken. Gymspullen nam ik altijd de dag zelf mee en gingen die dag (of afentoe de volgende dag bij veel huiswerk) weer mee naar huis.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 23:38

ik heb altijd een eastpak rugtas gehad op de middelbare school soms een beetje proppen maar alles ging er altijd in de middelbare school is een moordkuil dus stuur m alsjeblieft niet met zon koelkast naar school als ik in mn brugklas jaar... dat heb ik geweten....
eastpak blijft trouwens wel veel langer heel! en je kan ze goed wassen in de wasmachine.. en gymspullen absoluut apart inderdaad...

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 23:39

Ik heb altijd een eastpak gehad, zowel rugtas als schoudertas en bij mij paste altijd alles prima erin. Het zijn fijne, stevige tassen. Ik moest er zelf 13 km mee fietsen en ik heb er nooit problemen mee gehad. Ik had idd ook een kluisje, dat is echt een uitkomst!

Iig één tip, neem geen grote-vierkante-kipling-tas. Deze zijn vaak op middelbare scholen echt niet cool en alleen voor bruggers. ;)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 23:39

Het is idd waar dat veel 1e en 2e jaars rugzakken hebben. Het is makkelijk, stevig en snijd minder gauw in je schouders dan een schoudertas. Rugzak is ook een stuk ruimer dan een schoudertas. Gymspullen doe ik altijd apart in een tas maar wel in mijn gewone tas. Gaat heus niet stinken. En de ene bewaart alle boeken in zijn kluisje terwijl de andere ze steeds mee naar huis neemt. Dat laatste is wel een stik makkelijker.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 23:40

Zo'n grote rugzak is echt onzin. Een eastpak is prima, past alles in en is nog leuker ook.

sharonalover

Re: schooltas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 07:14

Ik heb 6 jaar met dezelfde eastpak gelopen, gewoon die standaard die je heel veel ziet, de rugzak. Fijne tas hoor, is nu wel wat versleten, maar wat wil je ook na 6 jaar :P .

Ohja, bij Eastpak wel eventjes goed bonnetje bewaren, soms willen de ritsen nog welleens stuk gaan, en met bonnetje wordt dat gemaakt volgens mij :) bij mij zijn ze helemaal goed gebleven trouwens :)

Bij mij paste trouwens zát alles erin :j . De eerste paar jaren zelfd mijn complete boekenpakket, handig bij boeken ophalen :+ in de bovenbouw moest ik dan wel eventjes een extra plastic tas meenemen :) Maar je hebt echt nooit je hele boekenpakket nodig hoor, vooral niet als je een kluisje hebt :) en als je dan ook nog eens alleen de boeken mee naar huis neemt waarvoor je huiswerk hebt, scheelt het helemaal een hoop gesjouw :) (kwam ik na 4 jaar achter :') )

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 08:01

Hoi, thanx.
Ik vind zo een grote tas idd echt brugpieper. Ik denk dat ie dan na een dag al spijt heeft en dat voor 80-100 euro........

Eastpak geeft 30 jaar garantie, dus dat vind ik wel erg veel.

Dat kipling niet cool was, zei hij zelf al. Ik zag bijv nog een leuke NIKE en Converse, maar eastpak heeft ook een goede naam qua kwaliteit.

De print die hij leuk vind is er in rugtas klein en schoudertas. Alleen zit er bij de schoudertassen net als bij de rugtassen veel verschil in inhoud. Voor laptop hoeft ie geen ruimte zoals ze zeggen bij eastpak, want die krijgt ie niet mee voorlopig. Is denk ik ook niet nodig en anders via usb ofzo dingen meenemen van zijn laptop thuis. Heeft ie laatst ook gedaan met de spreekbeurt.

Ik denk dat een rugtas over de schouder gaat en schoudertassen zijn in, dus qua dragen zal het wel niet veel verschil maken. En idd het kluisje gebruiken is ideaal.

Gymkleding apart vind ik wel prettig, zeker na gebruik. En mee naar huis om te wassen.

De tassen zijn er va 19 liter t/m 38 liter meen ik. Maar zo een grote schouder/rugtas werd ie wel klein van gisteren, hahahahaha. Zegt die mevrouw wel dat ie het nodig heeft en de rugzak goed moet dragen voor zijn rug, maar het was echt groot. Zij dacht alleen dat je voor HAVO/VWO meer nodig had. ZXal wel meevallen.

