Vrije School

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RM_

Vrije School

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 18:44

Zijn er mensen die op de vrije school zitten of hebben gezeten??

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 18:52

jup, me. In Zeist.

Ik ben er 7 jaar geleden begonnen en anderhalf jaar geleden weggegaan naar een andere school.
Mijn ervaringen met de mensen zijn echt heel goed. Iedereen was altijd erg aardig, mensen hadden vaak bijzondere dingen te vertellen en waren niet zo standaard.
Maar mijn ervaringen met het systeem zijn erg slecht. Ik vond het te chaotisch.

Ik kom zo wel terug om meer te vertellen maar wil dodenherdenking niet missen :wave:
Laatst bijgewerkt door Alexx op 04-05-09 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 18:52

Ik zit in Breda.
Laatst bijgewerkt door RM_ op 04-05-09 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

_Bloem_

Re: Vrije School

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 18:53

Ja ik zat in Haarlem!

tiffclaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 18:56

[STW] Klassiek vs Methode onderwijs Topic van een paar weken geleden..

Zelf hebben onze kinderen op de vs gezeten, nu zitten ze op regulier onderwijs in groep 5-3 en 2. Wij hebben slechte ervaringen. Niet betreffende de "gezelligheid-saamhorigheid" maar op gebied van achterstand in onderwijsmaanden. Slechte organisatie en niet kunnen aanbieden van gedifferentieerd onderwijs.

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 18:57

oke.
Ja ik vind het af en toe ook wel erg chaotich indd..
maar wel een hele goede sfeer. Iedereen kent iedereen bij ons en het is eigenlijk altijd wel gezellig.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:05

LZP -> STW

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 19:07

kan je een topic verplaatsen..?

Laat maar :+
Laatst bijgewerkt door RM_ op 04-05-09 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

_Bloem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:07

Ik heb er 11 jaar opgezeten maar omdat mijn nivou VmboKader was moest ik helaas van school! Achteraf ben ik hier wel heel blij mee! Maar het was erg moeilijk om aansluiting te vinden op die andere school. De lesstof word toch wel heel anders gebracht ik stond zo mijn eerste raport bijna alleen maar vieren en fijven! Maar gelukkig alles omhoog gehaald en geslaagd.

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:09

Jaa ik heb erop gezeten. Ik ben daar naar toe gegaan omdat het heel slecht met mij ging, ik werd gepest noem maar op. Toen heeft een kinderpsychologe mij doorverwezen naar de vrije school.
Toen ben ik daar echt heel erg opgeknapt!
Ik moet zeggen dat ik geen last heb gehad van achterstand in onderwijs... ik ben er heel vrolijk van geworden, ik kon daar alles kwijt! Ik zou iedereen aanraden naar zoon school te gaan... maar goed dat is mijn mening, en ik weet ook dat er kinderen zijn die het daar veel minder kunnen vinden...

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:10

Dat vind ik net zoals natuurlijk leren. Je kan geen aansluiting vinden en je valt dan in een heel diep gat.

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 19:12

Karlijntjee schreef:
Jaa ik heb erop gezeten. Ik ben daar naar toe gegaan omdat het heel slecht met mij ging, ik werd gepest noem maar op. Toen heeft een kinderpsychologe mij doorverwezen naar de vrije school.
Toen ben ik daar echt heel erg opgeknapt!
Ik moet zeggen dat ik geen last heb gehad van achterstand in onderwijs... ik ben er heel vrolijk van geworden, ik kon daar alles kwijt! Ik zou iedereen aanraden naar zoon school te gaan... maar goed dat is mijn mening, en ik weet ook dat er kinderen zijn die het daar veel minder kunnen vinden...

Ja ik denk dat het voor de ene persoon beter werkt dan voor iemand anders. Ik voel me er opzich wel op mijn plek.
Wat fijn dat het jou zo geholpen heeft igg Karlijntjee!

piaelfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:17

ja, ik heb op de vrije school in Zutphen gezeten.
Ik zit nu op een ''normale'' school en ik heb toen ik daar begon had ik een behoorlijke achterstand van lesstof.

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 19:18

Mag ik vragen waarom je van school gewisselt bent?

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 20:03

ik ben van school gewisselt omdat het te chaotisch was geregelt. Er was nauwelijks voorbereiding op examens/toetsen. Het wad niet duidelijk wat er moest gebeuren en welke vakken je moest afsluiten om je diploma te halen.
Verder werd ik gek van dat zweverige gedoe. We kregen les over reincarnatie en er werd regelmatig gesproken over aura's en stuff. Dat was ik helemaal zat. Zeker als het gebracht werd alsof het waarheid is.

