spoed hulp gevraagd sollicitatiebrief schrijven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamer_S

spoed hulp gevraagd sollicitatiebrief schrijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 20:51

Oké het zit dus zo, ik heb een leuk baantje op het oog en daar moet ik vanavond uiterlijk echt een sollicitatiebrief voor schrijven (hoezo begin je zo laat zou je denken,maar ik hoorde pas vanmiddag over die functie)
nu ben ik een ramp met sollicitatiebrieven. nou gaat het om een commerciele baan in een soort van callcentre bij een opleidingscentrum. het is de bedoeling om dingen te verkopen en informatie te verschaffen ed.
nu heb ik zoiets nog nooit eerder gedaan, maar ik heb wel in een winkel gewerkt waar het ook de bedoeling was om producten te verkopen en ik vond het dan ook echt een kick als het me gelukt was zeg maar..

alleen ik weet niet hoe ik dat allemaal netjes in een sollicitatiebrief krijg :+
kan iemand me helpen?

Dreamer_S

Re: spoed hulp gevraagd sollicitatiebrief schrijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 20:52

het is overigens geen gewoon callcenter waarbij je mensen gaat bellen en lastig vallen ;)

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:53

Google even op internet. Daar heb je meer dan genoeg voorbeelden van sollicitatie brieven staan.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:54

Googlen, en stepstone heeft er hele goeie!

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:56

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:57

heb je geen standaard brieven die je van t internet kan halen en aanpassen?
als je een opzetje maakt wil ik wel even kijken.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 21:02

Begin; vertel kort waarom je solliciteert op deze functie (wees origineel en pakkend veel brieven worden na dit gedeelte weg gelegd)

Midden; Vertel kort iets over jezelf, waarom ben je geschikt voor die functie (opleiding?) maar som niet je hele cv op!

Slot; dat je graag een het ander wil toelichten in een kennismakingsgesprek

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 21:04

ik ben nu bezig met een soort kladbrief, als ik hem zo afheb post ik hem hier wel even :)

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 21:05

meestal begin ik met mijn sollicitatie van; naar aanleiding van uw advertentie op die en die datum.

maar nu heb ik het dus via een vriend van mij die daar al werkt, hoe ga ik dat dan formeel erin zetten..
het begin vind ik het moeilijkst..

CTJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 21:08

Dan kan je bijvoorbeeld zeggen;
Via een medewerker van u hoorde ik van de advertentie, ik werd direct enthousiast.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 21:09

typ eerst de rest maar. begin komt zo wel!

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 21:15

als je hem zo even post dan kunnen we je even helpen.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 21:22

Geachte heer/mevrouw,

Via een medewerker van u hoorde ik van de vacature voor ........ en werd ik meteen enthousiast.
Graag kom ik in aanmerking voor deze uitdagende functie.

De reden dat ik naar deze vacature solliciteer is dat ik het leuk vind om commercieel te werken en producten toch zo enthousiast mogelijk over te brengen naar de klant.
Ik vind het leuk om (toekomstige) klanten informatie te verschaffen en producten te verkopen.
Eerder heb ik in een woonwinkel gewerkt waarbij het .hier moet nog komen te staan dat ik daar juist het leuke aanvond dat als een klant bijvoorbeeld een bed wilde kopen, ern dan toch nog even die paar nachtkastjes bij te verkopen. alleen dan wat formeler ;).....................................

In mijn bijgevoegde curriculum vitae kunt u meer informatie vinden over mij.
Ik wacht met spanning uw reactie af en hoop natuurlijk dat u me uitnodigt voor een gesprek, waarin ik deze sollicitatiebrief kan toelichten.

[edit]

dit is wat ik tot nu toe heb..
Laatst bijgewerkt door Dreamer_S op 19-05-09 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 21:22

love_JB schreef:
Dan kan je bijvoorbeeld zeggen;
Via een medewerker van u hoorde ik van de advertentie, ik werd direct enthousiast.

dat is wel een goede ja.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 21:33

nog iemand ideeen?

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 21:37

ga m ff aanpassen, wacht ff

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 21:47

ik heb nog iets veranderd..

