ik ben nou 14 en heb een tijdje geleden een IQ test gedaan, waaruit is gekomen dat ik een IQ heb van 75 (moeilijk lerend).
zelf heb ik hier noooit iets van gemerkt, heb altijd nog hoge cijfers gehad op kader.
en dat vondt ik al te makkelijk, dus wou ik GL gaan doen, wat dus niet mag van mijn school omdat dat voor kinderen is met een IQ van 80.
je moet zelfstandig kunnen werken en gewoon meer iq hebben.
ik baal als een stekker, omdat school gewoon te makkelijk is, en ik uitgedaagd wil worden, ik wil leren!
wel blijf ik zitten, omdat ik te weinig op school ben geweest, maar als ik so's heb zit ik altijd bij de hoogste cijfers (wiskunde; 9,5. nederlands; 9, duits; 8, aantal rapportcijfers)
heb ook geen hulp nodig, ik red mezelf prima, en kan gewoon super leren.
maar ik heb er zo geen zin in.. k voel me alsof ze niet gelofen dat ik het kan, ze gaan alleen maar af op de uitslag van die test. (terwijl ik die eigenlijk niet goed/eerlijk heb gedaan..)
ik wil dolgraag paardenhouderij gaan doen, of hoefsmederij, ik wil blijfen leren tot ik niet meer kan

maar kunnen deze opleidingen als je bb (basis) doet? nee, nouja op een school mijlenver van hier...
hoe moet ik mezelf bewijzen? wie heeft enig idee?