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 20:09

hahah ja ik snap je helemaal.
Ik heb dit jaar ook heel erg lopen twijfelen of ik het nog wel wilde. Ik doe nu Havo, maar bij ons moet iedereen VMBO examen doen. Ik doe dit jaar examen (VMBO) dus in principe zou ik volgend jaar ergens anders HAVO kunnen doen.
Maar ik zit al heel mijn leven op de vrije school en vind het dan toch wel weer zonde om het niet af te maken.
Maar als ik had geweten dat het allemaal zo slecht gegeregt was had ik er denk ik niet voor gekozen :+

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:29

Ik heb alleen mijn basisschooltijd op een vrije school gedaan.
Toen ik naar de middelbare school ging heb ik gekozen voor een "gewone" school.
Dit omdat het veel minder lang fietsen was en de vrije school sprak me niet zo aan (het handwerken etc.).

Basisschool vond ik geweldig! Ik was gek op euritmie en de sfeer was ook top.
Verder heb ik er veel profijt van gehad dat ik al zo snel duits en engels heb gehad.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:29

Roziee schreef:
hahah ja ik snap je helemaal.
Ik heb dit jaar ook heel erg lopen twijfelen of ik het nog wel wilde. Ik doe nu Havo, maar bij ons moet iedereen VMBO examen doen. Ik doe dit jaar examen (VMBO) dus in principe zou ik volgend jaar ergens anders HAVO kunnen doen.
Maar ik zit al heel mijn leven op de vrije school en vind het dan toch wel weer zonde om het niet af te maken.
Maar als ik had geweten dat het allemaal zo slecht gegeregt was had ik er denk ik niet voor gekozen :+

dit komt me heel bekend voor. Zoveel mensen die onterecht naar de VMBO zijn gezet :n en die gewoon prima Havo konden... Van de mensen uit mijn klas die VMBO hebben gedaan doet nu ongeveer 90 procent toch havo.
Maar je moet echt voor jezelf gaan kiezen. als je havo op de vrije school doet ben je er daarna ook van af. En met havo kun je zoveel meer! Ik zou sowieso havo gaan doen. Ook ik heb een lange schoolcarriere meegemaakt, maar ik doe over 2 weken examen havo en ik ga het gemakkelijk halen! Terwijl ze op de vrije school altijd dachten dat ik het niet zou kunnen. Ik haal zulke relaxede cijfers dat ik vwo zelf zou kunnen denk ik. Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.
Op mijn nieuwe school is alles veel gestructureerder; ik hoef s'nachts niet meer te braken van de stress en ik krijg de kans hoog te scoren omdat ik enkel de vakken doe die ik echt voor mijn diploma moet doen.
Ik hoef nóóit meer terug naar de vrije school. Wat fantastisch!!

Anne200

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:33

Heb ook alleen basisschool gedaan.
Super naar mn zin gehad met alle toneestukkenn veel sport en een leuke manier van taal geven dmv verhalen enzo.

Heb wel bewust voor een 'gewone' middelbare gekozen omdat ik geen zin had in nog jaren lang op die manier..
Ik was er wel uitgegroeid na 8 jaar.. (ook kleuterschool)

Maar ik denk dat het als basisschool zeker een verrijking is voor een kind. Ook omdat je lekker creatief bezig bent en kinderen dat tegenwoordig bijna nooit meer zijn helaas...

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 13:29

Ja ik ga ook gewoon havo doen hoor. Dat doe ik nu ook al maar bij ons doet iedereen gewoon standaart VMBO examen, ookal doe je HAVO of VWO. Volgend jaar ga ik dus gewoon weer verder met mijn HAVO.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:39

dat vind ik echt belachelijk! Je kunt je toch veel beter focussen op het examen havo ipv op een examen wat je hoe dan ook binnen krijgt.

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:45

ik geloof wel dat de vrije school op de middelbare minder is, ik heb basisonderwijs gedaan! Dat beviel me dus echt goed!
Maar dat verschilt echt per persoooon!!

Hannahnas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 12:53

Ik ben wel heel erg (peuter, kleuter, basisschool, in den bosch en ik doe nu de middelbare school, in nijmegen). Ik ben verder geen soof hoor;p
Ik vond juist de basisschool niet zo leuk, nu heb ik het wel redelijk naar mijn zin, nouja.. maar ik denk iig wel beter dan op een andere school.
Ik ga volgend jaar ook naar ivo-havo maar 2keer examen vind ik juist wel fijn omdat ik denk dat ik als ik eenmaal dat papiertje heb, waar ik mijn hele leven al naartoe gewerkt heb;p, dat ik weg ben;) maar zo niet kan ik zo verder met havo..

Het enige echte probleem, wat mij van te voren ook nooit verteld is, is dat de havo 6jaar duurt.

SRG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:00

Ik heb in Dordrecht op de basisschool gezeten en in Rotterdam heb ik mijn havo-diploma gehaald.
Ik heb het er altijd heel erg naar mijn zin gehad. Nu weet ik toevallig wel dat Rotterdam de minst zweverige bovenbouw schijnt te hebben, dat zal misschien ook meegespeeld hebben.
Maar ik heb het daar op school dus echt enorm naar mn zin gehad!

Hannahnas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:02

Ik vind nijmegen ook echt heel erg meevallen, er zitten ook heel veel kinderen van regulieren scholen miss dat dat ook scheelt..