Geachte heer/mevrouw,

Via een medewerker van u hoorde ik van de vacature voor ........ en werd ik meteen enthousiast.

De reden dat ik naar deze vacature solliciteer is dat ik het leuk vind om commercieel te werken en producten toch zo enthousiast mogelijk over te brengen naar de klant.
Ik vind het leuk om (toekomstige) klanten informatie te verschaffen en producten te verkopen.
Eerder werkte ik in een woonwinkel op de verkoopafdeling. Hier heb ik mij bezig gehouden met het offertebeheer,bestellingen maken,informatie verschaffen en producten verkopen.

Voor mij betekend deze functie een enorme uitdaging waarop ik mij vol enthousiastme en energie op wil storten.
Daarnaast ben ik zeer flexibel en leergierig. Ook heb ik goede contactuele eigenschappen,doorzettingsvermogen en een commerciele instelling.

Ik wacht met spanning uw reactie af en hoop natuurlijk dat u me uitnodigt voor een gesprek, waarin ik deze sollicitatiebrief kan toelichten.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 21:52

plaats, 19 mei 2009
Geachte heer/mevrouw,

De reden dat ik naar deze vacature solliciteer is dat ik het leuk vind om in een commercieel bedrijf te werken en klanten zo goed mogelijk te helpen door het product te vinden wat het beste bij hen past.
ik denk dat ik een waardevolle aanvulling op uw team zou zijn omdat ik het leuk vind om met mensen te werken, zowel telefoninsch als face-to-face. Door mijn eerdere werkervaringen heb ik gemerkt dat ik het leuk vind om klanten producten te verkopen waar ze tevreden mee kunnen zijn. hierin ligt voor mij dan ook zeker een deel van de uitdaging die ik in deze functie zie.

Eén van mijn sterke punten is net een stap verder te denken dan de klant, hierdoor kan ik hem een nog completer product verkopen.

vul hier evt nog een ander sterk punt in...

Graag zou ik deze sollicitatie brief en mijn curriculum vitae in een gesprek nader toelichten.
in afwachting van uw antwoord verblijf ik,

met vriendelijke groet,

handtekening

naam

straat nummer
postcode plaats
telefoon nummer
email

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 21:53

[quote="Silvaantje"]Geachte heer, mevrouw,

De reden dat ik naar deze vacature solliciteer is dat ik het leuk vind om commercieel te werken en producten zo enthousiast mogelijk over te brengen aan de klant.
Ik vind het leuk om (toekomstige) klanten enthousiast informatie te verschaffen en op deze manier de klant te overtuigen om een product te kopen die bij hun past.

Eerder heb ik in een woonwinkel gewerkt waarbij het voor mij altijd een uitdaging was om een klant iets extra's mee te geven. Het gebeurde dan ook niet zelden dat een klant die alleen voor een bed kwam, ook nog bijpassende nachtkastjes of een commode kochten. Het gaf mij altijd veel voldoening om een klant tevreden de deur uit te zien gaan.

Ik verwacht zeker mijn kwaliteiten als doorzettingsvermogen, enthousiasme en overtuigingskracht goed te kunnen gebruiken in de functie van commerciël verkoper. Ik zou het prettig vinden om mij zelf nader aan u voor te kunnen stellen in een persoonlijk gesprek en u te overtuigen dat ik zeer zeker geschikt ben voor de functie binnen uw organisatie.

Ik hoop dan ook dat deze brief voor u een aanleiding zal zijn om mij uit te nodigen voor een dergelijk gesprek.

Met vriendelijke groet,

Naam

Onder aan de brief zet je dan Bijlage: Curriculum Vitae

[edit]

Ik heb hem iets aangevuld en aangepast. Zie maar of je er wat mee kunt en of je er wat mee wilt doen.

Succes!