Ik was maar 1.50m destijds en moest met de bus. dag 1 stond mijn moeder te huilen, want ik liep krom gewoon. Ik had dan ook van elk vak alle boeken mee, mijn grote bosatlas, woordenboeken, multo map A4, basisboeken etc etc........Nooit meer gedaan, hahahahaha

Hij vind overigens een zwarte leuk met klein stukje erop van stof. Hij is er ook in het wit, maar dat doen we maar niet.

Allemaal bedankt alvast...iemand een plaatje toevallig van een gevulde eastpak op een normale schooldag?

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 08:22

Ik vind zelf eigenlijk altijd dat er in het begin moeilijker over de tas wordt gedaan dan eigenlijk nodig is.

Al snel wordt er veel minder mee naar school genomen dan in het begin. En zo heel veel draag je die tas nu ook weer niet. Ik had hem op de fiets altijd achterop. En zo lang is het nu ook weer niet lopen tussen de lessen in. Hooguit vijf minuutjes.

Ik heb zelf altijd een eastpak gehad. Beviel prima. Heb hem ook altijd met beide hengsels gedragen hoor. Nouja, oke, soms wel eens niet, maar dan was het echt voor twee meter.

Een normale eastpak is echt groot genoeg. En de uitvoering doet er naar mijn mening niet veel toe eignelijk. :o

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 08:24

Ik heb zelf altijd in de 1e een schoudertas gedragen. En bij ons op school waren ook inderdaad veel jongens met schoudertassen.
In een eastpak past genoeg in. ;)

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 08:29

Toevallig vroeg mijn tante dit afgelopen weekend aan mij en mijn zus :P

Wij hebben toen geadviseerd GEEN supergrote tas te nemen, aangezien het er ten eerste niet uitziet en ten tweede echt onzinnig is. Een slimme scholier laat zijn boeken in zijn kluis liggen als hij die niet nodig heeft, dus dan heb je ook bijna niks in je tas zitten.

Een simpele eastpack, met een klein voorvakje en een groot vak dus, is meer dan genoeg.
De eerste paar weken zal die nog behoorlijk vol zitten, maar als je zoon eenmaal doorkrijgt dat hij ook boeken op school kan laten (of juist thuis) dan is het met zo'n tas heel goed te doen :)

Over gymkleding, dat namen wij altijd in een losse tas mee.

Een schoudertas raad ik ook zeker af, met zo'n stapel boeken is dat heel slecht voor je rug. Maargoed, dat is een keuze die je uiteindelijk zelf maakt ;)

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 08:29

eastpack is groot genoeg, meestal kun je ook veel boeken bewaren in je kluisje als het te zwaar word.
ik heb zelf altijd een soort nep-eastpack gehad.

ik begrijp goed dat hij een beetje een subtiele schooltas wil, soms zie je echt een tas lopen, met een eerste jaars ergens erachter verborgen.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 08:41

Die vrouw wil gewoon verkopen, logisch dat ze zegt dat ie de grootste nodig heeft! ;)
Gewoon zo'n normale met klein voorvakje en 1 groot vak is prima hoor. Mijn boeken lagen voor t grootste gedeelte van de tijd toch in mn kluisje, nam alleen mee waar k huiswerk voor had :)
http://www.eastpak.com/shop/nl/control/ ... 830_00_999 zoiets dus :)

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:27

Ik had ook een gewone eastpack en alles heeft er altijd ingepast hoor. Zelfs zonder kluisje :P Ik heb ook zo'n schoudertas van eastpack gehad, maar dat vondt ik niet echt ideaal als er veel inzat.
Voor de gymspullen had bij ons bijna iedereen een apparte tas.

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:29

de eivormige east pack niet die met 2 vakken. de brugklas is het ergste. Je komt binnen de nerds hebben grote tassen.

meisjes overigens gewoon een mooie schoudertas.

prop hem desnoods vol en stop alles voor de les in je kluisje.

groeten een hboer met een grote tassen trauma :Y) :P

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:35

Ik heb ook tot twee jaar geleden altijd de eastpack gehad met twee vakken.
Een kleintje voor en een grote achter. Groot genoeg was ie. En zoals er al gezegd word, je gaat spullen bewaren in je kluisje en je krijgt door wat je wel en niet mee moet nemen. Dus uiteindelijk zit je tas niet zo vol meer.

Ik had meestal 2 boeken in mijn tas voor de lessen en dat was het, de rest lag in mn kluis.

