Hoe zien jullie een super / talentvolle amazone?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zilvermoon

Hoe zien jullie een super / talentvolle amazone?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 17:16

Hallo

In een vacature voor voor amazone op een dressuurstal staat dat ze een super / talentvolle amazone zoeken.
Wat vinden jullie daar onder vallen? Meiden die in het Z rijden of ook mensen die rustig, eerlijk en beheerst een paard kunnen rijden. Eerder al paarden hebben beleerd en weten waar ze mee bezig zijn.

Graag jullie mening!

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:25

Ze zoeken meest dan mensen die niet alleen maar aan wedstrijden denken maar juist gewoon goed paard kan rijden.

Meestal gaat het om inrijden en doorrijden. Daarbij moet je dus ook banden gaan opscheppen met het paard en dat soort mensen is ook wat moeilijker te vinden.

Je kan altijd mail sturen wat ze ongeveer zoeken.

Zeg niet van wat JIJ allemaal heb gedaan want dan praat je zo van ik kan alles maniertje.

Zilvermoon

Re: Hoe zien jullie een super / talentvolle amazone?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 17:40

Nee inderdaad zo dacht ik ook al. Ik was dan van plan om mn manier van rijden te beschrijven. Hoe ik mn paarden heb getraint enzo.
Want ik ben geen Z ruiter (tenminste heb nooit mn paarden naar het Z gereden omdat ik er de tijd niet voor had) maar vind niet dat ik een verkeerde manier van rijden heb.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:42

Iemand die op vrijwel alle paarden lekker kan wegrijden, zonder niet al te veel begeleiding een paard kan scholen naar subtop niveau, eerlijk is, geduld heeft en zn eigen fouten herkent en eraan werkt.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:43

Als ik die vacature zou plaatsen, zou ik graag iemand van minimaal L1 zoeken en iemand die rustig is en zeker wel weet waar hij/zij mee bezig is.

Je kunt best solliciteren, waarschijnlijk moet je voorrijden.. dan krijg je het vanzelf te horen.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:47

L1??????

Ik denk bij zo'n vacature toch wel aan minimaal Z en eigenlijk nog hoger? Gaat het om echt een dressuurstal? Dan wordt toch wel verwacht dat je paarden zelfstandig kunt opleiden tot suptop niveau en dat redt een L ruiter echt niet.

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 17:57

Het gaat om het trainen en rijden van paarden in een leeftijd van 3 tot 14 jaar. Er staat niet bij wat voor niveau ruiters ze zoeken. Ik moest maar emailen wat ik kon.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:59

Hmm, ja dat kunnen 14-jarige PSG paarden zijn of 14-jarige M paarden.. kan je ook niet van te voren weten.

Ik zou gewoon mailen. Nee heb je, ja kan je krijgen.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:00

Gewoon doen toch dan? :D En als het je leuk lijkt, moet je er voor gaan.
Moeten ze in de vacature ook maar wat duidelijker zijn hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:03

Super talentvol, dan moeten er toch wel een klassering tegenover staan + de andere dingen zoals fijn met paarden omgaan en op verschillende paarden zo wegrijden lijkt mij.

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 18:20

Ze hadden super en talentvol apart staan. Dus ik denk dat je het niet als super talentvolle amazone op moet vatten maar als super amazone of talentvolle amazone..

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:45

Ik vind super amazone wel een beetje raar overkomen.
Maargoed, heb je al gemaild? :D

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:47

Ja.. maar ik zeg ook dat als ik de vacature zou plaatsen ik dát zocht minimaal. Ik ben namelijk ook van mening, dat je geen toptallent hoeft te zijn ook al rijd je Z..

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 21:56

Ik heb mn motivatie gemaild. Ben benieuwd naar hun reactie.
Ik zal jullie op de hoogte houden

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 13:23

Ik versta onder talentvolle "super" amazone iemand die minimaal Z2 heeft gestart op concours, liefst nog met meerdere paarden, en iemand die veel ervaring heeft met jonge beesten.
Met andere woorden, iemand met een goed cv, en wellicht referenties van andere stallen.

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 11:07

Ik ben vanochtend terug gebelt. Ze waren niet negatief. Hij wou nog even overleggen met zn collega. K word vandaag terug gebeld

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:08

Goedzo! Ben benieuwd :D

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 19:43

Ik ben ook erg benieuwd!! Laat je het nog eventjes weten of het wat geworden is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 21:44

Dat is een moeilijke, vaak wil wedstrijdniveau lang niet alles zeggen maar geeft toch wel een indicatie. Wel denk ik dat je dan meerdere paarden naar dat niveau moet hebben gereden en er nog een verschil inzit tussen paarden vanaf de B/L opgeleid te hebben dan vanaf het Z gestart.
Ook motivatie en wil om te elren lijkt me erg belangrijk, die mensen kan je nog iets bijbrengen waardoor ze op hoger niveau komen, mensen die denken dat ze alles al kunnen lijken mij ook niet handig om op stal te hebben.

Goed dat je een poging hebt gewacht, ben benieuwd naar het resultaat!

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 21:48

Dat's leukste.

In algemeen wordt een ruiter die paarden inrijd/doorijd goed betaald vergeleken van de stal eigenaar/res en de stalknechten. :+

(licht er ook aan weer wat voor stal)

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 08:54

Rytm schreef:
L1??????

Ik denk bij zo'n vacature toch wel aan minimaal Z en eigenlijk nog hoger? Gaat het om echt een dressuurstal? Dan wordt toch wel verwacht dat je paarden zelfstandig kunt opleiden tot suptop niveau en dat redt een L ruiter echt niet.

Hoezo wil je paarden in je eentje kunnen opleiden naar Subtop niveau.. Je blijft altijd hulp nodig hebben vanaf de zijlijn..;)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 09:00

Onder super talentvolle amazone versta ik er een die goed meedraait in de subtop.
Niet iemand die nooti tijd heeft gehad voor wedstrijden...

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 09:33

Monnie_ schreef:
Rytm schreef:
L1??????

Hoezo wil je paarden in je eentje kunnen opleiden naar Subtop niveau.. Je blijft altijd hulp nodig hebben vanaf de zijlijn..;)

Ja natuurlijk maar ik bedoel dat je niet elke dag begeleiding nodig hebt.

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 11:53

haike schreef:
Ook motivatie en wil om te elren lijkt me erg belangrijk, die mensen kan je nog iets bijbrengen waardoor ze op hoger niveau komen, mensen die denken dat ze alles al kunnen lijken mij ook niet handig om op stal te hebben.

Goed dat je een poging hebt gewacht, ben benieuwd naar het resultaat!

Om deze reden heb ik toch gereageerd op de vacature. Ik heb dan wel geen Z gereden. Maar de wil om te leren is er wel. Heb nog geen reactie weer gehad.
Ik vind persoonlijk dat iemand die Z heeft gereden lang niet altijd zo goed hoeft te kunnen rijden als iemand die daar de tijd en geld enzo niet voor gehad heeft. Oke de ervaring is er misschien wel. Maar het op een goede en eerlijke manier dingen van een paard vragen zie ik nog lang niet overal

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:10

crossmonster schreef:
Onder super talentvolle amazone versta ik er een die goed meedraait in de subtop.
Niet iemand die nooti tijd heeft gehad voor wedstrijden...

dat versta ik er ook onder, maar je kan idd altijd mailen om te kijken of ze je misschien toch geschikt vinden!