Ik zit weer eens flink in de knoop
.Zoals jullie wel weten, in de 3e klas van de HAVO en het VWO moet je een profiel kiezen.
Ik verander van school, en heb meteen mijn keuze zo goed als vast moeten leggen terwijl op de school waarop ik nu zit, we er nog maar net mee bezig zijn.
Ik heb een CM profiel gekozen, maar zit nu te twijfelen om mijn keuze te veranderen naar NG.
Mijn zwakke punt is wiskunde, en daarom ook natuurkunde.
Ik sta op wiskunde nu een krappe 4 en op natuurkunde een 5.
Ik zou in principe wel voldoende op natuurkunde kunnen hebben gestaan en een 5 op wiskunde, wij zijn namelijk al het hele jaar bezig met bijles regelen via school, maar er gebeurt niets (chaotische ongeregelde school).
Nu krijg ik af en toe wat hulp van mijn vader die ik eens in de 2 maanden zie, maar verder dus niets.
Hier hoef ik verder geen commentaar op, voor het geval dat.
Goed, even terug, voordat ik verder ga, zal ik eerst eens de verschillen op een rijtje zetten.
Niet alle verplichte vakken staan hier bij, die heb ik wel gewoon (ik weet niet al die verplichte dingen uit mijn hoofd, die zijn ook niet nodig voor dit topiconderwerp).
CM---------------------------------NG
Nederlands-------------------------Nederlands
Engels-----------------------------Engels
Frans------------------------------Frans
Duits------------------------------Duits
Wiskunde C------------------Wiskunde A
Biologie---------------------------Biologie
Economie--------------------Aardrijkskunde
Geschiedenis-----------------------Scheikunde
Dikgedrukt zijn de verschillen.
Wiskunde C tegenover wiskunde A:
Dit is het grootste twijfelpunt wb profiel omgooien.
Mijn docent heeft mij een C advies gegeven.
Hij zei dat A erg pittig zou zijn voor mij, misschien wel té pittig.
Het fijne van mijn nieuwe school is, is dat het een wat gestructureerdere school is, waar ik makkelijk bijles kan krijgen.
Maar ik kan niet van te voren weten hóe zwaar het gaat worden voor mij.
Economie tegenover aardrijkskunde:
Ik vind deze vakken allebei helemaal niets aan, alhoewel ik misschien aan economie íets meer zou hebben met mijn geldzaken later.
Wel is economie met veel rekenwerk, en aardrijkskunde "enkel" begrippen, wat iets gunstiger zou zijn denk ik.
Scheikunde tegenover geschiedenis:
De grootste reden waarom ik mijn profiel om wil gooien, ik wil scheikunde.
Ik ben er niet zo goed in, maar vind het een intressant vak.
Ik heb er meer mee dan de vakken in het CM gedeelte.
Op beide vakken sta ik nu een krappe 7.
Ik ga het met beide wel redelijk zwaar krijgen, maar intresseer me meer in scheikunde dan geschiedenis.
Wat raden jullie me aan?
Ik weet dat ik zelf de keuze moet maken, maar ik wil jullie graag vragen om meningen en vooral: adviezen!
Dinsdag heb ik een vakkenmarkt, daarna moet ik het denk ik echt zeker weten, ik kan niet te lang wachten met het wijzigen van de keuze voor mijn nieuwe school.
) ik heb er over zitten denken om er biologie bij te kiezen (ik zit dit jaar in 3VWO, moet dus ook kiezen, en ik kies C&M), doe ik uiteindelijk toch maar niet, maar je mag dus wel een extra vak erbij kiezen...

ik vond A al een eitje.
).