Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
PrettyPony schreef:Enquete Schoonheid
1. Hoe oud ben je?
18
2. Wat is een schoonheidsideaal volgens jou?
Uiterlijk: Mooie kaaklijn, grote ogen, normale neus, volle lippen, goede huid, mooie dikke bos haar, goed lichaam (slank maar met met rondingen).
3. Wat is op dit moment het schoonheidsideaal volgens jou?
Veel te dun.
4. Wie bepaalt het schoonheidsbeeld en waarom?
De mode-industrie. Dit is het voorbeeld voor de meeste meisjes.
5. Denk jij dat veel mensen proberen aan het schoonheidsideaal te voldoen?
In denk dat bijna elke vrouw het toch wel probeert.
6. Gaan we te ver in ons schoonheidsideaal en wat denk je dat hier de gevolgen van zijn?
Je hebt altijd mensen die er heel ver in gaan, met als gevolge bijvoorbeeld anorexia. Toch denk ik dat dit een relatief klein deel is.
7. Wat is schoonheid in jouw ogen?
Uitstraling.
1. Hoe oud ben je?
30
Een tijdsbepaald beeld van wat een vrouw mooi maakt, de combinatie van factoren levert het schoonheidsideaal op.
Lang haar met veel glans en volume, gebruinde huid zonder oneffenheden, grote ogen met lange wimpers, geëpileerde wenkbrauwen, slank met welvingen (borsten, heupen, strakke kont), spierwitte glanzende regelmatige tanden, lange benen, platte buik, geen lichaamsbeharing, kleine smalle voeten en handen, lange verzorgde nagels.
Tijdschriften en Hollywood
Ja, of men probeert eraan te voldoen of met probeert zich nadrukkelijk te distantiëren.
6. Gaan we te ver in ons schoonheidsideaal en wat denk je dat hier de gevolgen van zijn?
Nee, het schoonheidsideaal is van alle tijden. Het is altijd een beeld geweest van de happy few. In de tijd dat vrouwen de hele dag aan het werk waren was juist een blanke huid een toonbeeld van schoonheid. Nu toont gebruindheid dat je niet een hele dag op kantoor zit maar gaat feesten in Saint TropezToen men nauwelijks te eten had was een Rubensvrouw een toonbeeld van vrouwelijkheid, nu is het een teken van onmatigheid want wij hebben genoeg te eten. Nu toont slankheid dat je de zelfdiscipline hebt om van ongezond eten af te blijven en wellicht het geld voor gezonde voeding, een eigen kok en een personal trainer. Het bleken met loodhoudende produkten is al net zo ongezond als het verzwakken van je tanden met blekende produkten en een kankerverwekkende zonnehemel. We doen het onszelf aan en dat is van alle tijden
![]()
Tot mijn spijt moet ik bekennen dat ik het schoonheidsideaal volg in mijn oordelen. Het is een nogo om dat te erkennen maar ik denk dat heel veel mensen het toch doen, anders was dit niet het schoonheidsideaal van deze tijd. Wie gaat er deze zomer met ongeschoren benen het strand op? Ik niet iig
PrettyPony schreef:Hoi,
ik moet voor school een profielwerkstuk maken en hierbij hoort ook een enquete.
Mijn profielwerkstuk gaat in het algemeen over het schoonheidsbeeld van de Nederlandse maatschappij.
Als jullie voor mij deze enquete zouden willen invullen help je me enorm op weg,
Ik hoop dat jullie me willen helpen, groetjes!
Enquete Schoonheid
1. Hoe oud ben je?
17
Het ideale/perfecte uiterlijk van een vrouw.
Superdun, lang, blanke huid, blond haar, en een chagrijnige blik op de catwalk
Combinatie van ontwerpers en tijdschriften als Vogue, Elle, Glamour
Ja
Ja. Kijk maar naar ziektes als Anorexia.
Schoonheid zit voor mij in heel veel dingen. Een stralend uiterlijk, leuk kapsel, maar vooral gelukkig zijn met jezelf
1. Hoe oud ben je? 21
2. Wat is een schoonheidsideaal volgens jou? Het ideaalbeeld van hoe iemand eruit moet zien, en hoe diegene zich gedraagt
3. Wat is op dit moment het schoonheidsideaal volgens jou? Voor meisjes: niet te zwaar, lang haar. Voor jongens: niet te zwaar, gespierd.
4. Wie bepaalt het schoonheidsbeeld en waarom? De ideeen van mensen en de media
5. Denk jij dat veel mensen proberen aan het schoonheidsideaal te voldoen? Ik denk vooral pubers, bij oudere mensen is dit denk ik minder
6. Gaan we te ver in ons schoonheidsideaal en wat denk je dat hier de gevolgen van zijn? Soms wel, de bijgewerkte foto's in de bladen vind ik bijvoorbeeld jammer, dat is zo on-echt en toch willen sommige mensen er zo uitzien.
7. Wat is schoonheid in jouw ogen? Iemand die lekker in zijn vel zit en aardig is
want die heeft precies wat ik bedoel
Iemand die er stralend, verzorgd en vol zelfvertrouwen uitziet.
PrettyPony schreef:Hoi,
ik moet voor school een profielwerkstuk maken en hierbij hoort ook een enquete.
Mijn profielwerkstuk gaat in het algemeen over het schoonheidsbeeld van de Nederlandse maatschappij.
Als jullie voor mij deze enquete zouden willen invullen help je me enorm op weg,
Ik hoop dat jullie me willen helpen, groetjes!
Enquete Schoonheid
1. Hoe oud ben je?
22 jaar
Mooie tanden, mooi haar, nette kleding, nette uitspraak, gave huid
Slank, lang en lekker
De media, zij tonen beelden van hoe ze denken dat een mooi persoon eruit moet zien.
Ja
Weet ik eerlijk gezegd niet, er is wel een modebeeld maar ik vind niet dat we hierin doorslaan. Als ik op straat kijk, zie ik veel dezelfde meisjes qua haar en kleding maar ik zie er ook genoeg die het totaal anders doen.
Gevolgen van het doorslaan is bijv. anorexia
Iets wat me aantrek in een persoon, net dat extra iets hebben wat de buurman/vrouw niet heeft en dat kan van alles zijn.