krantenwijk en ziekworden = Drama geworden... wie kent dit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Solaria_Liz

krantenwijk en ziekworden = Drama geworden... wie kent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 17:55

Vorige week maandag liep ik al rond met een vervelende hoest en zere keel.
Ik heb 2 krantenwijken en daarnaast mijn gewone baan, maar loop beide netjes door.
Vrijdag Ochtend heb ik met veel pijn en moeite mijn krantenwijk gelopen, omdat ik misselijk was en koorts had ( 39,5 graden)
Ik heb midden in mijn 1e wijk een vriend moeten opbellen of hij mij aub kon helpen want ik kon gewoon niet meer. Hij kwam me gelukkig meteen helpen en na het kranten lopen voelde ik me alweer iets beter...
Dus ik met mijn domme gedachtes naar mijn gewone werk heen en daar zagen ze ( na dat ik het zitten overgeven op de toilet) dat ik toch wel heel bleek was en werd ik direct naar huis gestuurt.

Ik heb me echt in een zeer lange tijd nog niet zo slecht gevoelt en belde dus mijn depothoudster op om te vragen of ze misschien voor Zaterdag een vervanger voor me kon regelen.
Helaas was mijn depothoudster zelf niet thuis, maar ik kon het doorgeven aan haar man die haar met dat soort zaken helpt.
Ik legde de situatie uit en meneer zegt direct dat het onmogelijk is om een vervanger voor me regelen en dat ik zelf maar moest komen. Ik kon mijn oren gewoon niet geloven!
Ik heb altijd klaar gestaan als iemand ziek was of niet kon en nu ben ik zelf ziek en nu zijn ze te beroerd om mij te helpen :(
Dit is niet de eerste keer dat ik gewoon moest lopen toen ik ziek was, maar deze keer was het echt anders. Kon niet uit bed komen zonder meteen door mijn benen te zakken.
Ik smeekte die man bijna of hij echt niet iemand kon vinden, omdat ik het echt niet kon. Ik huilde zelfs. Maar nee!! Dat was echt onmogelijk!!!

Gelukkig kwamen mijn ouders nog geen half uur later en die werden helemaal boos op die man. Dus mijn vader wou het nummer hebben en zou zelf wel even regelen dat ik thuis kon blijven. Die man werd opeens heel boos dat ik dingen aan het verzinnen was en dat ik dingen gezegt zou hebben die hij nooit in de mond gehad zou hebben. Nu zei die man opeens dat ik maar moest kijken 's nachts of ik kon lopen of niet. Maar hij zou kijken voor een vervanger en zou terug bellen.

Een half uur later belde hij inderdaad terug met de mededeling dat hij iemand gevonden had. Maar ik moest alleen wel 25,- betalen ipv 8,- wat normaal was op ons depot. Die man maakte weer een groot drama dat ik een grote leugenaar was en dat ik goed moest uitkijken wat ik allemaal zeg.

Nu even kort de geschiedenis die ik met deze man heb. Deze man zat me elke morgen te proberen of ik mee ga naar de bosjes omdat hij een aantal dingen met mij wil doen ( en dan niet zomaar even praten). Het werd echt elke dag erger en de dingen die hij zei beviel me niet en ik kon zeggen wat ik wou, maar hij lachte er altijd om. Eerder bleef ik altijd wat langer langer en een beetje lachen met de andere bezorgers, maar nu pak ik mijn kranten en ga meteen weg.

Vandaag belde mijn vader in woede op dat mijn depothoudster hem vrijdagavond opgebelt had. Ze was desduivels dat ik allemaal dingen tegen haar man gezegt zou hebben ( die ik dus niet gezegt heb) en ik zou morgen aangesproken worden door haar en haar man.
Ze heeft er zelfs voor gezorgt dat mijn vader mij niet gelooft |(

Het spijt me heel erg voor dit lange verhaal, maar nu zit ik nogsteeds ziek thuis en moet morgen weer kranten lopen en zit hier toch wel heel erg mee. Waarom zijn zulke mensen onredelijk terwijl je wel altijd voor hun klaarstaan?
Ik zit financieel heel erg krap ( zelfs met 2 krantenwijken en een vaste baan) en kan dus niet zonder die krantenwijken. Stoppen is dus geen optie.

