Leren, hoelang van te voren beginnen jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eleionomae

Leren, hoelang van te voren beginnen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 09:28

Ik had laatst een discussie met mijn moeder en broertje. Ik begin zelf meestal een dag of 5 van te voren te leren en de 2 dagen voor de toets zijn echt stampen. Mijn broertje begint meestal de dag van te voren pas en mn moeder vind dat maar 10x niets en ziet eigenlijk het liefst dat we 2 week van te voren ofzo al beginnen, maar dat kan ik dus echt niet :+
Dus nu was mijn vraag, beginnen wij raar laat (ja mn broertje wel, ik snap niet hoe hij dat kan :P ) of valt het wel mee? En hoeveel dagen van te voren beginnen jullie zelf?

19LindA83

Re: Leren, hoelang van te voren beginnen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:30

Ik heb nog nooit van me leven geleerd, ik haalde alles uit de les, en dat werkte voor mij prima, heb toch maar mooi alle papiertjes tot nu toe gehaald!

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:31

ik leer zelf amper.. Heel slecht.. Maar lang van te voren leren is wel veel beter.. Dan blijft het hangen..
Als ik kort van te voren begin, weet ik niet alles en haal ik veel door elkaar.. En ja, dan speelt de faal angst op, en sla ik dicht..

Maar het beste is om gewoon elke dag een beetje te do en, en superrr vaak te herhalen.. Helaas doe ik dat bijna niet..

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 09:31

Dat is ook knap!
Ik moet wel echt leren voor tentamens. Toen ik dat een jaar niet deed bleef ik ook direct zitten (4 havo) inmiddels doe ik een hbo opleiding en ook dan heb ik het wel echt nodig.

kelly_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:32

Bedoel je wat ik me voorneem, of wat ik echt doe :D. Ik bedenk altijd 'dit keer ga ik het bijhouden' en dan wil ongeveer twee weken van te voren echt gaan herhalen/stampen/enz. Meestal komt het er op neer dat ik twee dagen van te voren een voedselpakket klaarzet en mijn kamer niet meer uitkom.....

Ging op de havo prima, nu op het Hbo lukt het ook wel, maar wel mét stress...:P
Laatst bijgewerkt door kelly_ov op 07-04-09 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 09:32

Merlinde schreef:
ik leer zelf amper.. Heel slecht.. Maar lang van te voren leren is wel veel beter.. Dan blijft het hangen..
Als ik kort van te voren begin, weet ik niet alles en haal ik veel door elkaar.. En ja, dan speelt de faal angst op, en sla ik dicht..

Maar het beste is om gewoon elke dag een beetje te do en, en superrr vaak te herhalen.. Helaas doe ik dat bijna niet..

ja herhalen doe ik inderdaad ook, en samenvattingen schrijven, dat werkt wel goed bij mij. Alleen gaat daar wel veel tijd in zitten.

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:32

Ik ben vaak zo'n slome die pas 1 dag of soms zelfs 1 ochtend de boel even doorleest. Heb ook nooit echt hoeven leren en dat is nu gelijk ook mijn probleem. Ik weet niet meer hoe je moet stampen.
Dus lees het altijd maar over :Y)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 09:32

kelly_ov schreef:
Bedoel je wat ik me voorneem, of wat ik echt doe :D. Ik bedenk altijd 'dit keer ga ik het bijhouden' en dan wil ongeveer twee weken van te voren echt gaan herhalen/stampen/enz. Meestal komt het er op neer dat ik twee dagen van te voren een voedselpakket klaarzet en mijn kamer niet meer uitkom.....

hahaha ja dat voornemen ken ik ook wel :+

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:33

Op de middelbare school (afgezien van mijn examens waar ik 3 weken voor geleerd heb) ben ik nooit meer dan 2 dagen voor mijn toets begonnen met leren, als ik al leerde.
Nu op de universiteit heb ik morgen een tentamen, waar ik gisteravond aan begonnen ben en overmorgen een tentamen waar ik al 1,5 week voor aan het leren ben.
Het verschilt bij mij dus heel erg.
En het maakt toch niet uit hoeveel je leert, als je maar goede cijfers haalt.