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 21:54

Silvaantje schreef:
ik heb nog iets veranderd..

dit moet in je CV
Eerder werkte ik in een woonwinkel op de verkoopafdeling. Hier heb ik mij bezig gehouden met het offertebeheer,bestellingen maken,informatie verschaffen en producten verkopen.

dit kan bij je sterke punten
Daarnaast ben ik zeer flexibel en leergierig. Ook heb ik goede contactuele eigenschappen,doorzettingsvermogen en een commerciele instelling.

dit zou ik formeler houden, klinkt erg 'jong'/ onervaren

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 21:56

Nooit het woord ...hoop... gebruiken in een slotzin.. ;)
Tenminste.. zo heb ik het geleerd.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 21:56

abbeltje schreef:
Silvaantje schreef:
Geachte heer, mevrouw,

De reden dat ik naar deze vacature solliciteer is dat ik het leuk vind om commercieel te werken en producten zo enthousiast mogelijk over te brengen aan de klant.
Ik vind het leuk om (toekomstige) klanten enthousiast informatie te verschaffen en op deze manier de klant te overtuigen om een product te kopen die bij hun past.

Eerder heb ik in een woonwinkel gewerkt waarbij het voor mij altijd een uitdaging was om een klant iets extra's mee te geven. Het gebeurde dan ook niet zelden dat een klant die alleen voor een bed kwam, ook nog bijpassende nachtkastjes of een commode kochten. Het gaf mij altijd veel voldoening om een klant tevreden de deur uit te zien gaan.

Ik verwacht zeker mijn kwaliteiten als doorzettingsvermogen, enthousiasme en overtuigingskracht goed te kunnen gebruiken in de functie van commerciël verkoper. Ik zou het prettig vinden om mij zelf nader aan u voor te kunnen stellen in een persoonlijk gesprek en u te overtuigen dat ik zeer zeker geschikt ben voor de functie binnen uw organisatie.

Ik hoop dan ook dat deze brief voor u een aanleiding zal zijn om mij uit te nodigen voor een dergelijk gesprek.

Met vriendelijke groet,

Naam

Onder aan de brief zet je dan Bijlage: Curriculum Vitae

[edit]

Ik heb hem iets aangevuld en aangepast. Zie maar of je er wat mee kunt en of je er wat mee wilt doen.

Succes!

mmm als ik deze lees kan die wel eens beter bij jou passen. ik zou zeggen pik alles sterke punten van beide er uit en zog dat je brief overal dezelfde toon heeft.

ps, mijn stuk moet je wel ff op spelfouten checken, ben moe dus er zullen best een paar fouten inzitten!

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 21:59

Diana_14 schreef:
Nooit het woord ...hoop... gebruiken in een slotzin.. ;)
Tenminste.. zo heb ik het geleerd.

jup, en nooit beginnen met IK

en een layout kun je evt van internet halen. ik heb geleerd:
........................................................................................... plaats,datum
jouw adres

hun adres

betreft: sollicitatie die en die functie

aanhef,

inleiding

kern

afsluiting

mgv,

handtekening

bijlage

naam

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 22:15

onwijs bedankt allemaal!!!!
hij is nu eindelijk af :)

echt heel erg bedankt!

dit is hem uiteindelijk geworden:

Betreft: Sollicitatie

Geachte heer/mevrouw,

Ik denk dat ik een waardevolle aanvulling op uw team zou zijn omdat ik het leuk vind om met mensen te werken.
Eerder werkte ik in een woonwinkel op de verkoopafdeling. Hier heb ik mij bezig gehouden met het offertebeheer,bestellingen maken,informatie verschaffen en producten te verkopen.

Voor mij betekend deze functie een enorme uitdaging waarop ik mij vol enthousiastme en energie op wil storten.

Met spanning wacht ik uw reactie af en hoop natuurlijk dat u me uitnodigt voor een gesprek, waarin ik deze sollicitatiebrief kan toelichten.

Met vriendelijke groet,

Silvana 'achternaam'

Bijlage: Curriculum Vitae

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 22:17

Wat ik persoonlijk nog zou doen is de naam van de medewerker noemen, dat geeft meteen een connectie en het is altijd een leuke binnenkomer als je al iemand kent in het bedrijf :)

Ook zou ik nog even de tweede 't' uit het woord enthousiastme halen ;)