Zijn er nog meer mensen die van VMBO naar HAVO willen gaan??
Ik zit zelf nu op de MAVO (VMBO tl) en wil graag na mijn eindexamen naar de HAVO gaan!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Hilde_q schreef:ik ben begonnen op 1 vmbo, en doe dit jaar mijn 6vwo examen
met de juiste wil en een portie zelf discipline kom je al een heel eind
Succes !!

Dus toen ben ik begonnen op de toen nog 1 kader/havo klas 

Helaas sta ik geen 8én meer, maar 5 zevens en de rest waarschijnlijk 6 maar ik slaag hopelijk wel

)

Marieke_ schreef:In tijd klinkt het misschien raar.
Toch is het handig om dit in overweging te nemen.
Je weet zelf het beste hoe gemotiveerd je bent. Als jij het prima vind dat je nog 2 jaar voor Havo en daarna HBO gaat doen, dan moet je dat vooral kiezen.
Maar er is een grote kans dat je het na 2 jaar havo helemaal klaar bent met naar school gaan. En dan heb je in feiten niets.
Het zal zeker niet voor iedereen gelden, maar veel leerlingen vinden het moeilijk om te wennen op de Havo.
Stybba schreef:Ik heb na VMBO een MBO opleiding gedaan en ben toen ingestroomd in het 2e jaar van een zelfde opleiding op HBO niveau. Persoonlijk heb ik daar meer aan omdat ik dan al gericht aan het leren ben over iets wat mij interesseerd. Op de HAVO zou ik nog een boel vakken erbij hebben die mij verder niet interesseren en je bent niet echt gericht (naar je toekomst) aan het werken zoals je dat met een vervolgopleiding wel zou doen.
Maar dan moet je natuurlijk ook al precies weten wat je wil...