Heeft iemand die ook ooit een keer meegemaakt met zijn/haar baas?

groetjes

Sisco4life

Re: krantenwijk en ziekworden = Drama geworden... wie kent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:00

Ik heb het niet meegemaakt maar zou 100% zeker weten direct stoppen. Je geschiedenis met die man ziet er ook niet lekker uit, voor mij rede nr.1 om meteen weg te gaan. Daarnaast moet jij wel alles doen terwijl ze niks voor jou willen(?) doen. Nee, dit is niet echt ideaal werk. Een nieuwe krantenwijk is zo gevonden, of een andere baan(in de ochtend of avond). Je zou natuurlijk kunnen wachten met het opzeggen van je huidige wijken totdat je een nieuwe baan hebt. 1 advies dus: stoppen.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 18:04

ik zie echt op tegen dat gesprek van morgen, maar als ze moeilijk gaan doen, denk ik dat ik mijn tassen inlever en meteen opstap.. Maar dan moet het van hun kant komen, anders heb ik een maand opzeg termijn... Maar dan heb ik natuurlijk wel de eerste tijd 300,- te kort want een andere bijbaan is natuurlijk niet meteen gevonden.. ;( wat een drama zeg...

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:06

Maar als je de andere krantenlopers ook kent, kun je in het vervolg dan niet met hun onderling iets regelen zodat de depothouder zich er niet mee kan bemoeien? Als je het geld echt nodig hebt is dat dan toch de beste oplossing?
(Al zou ik niet graag met zo'n baas opgescheept willen zitten :n )
Desnoods het zo proberen te regelen tot zoals Sisco4life al zegt je een nieuwe wijk (met een andere depothouder natuurlijk) of een ander baantje hebt gevonden?

In elk geval wel sterkte ermee, ik weet hoe vervelend het is om ziek te zijn terwijl je moet kranten lopen (loop ook de ochtendkrant :j )

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:09

Ik dacht dat ze overal wel krantenbezorgers konden gebruiken? Vroeger in ieder geval wel... heb je andere kranten al nagebeld? Zelfs op dagen als deze zijn ze toch aan het werk, ivm de krant die morgen weer op de mat moet vallen...

Ik zou daar zeker niet verder werken, de sfeer gaat er nu ook niet beter op worden natuurlijk.

En gek eigenlijk, wij hadden vroeger iemand die wijken overnam als iemand ziek werd, hij kreeg dan extra betaald.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:11

Zijn er misschien nog kosten waarop je kan bezuinigen?

Lastig joh! Ik ben ook een keer ziek geweest, maar toen me moeder belde werd er vervanging geregeld. Maar dat was ook al met pijn en moeite. Het is echt heel vervelend dat ze der altijd zo'n punt van maken. Terwijl ze bij mijn huidige werk gewoon een goed systeem hebben, als je ziek bent bellen ze gewoon collega's en der zit altijd wel 1 tussen. Maar echt rot voor je! En of je nou wel of niet dingen tegen die gozer hebt het zal vast te recht zijn, vooral met zo'n verleden en hij is zelf nog veel erger de fout in gegaan!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:14

Citaat:

Nu even kort de geschiedenis die ik met deze man heb. Deze man zat me elke morgen te proberen of ik mee ga naar de bosjes omdat hij een aantal dingen met mij wil doen ( en dan niet zomaar even praten). Het werd echt elke dag erger en de dingen die hij zei beviel me niet en ik kon zeggen wat ik wou, maar hij lachte er altijd om. Eerder bleef ik altijd wat langer langer en een beetje lachen met de andere bezorgers, maar nu pak ik mijn kranten en ga meteen weg.

Waarom blijf je er uberhaupt nog als dit gebeurt? Meid, dan ben je toch gelijk weg?
Heb je dit tegen je ouders verteld?
Ik vind het nogal wat. Er zijn vast nog meer jonge meiden die bij deze man de kranten komen halen en die
worden ook aan dit gevaar bloot gesteld.
Ik zou persoonlijk naar de politie stappen.

