Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Marjolein schreef:Ik vind het nog wel meevallen met het slecht werkgeverschap. Dat je op eigen kosten moet solliciteren lijkt me niet meer dan normaal. Begeleiden en dergelijke is niet hun verantwoordelijkheid. In de baas zijn tijd mogen solliciteren is eerder een uitzondering dan een regel. Ik zou zeggen schouders eronder en op zoek naar een nieuwe job en daar ervoor zorgen dat je onmisbaar wordt.

_Lola_ schreef:Een werkgever is verplicht om iets van loopbaanbegeleiding te doen..
Het is namelijk géén gedwongen ontslag als je contract afloopt, ondanks dat je het wel zo ervaart._Lola_ schreef:Een werkgever is verplicht om iets van loopbaanbegeleiding te doen..
2 jaar geleden heb ik in de zelfde situatie gezeten bij een ander bedrijf.. Hier waren ook geen contracten voor onbepaalde tijd m,ogelijk.. Van hun heb ik wel vrij gekregen om te solliciteren, zij hebben met mij mee gekeken voor een nieuwe passende oplossing... Het is niet dat ik ontslagen word omdat ik niet goed heb gefunctioneerd...
Naar mijn mening hadden ze mij best wat tegemoet kunnen komen.. En helemaal omdat ik er emotioneel ook nog eens zo onder door ga..
Ik weet het nu sinds 3 weken..
_Lola_ schreef:Een werkgever is verplicht om iets van loopbaanbegeleiding te doen..
cile205 schreef:Als je het werkelijk niet meer aan kan kan je wel degelijk de ziektewet ingaan. Hooguit kunnen ze je oproepen bij de Arbo. Maar die zal jou er wel gelijk in geven als je je verhaal zal uitleggen en hierdoor in de put zit..
Nikka schreef:cile205 schreef:Als je het werkelijk niet meer aan kan kan je wel degelijk de ziektewet ingaan. Hooguit kunnen ze je oproepen bij de Arbo. Maar die zal jou er wel gelijk in geven als je je verhaal zal uitleggen en hierdoor in de put zit..
En een bedrijfsarts zal je naar alle waarschijnlijkheid naar je werk terugsturen. Vind ziekmelden in dit geval zo not done. Je hebt een tijdelijk contract en omdat je geen vast contract hebt ga je je ziekmelden? Dan hoef je in ieder geval je huidige werkgever niet meer als referentie op te geven.
cile205 schreef:wie zegt dat, omdat je geen vast contract hebt ga je je ziekmelden...
dat zeg ik helemaal niet..
TS geeft aan er bijna ziek van te zijn...
Ik heb gelukkig de arbo altijd nog achter me gehad
cile205 schreef:Als je het werkelijk niet meer aan kan kan je wel degelijk de ziektewet ingaan. Hooguit kunnen ze je oproepen bij de Arbo. Maar die zal jou er wel gelijk in geven als je je verhaal zal uitleggen en hierdoor in de put zit..