Contract beeindigd, nog meer slachtoffers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Contract beeindigd, nog meer slachtoffers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 21:03

Jaja
Ook bij mij is het zover. Na 1,5 jaar me voor 1000% te hebben ingezet heb ik vorige week te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd gaat worden (zou vast contract moeten worden).
Ben er flink van geschrokken, zo erg dat ik er lettelijk ziek van ben. Vandaag langs de huisarts geweest en het enige wat hij kon zeggen was rust nemen en bijkomen ;(
Helaas moet ik toch gaan solliciteren en doen en ben dan ook druk bezig!

Nog meer slachtoffers?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:03

ik niet.. mijn vriend wel.. kreeg vandaag na 2 jaar keihard werken, te horen via een BRIEF (hoe onopersoonlijk) dat zijn contract niet word verlengt..
hij is er ook echt ziek van.. en snapt het vooral niet.. mensen die er met de pet naar gooien krijgen wel een verlenging, iemand die ze niet kunnen missen in het bedrijf, altijd klaar stond en nooit te beroerd was om over te werken, gooien ze eruit.. :(

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:04

ik had trouwens ook per 1 februari mijn baan kwijt.. maar mijn baas had daar een stokje voor gestoken en heeft geregeld dat ik alsnog een verlenging kreeg.. eerst van 3 maand.. die nu is omgezet naar een half jaar...

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:06

Yep, in december eruit gegooid i.v.m. inkrimping, morgen beginnen bij mijn nieuwe baan!
Als je nog een layout van een CV nodig hebt hoor ik het wel, ik heb wel een mooie!

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:15

Hier nog een slachtoffer! Ook bij huisarts en UWV geweest,kreeg ook advies om rust te nemen, even tot mezelf komen, heb nu oxazepam om beetje rustig te blijven, compleet uit het veld geslagen door het nieuws. Kwam als een schok en ben er nog niet echt overheen.. Ook nieuw werk vinden is drama op dit moment!

tamara16

Re: Contract beeindigd, nog meer slachtoffers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:17

ik ben dan wel niet ontslagen, heb maar een paar uurtjes in de week
maar wil jullie veel sterkte wensen.
weet hoe moeilijk is het met vinden van ander werk

Pessade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:21

Tja, ik schrik hier toch van. Hoor het zoveel om me heen momenteel.
Ontslagen vallen met bosjes.

Veel sterkte voor jullie allemaal.

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:25

Ook mijn man heeft er last van. In december is het bedrijf waar hij 34 jaar lang werkte failliet verklaard :(
Omdat hij een handicap heeft valt het niet mee om snel een andere baan te vinden, maar dankzij een WSW indicatie ziet de toekomst er nu wel wat rooskleuriger uit. Deze week krijgen wij te horen wanneer mijn man kan beginnen met werken bij een sociaal werkplaats. Dit is wel voor tijdelijk, totdat er een externe plaatsing gedaan kan worden, maar dat zal nu niet zo makkelijk gaan denk ik in deze *&^%$ periode.

Iedereen heel veel sterkte toegewenst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:26

obsession schreef:
Hier nog een slachtoffer! Ook bij huisarts en UWV geweest,kreeg ook advies om rust te nemen, even tot mezelf komen, heb nu oxazepam om beetje rustig te blijven, compleet uit het veld geslagen door het nieuws. Kwam als een schok en ben er nog niet echt overheen.. Ook nieuw werk vinden is drama op dit moment!

:(:)
Wanneer heb je het te horen gekregen? Ikke vrijdag en als ik aan het geprek terugdenk moet ik weer janken..

Had het zo naar mijn zin daar!

Ook jankend bij de huisarts gezeten :o

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:27

Balen zeg!!! Ik verwacht eerlijk gezegt ook dat het mij boven m'n hoofd hangt als m'n contract straks in juli afloopt.. maar goed afwachten en doorzetten!
Succes met solliciteren, wat voor werk zoek je?

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:27

Ook ik kan me melden, kreeg in november al te horen dat mn contract niet verlengd werd, na 1 jaar daar gewerkt te hebben. Was er wel even kapot van, en heb op dit moment nog geen andere baan.

Er worden er nu ontzettend veel ontslagen door de '' crediet crisis.
Vind ook wel dat bedrijven er een beetje misbruik van maken en dat maar als smoes vertellen om zo makkelijk van hun personeel af te kunnen komen. In mijn omgeving ken ik zeker wel 6 mensen die binnen een paar maand hun baan zijn kwijt geraakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:29

thommie schreef:
Balen zeg!!! Ik verwacht eerlijk gezegt ook dat het mij boven m'n hoofd hangt als m'n contract straks in juli afloopt.. maar goed afwachten en doorzetten!
Succes met solliciteren, wat voor werk zoek je?

Ikzelf heb 1,5 jaar bij de Etos gewerkt. De enige drogist die me aantrok.
Heb nu wel sollicitatie gestuurd naar het kruidvat. Maar op het moment heb ik volgens mij alle winkels wel gehad..

Wat voor werk doe je?

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:53

Blingh schreef:
obsession schreef:

:(:)
Wanneer heb je het te horen gekregen? Ikke vrijdag en als ik aan het geprek terugdenk moet ik weer janken..

Had het zo naar mijn zin daar!

Ook jankend bij de huisarts gezeten :o

Zelfde hier, heb anderhalve dag gejankt, zat zo op mijn plek daar, alles ging goed, superfijne collega's ( ook zij gingen janken toen het nieuws bekend was en op mijn laatste dag)
Ik kreeg het 14 januari te horen, contract liep af op 14 februari. Moest mijn vrije dagen nog opmaken dus zit al 3 weken thuis nu, ben onwijs gekwetst ook, zoveel inzet getoond en dan iemand die alleen is met een kind gewoon glashard aan de kant gooien een maandje van te voren..