Edit: Ik lees nu dat je 22 bent. Dan had ik het helemaal geweten!
Wat deze man doet kan niet en moet gewoon gestopt worden.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 01-06-09 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:14

ts, ik zie in je profiel dat je 22 bent dus wees eens wat slimmer voor je leeftijd, neem zo'n voicerecorder mee , aanzetten en in je zak doen en de confrontatie met deze vent aangaan en als hij lastig gaat doen over je baan dan hem er even fijntjes aan herinneren wat hij elke keer van plan was en dat je z'n vrouw inlicht. Als hij dan woest word en jou bedreigt dan heb je dat opgenomen en kun je dit aan je ouders laten horen en hij zal niets meer uithalen uit angst dat z'n vrouw erachter komt.
misschien te veel detectives gezien maar lijkt me strak plan,de simpele versie is , gewoon iemand meenemen zodat je een getuige hebt bij dit gesprek.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 18:17

helaas ken ik de andere bezorgers niet persoonlijk anders had ik hun wel gebeld..

Normaal ben ik iemand die dom doorloopt No Matter What, maar deze keer voelde ik me echt slecht. Ik kwam in de winter eerder uit bed omdat mijn depothoudster vroeg of ik wou invallen. En nu voel ik me echt slecht hoe ze nou tegen mij gedaan hebben.
MIjn depothoudster weet ook hoe slecht ik er financieel bij loop en nog moet ik de jackpot betalen terwijl ik altijd maar 8,- krijg.

Ik ga morgen zeker op zoek naar een avond baan. Moet ik alleen even kijken wat geschikt voor mij is,maar dat is snel genoeg duidelijk ;)

@houvanponies; ik heb overal al op bezuinigd. Ik heb alles zo aangepast dat het nog net te redden valt voor mij en mijn katten, maar nu heb ik zelfs af en toe dat ik nauwelijks geld overhoud om boodschappen van te doen. Onnodige abbo's heb ik al opgezegt en de rest heb ik tot het minimum gebracht.

MIjn ouders heb ik ingelicht over de dingen die hij zei tegen mij, maar die deden er totaal niet moeilijk over en hij deed het zelfs waar zijn vrouw bij zat. Die is zo dom om te denken dat het voor de grap is terwijl hij steeds dichter bij kwam.

maar het grote probleem is waarom ik daar niet weg ga: Ik heb het geld hard nodig. dat is de enige reden.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:19

Puck dit lijkt mij ook een strak plan!

Kan je niet een ander bijbaantje vinden? oppassen? in een super markt werken 'savonds?

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 18:20

ik ga morgen opzoek naar ander werk.

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:24

dan zou ik nog proberen om die man op z'n nummer te zetten, neem iemand mee en ga de confrontatie aan,je gaat daar toch weg dus wat maakt het uit.
jij bent 22 wat denk je van het 14-jarige meisje wat voor jou in de plaats komt en misschien wel door die viezerd gepakt word?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:26

Oppassen lijkt me geen 300 euro opbrengen...

Supermarkt zou kunnen, al denk ik dat die meer naar tieners op zoek zijn,die zijn goedkoper.
Zitten er hotels bij je in de buurt? Misschien hebben die avond baantjes, in de keuken of als waker (al is dat laatste meestal de hele nacht).

Rij je auto? Ik heb voorheen 's avonds taxi gereden naast mijn gewone baan. Alleen nu moeten er geloof ik een hele lading papieren gehaald worden, dat was toen nog niet. Je kunt infrmeren, bij de taxi zaten ze toen altijd te springen om extra parttimers tijdens de drukke uren. En daar krijg je ook vaak nog fooi.

Restaurants in de buurt? (weet niet tot hoe laat je gewone baan is) In de keuken gaat het wel door tot een uur of elf.

Pizzeria's met bezorgservice in de buurt? In de keuken of aan de telefoon.

Folders lopen 's avonds? Zelfde idee als de kranten, alleen met je ze thuis nog vouwen.

Meer ideeen heb ik zo even niet...

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 18:29

@GamblersCup Thanks. Je hebt me op veel ideeen gebracht :D

Ik ga morgen zo wie zo de confrontatie met hem aan! ik ben nog steeds steeds, maar dat gaat me deze keer niet weerhouden om een grote confrontatie

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:33

http://www.streetwisedirectdialogue.nl/vestigingen.php ik heb bij streetwise gewerkt en die zitten ook in Enschede. Donateurwerven deur aan deur. Verdient goed én je doet iets voor een goed doel (over het laatste zijn discussies, ik wéét het, maar als TS zo krap zit is het misschien een oplossing.

