Ik zit een beetje te twijfelen of ik op kamers moet gaan of niet. Dit jaar doe ik eindexamen Havo en ik heb me al ingeschreven voor de opleiding Modemanagement, ben al aangenomen ook.
Deze school is met de auto vanaf mijn woonplaats maar ongeveer 20 minuutjes rijden, ik kan makkelijk thuis blijven wonen zou je dus denken. Het probleem is dat de verbinding tussen mijn woonplaats en de plaats waarin de school ligt ontzettend slecht is. Dit zou dan de reis ongeveer zijn:- 10 minuten naar de tram lopen + 25 minuten in de tram of 30 minuten met de bus (halte bijna voor mijn deur)
- 10 minuten met de trein
- 20 minuten met de bus
- 10 minuten lopen
Bij elkaar ben ik dus minstens 1 uur en 10 minuten aan het reizen, zowel heen als terug. Er zijn verschillende woongelegenheden voor studenten vlakbij de school en er is bijna altijd wel plaats. Stel dat ik daar ga wonen, dan verhuist mijn pony mee, want vlakbij is ook een pensionstal waar ik al mensen ken. Dus dat is geen probleem.
Waar ik het meest mee zit, is mijn vriendje. We wonen in dezelfde woonplaats, zijn binnen een kwartiertje bij elkaar en kunnen elkaar dus vaak zien. Als ik bij mijn school ga wonen wordt dat een heel stuk minder en daar zie ik best wel op tegen. Mijn vriend heeft wel een rijbewijs, maar geen auto. Hij mag af en toe wel de auto van zijn ouders lenen, daarmee komt hij nu ook wel eens naar mij. Maar dat is ook maar 1 keer in de 2/3 weken, omdat zijn ouders bijna altijd 's avonds de auto nodig hebben. Dat zou dus betekenen dat hij telkens als hij naar mij toe komt dezelfde reis moet maken als ik hierboven beschreven heb (wel iets korter voor hem, ongeveer een uur) en dat vind ik een beetje l*llig voor hem. Hetzelfde geldt voor mij als ik naar hem ga. We zien elkaar altijd 's avonds, meestal van half 8 tot half 11. Als je die reistijd eraf trekt, zou er dus nog maar een uur overblijven en dat vind ik wel erg kort.
Ik zou het wel erg leuk vinden om daar te gaan wonen, maar ik wil ook mijn vriend 'normaal' kunnen blijven zien. Hij zit trouwens in het tweede jaar van de universiteit en is speciaal voor mij thuis blijven wonen, omdat hij me dan gewoon vaak zou kunnen blijven zien. Als ik nu wel weg ga, is dat ook een beetje l*llig.
Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Zouden jullie wel op kamers gaan? Ben benieuwd naar jullie meningen en alvast bedankt!
Groetjes Michelle
Dus voordat ik een auto heb, zit ik halverwege het tweede jaar van mijn opleiding. Ik denk dat ik het in het begin maar even ga aankijken hoe het reizen bevalt, misschien dat ik inderdaad wacht met daar wonen totdat ik een auto heb.

Ik woon in Deventer en studeer in Nijmegen..Reistijd (enkele reis): 15 min bus, ongeveer een uur met de trein en dan nog 10 min met de bus..Ongeveer net zoveel als jij dus..
Sommige mensen zullen je misschien raar aankijken of vinden dat je doet alsof je al getrouwd bent, maar jij moet doen waar jij je prettig bij voelt en als jij graag thuis wilt blijven voor je vriend, moet je dat lekker doen!
De keuze tussen een gratis schoon huis en een duur klein studentenkamertje was bij mij snel gemaakt!
.