En de grote tassen, hier flatgebouw tassen word je echt door aangekeken als brugger.
Ik zou zeggen gewoon voor die met de twee vakken gaan, past makkelijk allemaal :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 13:13

Nou, mooi dan kiest hij gewoon uit wat ie leuk vond vanaf het begin. Ik vind het idd triest als je echt als brugger komt met mega tas die hij niet nodig heeft. Ik laat hem niet voor gek staan, is al spannend genoeg allemaal. Hij is geen type dat zich ergens wat van aantrekt of moeilijk aansluit of ergens buiten valt zeg maar, maar ga het hem niet moeilijker maken hoor.
Als hij dan een dag heeft met veel boeken, dan neemt hij maar grotere tas mee die wel al hebben. Boeken ophalen doe ik met de auto, geen probleem.
En wat ik al zei, zo ene grote tas ws 80-100 euro, dus als je dan spijt hebt of hem snel niet meer wil gebruiken is het niet mis.......
met fiets uitzoeken heb ik ook al TE opvallend afgeremt. Hij wilde echt een cruiser en ik ene goede fiets, dus nu een tussenweg genomen. Ik zie wel de grotere op oude opoe fietsen, maar voor 17km is een goede fiets wel zo fijn......

bedankt allemaal, ik ben wel overtuigd!!

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:15

uistekende keuze!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:13

Goed dat je hem een beetje zelf laat beslissen. Ik had zelf wel zo'n grote Kipling tas, maar die had bijna iedereen in de 1e wel bij ons, had hem zelf uitgekozen.
Heb hem uiteindelijk alle 6 jaar van het VWO wel gebruikt en er nooit rare opmerkingen over gehad ofzo, t was ook gewoon een goeie tas :j
Maar kinderen kunnen wel hard zijn en het is goed dat je hem laat kiezen waar hij zich zelf het prettigst bij voelt, het is idd al spannend genoeg om naar de 1e te gaan :)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:51

Het kleine formaat rugzak van Eastpak voldoet prima.

En Eastpaktassen zijn echt onverwoestbaar. Ook de kleine zijn duur voor 'maar een rugzak'. Daar moet je je dus vooral geen zorgen om maken, die dingen zijn super! :D

Xx_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:56

Ik heb ook altijd een eastpak met een groot vak en een kleintje gehad. Nooit spijt van gehad. Koop wel beetje een neutrale kleur.

Peche_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:20

ik heb toen ik naar de 1e ging ook zo'n grote tas gekocht, en daar heb ik gigantische spijt van gehad. En na een paar weken een eastpack met 1 vak gekocht. Die andere heb ik nooit meer gebruikt.
Ik deed in de 1e vwo en zo'n grote tas is dus echt niet nodig. Het past allemaal in een kleine.

Ik zou aanraden om gewoon een eastpak met 1 vak te kopen ;)

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:00

Ik heb voor de brugklas ook zo'n grote Eastpack gekregen, een blauwe met 2 grote vakken en 1 kleiner vak vooraan. :)
Heb de tas gedurende het eerste jaar heel intensief gebruikt, daarna vond ik hem te groot worden..
Rond de vierde klas geloof ik heb ik toen een gewone Eastpack rugzak gekocht, een knalgroene, met 1 groot vak en 1 klein. :)

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:10

Goeie keuze hoor.

Ik ben dit jaar, (ik zit nu dus ook in de 1e) al wel een paar keer van tas verwisseld... :o Ik had eerst ook zo'n enorme rugtas (niet van Kipling hihi) nou dat doe ik dus ook nooit meer... Iedereen zei altijd van, jaaa je krijgt zoveel boeken... Nou valt hartstikke mee... Gymspullen neem ik altijd apart in een plastic zakje mee, dan gaat ze plastic zak mee naar gym, en de tas in de kluis. :) Ik heb mijn boeken altijd thuis, dan pak ik de avond van te voren mn tas in. :)
Ik heb ook veel vrienden uit Havo, en VWO. Nou die hebben ook niet allemaal zo'n grote tas hoor, gewoon een 'normaal' formaat rugtas en sommige hebben ook een schoudertas. Past prima, en je kan idd ook nog je tas legen in de kluis.

Veel succes nog! Ik vind de middelbare iig veel leuker dan de basisschool, hopelijk je zoon ook. :)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:13

Ik heb in de eerste klas van het VMBO (dat is nu 8 jaar geleden) een Eastpak gekregen. Een paarse rugtas met 2 van die vakken. In weer en wind elke dag mee gefietst. Hij is tig maal in de hoek gesmeten, geschuurd tegen de muur etc. En na 8 jaar gebruik ik hem nog steeds. Oerdegelijk die tassen maar oh zo sterk!