Verder wens ik je veel succes met de confrontatie morgen, ik ben net zo oud als jij en ik vind opkomen voor mezelf tegenover 'volwassenen' ook nog erg lastig :o . Maar die kerel is gewoon een viespeuk!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:38

Wie kom je tegen als je 's ochtends de kranten ophaald? Als het nog een maandje uit te houden is, lekker je baan opzeggen. Met zo'n kerel zou ik niet willen werken. Heb je nog eventjes de tijd om wat anders te zoeken.

Nog een idee: werken in een call centre. Niet voor telemarketing (dat lijkt me echt een flutbaan en iedereen die je belt haat je zo ongeveer) maar zoiets als bij een postorder bedrijf. Maar die moeten dan wel toevallig in je buurt zitten.

Heb je zelf een auto? Bij Selekt Vracht kun je geloof ik altijd wel aan de slagt, hoeveel je doet en hoeveel je verdiend is aan jezelf, heveel tijd je er in wilt steken. http://www.selektvracht.nl/werkenbij.shtml

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 18:40

Thanks lieveli... k zal eens naar die link kijken :)

ik heb helaas geen auto, maar ik zoek dan ook een baan die ik naast mijn 36 uur baan kan doen. Dus moet voornamelijk 's avonds, 's morgens of in het weekend :)

wat moet je doen bij zo'n callcenter dan? Heb er wel eens van gehoord maar heb geen idee wat ik me ervan voor moet stellen

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:42

Bij ons (wij zijn een postorderbedrijf) nemen de mensen in het call centre hoofdzakelijk bestellingen aan van klanten. Maar nemen ook telefoontjes aan van klanten die iets willen ruilen, vragen hebben over de service die we leveren, over betalingen etc. Wij hebben veel parttimers voor hoofdzakelijk avonduren en op zaterdag.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 18:46

oke.. handig.. misschien is dat wel iets voor mij... Ik neem aan dat je daar wel eerst een paar trainingen voor krijgt?

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:49

ts, ik weet niet wanneer je 23 word maar dat scheelt behoorlijk in je salaris en je werkt fulltime dus misschien kun je je dan net redden zonder bijbaan.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:51

weet niet welke krant je loopt maar zou de rayon manager eens opbellen en je verhaal doen want dit is toch echt niet normaal lijkt me :(

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:51

Uiteraard word je eerst ingewerkt bij een call centre! Je moet het systeem kennen en hoe het bedrijf werkt en wat voor service ze bieden. Maar zoals ik al eerder schreef: er moet dan wel toevallig een call centre in je buurt zitten. Wij hebben er 1 voor heel Duitsland, en onze Nederlandse vestiging zit in Rotterdam. Geen idee waar de call centres van andere postorders zitten.

Als je zo'n baan kunt vinden, is dat wel heel leuk. Verdiend wel goed en het is wel voor langere tijd. Ze gaan niet iemand inwerken die wat zoekt voor 6 weken ofzo, je hebt dan wel een baangarantie.

Een data entry bedrijf is misschien ook wel wat voor je? Daar zit je dan 's avonds gegevens in de computer in te voeren. Dat verdiend ook best goed.

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 18:56

ts , heb even nagekeken voor jou maar bij een 36-urige werkweek gaat jou salaris op 23-jarige leeftijd met 160 euro netto naar boven dus misschien kun je je nieuwe baan daar op baseren zodat je met minder geld en/of uren toekunt,succes

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 20:39

Andere reactie, maar ben je regelmatig ziekig of begrijp ik dat verkeerd. Best kans namelijk dat je gewone baan en daarnaast nog een bijbaan júíst de oorzaak is van je ziek zijn nu. Kwestie van teveel hooi op de vork?

Pas daar sowieso voor op. ;) Tijdelijk even bij moeten springen kan gebeuren, maar als je structureel afhankelijk bent van de inkomsten van een extra bijbaan is geen gezonde situatie. En dan moet je daarin toch verder actie ondernemen, voordat je helemaal jezelf voorbij loopt..

Succes in ieder geval en dit klinkt mij in de oren alsof je hier beter zo snel mogelijk kan opzeggen..

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 20:43

de laatste keer dat ik zo ziek was is een jaar geleden :) Ja oke. ik ben wel wat vaker verkouden enzo en bij een zere rug of zere enkel ga ik ook wel werken :)