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:33

Ik neem mezelf altijd voor een week van te voren te beginnen, al komt het altijd op de laatste (2) dag(en) neer. Ik lijd aan ernstig uitstelgedrag.. laatste tentamen wel gehaald met een 7, 2 uurtjes bieb met een samenvatting voor mn neus. Alleen leer ik het zo natuurlijk nooit af :))
Ik ga wel naar alle colleges :j

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 09:34

Ik heb geen colleges ik volg een afstandsleren studie en moet dus alles zelf doen. Dat betekend wel dat je meer moet leren, omdat je qua hoor college's en lessen niets meekrijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:34

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:35

Op het allerlaatste moment O:)
Sommige examens ben ik een dag van tevoren gaan leren. En geslaagd met super cijfers! Het werkt gewoon super bij mij, ik heb echt die tijdsdruk nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:36

Ik deed vaak ook een dag van te voren, of net voor de les ff.. Ging 2 jaar goed. :')

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 09:36

Ja ik merk indd ook dat ik beter leer onder tijdsdruk alhoewel ik daar wel weer gestresst van raak :+

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:38

Dat herken ik wel, onder druk presteer ik ook het beste. Maar die stress... haha. Ik typ geregeld door tot 4u s nachts, maar dan is het wel af!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 09:39

Rukaro schreef:
Dat herken ik wel, onder druk presteer ik ook het beste. Maar die stress... haha. Ik typ geregeld door tot 4u s nachts, maar dan is het wel af!

Die stress ken ik dan weer niet. Ik heb gister middag wel een samenvatting geschreven van mn vragen en antwoorden, 9 kantjes in 2 uur. Dat was wel een prestatie opzich :+

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:39

Ligt ook heel erg aan je opleiding he...
Op de middelbare school begon in een dag van te voren, bij de studie die ik nu doe kan dat echt niet.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 09:42

Nou op de middelbare redde ik het eigenlijk ook al niet in 1 dag van te voren. Toch wel net als nu minimaal een dag of 2 a 3 en eigenlijk liever nog eerder. Meestal gebruik ik van de 5 a 6 dagen de eerste 3 aan het boek nog een keer lezen en de laatste 3 aan het leren

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:45

Das wel gediciplineerd Frouk! Daar had ik graag wat meer van gehad, dicipline :+

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 09:46

Wil niet zeggen dat het altijd zo gaat hoor :P
Bv nu door het openen van dit topic vertoon ik zware SOG :P want ik moet eigenlijk leren voor mn tentamen van morgen :P
gelukkig is het niet zoveel werk meer omdat ik het hele boek al een keer heb gelezen en gister die samenvatting heb getypt :)
En vorige keer had ik op het eerste deel een 7.5 dus das ook wel goed want toen had ik op dezelfde manier geleerd :)

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:47

ik moet ook eerlijk zeggen dat op de middelbare school
ik never geleerd hebt.
maar jammer genoeg, naarmate ik ouder wordt doe ik dat niet
zo makkelijk meer. ( het kan ook te maken hebben met het feit
dat ik al 4 jaar geen school gezien heb ) Ik had laatst een examen, maar ik heb echt moeten blokken ... wel een 9.4 gehaald

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 09:47

jarco schreef:
ik moet ook eerlijk zeggen dat op de middelbare school
ik never geleerd hebt.
maar jammer genoeg, naarmate ik ouder wordt doe ik dat niet
zo makkelijk meer. ( het kan ook te maken hebben met het feit
dat ik al 4 jaar geen school gezien heb ) Ik had laatst een examen, maar ik heb echt moeten blokken ... wel een 9.4 gehaald

Dan heb je iig niet voor niets geblokt! goed zeg :)
ik ben meestal al blij met een 5,5 :P

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:48

zit op gymnasium en leer de avond voor het proefwerk. ik kan het gewoon ook niet, zolang van te voren leren, dan vergeet ik echt alles.
verder heb ik daar ook helemaal geen tijd voor, met 3 paard!

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:49

haal dan als hoge punten hoor(altijd wel boven een 7)