Ik zat ook compleet gebroken bij de huisarts en bij UWV idem. Heb van hun een maand vrijstelling van sollicitatieplicht. Moest eerst maar eens even aan mezelf gaan denken. En ik MOEST wel een WW uitkering aanvragen, heb echt bij hoog en laag volgehouden dat ik niet mijn handje ging ophouden maar ik heb gewoon mijn vaste lasten en een zoon die moet eten en drinken enz enz.. Had dus geen keus.. maar het is niets voor mij, mijn trots is echt tot het nulpunt gedaald...

Heel veel succes met zoeken naar een nieuwe baan allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:56

Jeutje Obsession!

Behalve dan dat ik geen kind heb komt je verhaal me *eng* bekend voor. Maar heb jij nog wel uitgewerkt of?

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:08

Ik heb nog dik 2 weken uitgewerkt. Was echt een hele opgave maar heb het volgehouden. Het is ook niet mijn ding om me dan ziek te melden ofzo. Dus ben gegaan, maar was echt zwaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:10

obsession schreef:
Ik heb nog dik 2 weken uitgewerkt. Was echt een hele opgave maar heb het volgehouden. Het is ook niet mijn ding om me dan ziek te melden ofzo. Dus ben gegaan, maar was echt zwaar.

Ik heb me dus wel ziekgemeld.

Ik sta in een winkel, zit er helemaal doorheen. Ben nu echt niet in staat klanten te helpen..
De huisarts zei ook al neem je rust want het heeft geen zin als je jankend op de winkelvloer staat.

Sterkte iig!

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:14

Ja ik heb dus wel jankend op de vloer gestaan. Helemaal in het begin, en ik stond ook in de winkel, grote modemall, was ook totaal niet gemotiveerd om klanten te helpen maar heb het wel gedaan. Vond dat ik met mijn kop omhoog daar weg moest gaan en dat is gelukkig ook gelukt,maar kan me heeeeel goed voorstellen dat je het niet lukt hoor.
Wanneer loopt jouw contract af?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 12:41

obsession schreef:
Ja ik heb dus wel jankend op de vloer gestaan. Helemaal in het begin, en ik stond ook in de winkel, grote modemall, was ook totaal niet gemotiveerd om klanten te helpen maar heb het wel gedaan. Vond dat ik met mijn kop omhoog daar weg moest gaan en dat is gelukkig ook gelukt,maar kan me heeeeel goed voorstellen dat je het niet lukt hoor.

23 Maart loopt mijn contract af.
Vanochtend gebeld en gezegd dat ik voorlopig niet kan komen werken, dat ik rust moest nemen van de Huisarts. Nou wat een onbegrip zeg! Er werd me verweten dat ik oncollegiaal zou zijn, ik wel meer tegenslagen in het leven zou krijgen blabla.
Ik ben in staat om te zeggen ik neem per direct vakantie op..

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:08

Blingh schreef:
obsession schreef:

23 Maart loopt mijn contract af.
Vanochtend gebeld en gezegd dat ik voorlopig niet kan komen werken, dat ik rust moest nemen van de Huisarts. Nou wat een onbegrip zeg! Er werd me verweten dat ik oncollegiaal zou zijn, ik wel meer tegenslagen in het leven zou krijgen blabla.
Ik ben in staat om te zeggen ik neem per direct vakantie op..

Pff lekker is dat, voel je je al rot, krijg je ook nog effe een schuldgevoel aangepraat! Heb je nog veel vrije dagen? Zo ja, alles opnemen, laten uitbetalen is zonde, blijft niets van over. Succes meid, heb je al ingeschreven bij het uwv? Ik had een hele begripvolle dame (werkcoach) die me ook alle rust gunde om tot mezelf te komen. 12 maart kijken we verder en als ik dan niet beter in mijn vel zit word ik ziekgemeld.
Heb net gebeld wanneer ik eerst ww uitkering krijg, heb namelijk meteen 15 jan (dag nadat ik het gehoord had) aanvraag ingediend. Verteld die dame ( niet mijn werkcoach hoor) in kwestie me doodleuk dat ze de aanvraag pas gaan beoordelen op de eerste werkeloosheidsdag. En dat duurt zon 4 weken, oftewel, hoe ga ik mijn huur deze maand betalen?? Moest maar even mijn huurbaas bellen van haar en het uitleggen... ja hoor, tuurlijk allemaal heel eenvoudig :? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:27

Nou,

arbo arts is net bij me langsgeweest. Ik moet dus zsm weer gaan werken en gesprek gaan aanvragen. Dus moet morgen al bellen. Daar heb ik natuurlijk helemaal geen zin.

Gatver ik weet het allemaal niet meer.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:31

Same here, na ruim 3,5 jaar werken is het voor mij ook einde verhaal. Heel erg vind ik het.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:35

hier ook
mijn vriend kreeg vorige week na 1,5 jaar dienst te horen dat er vanaf volgende week geen werk meer is voor hem

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:02

Het klopt inderdaad dat de ww aanvraag pas in behandeling word genomen na de eerste werkloosheidsdag, oftewel, ik was per 15 dec 08 thuis en ik beurde de eerste keer ww op 09 jan 09 (mijn ww aanvraag had ik op 13 nov 08 ingediend omdat ik toen al wist dat het af ging lopen) maar helaas...

Let op dat je zelf NIET weggaat doordat je boos bent, je krijgt dan GEEN ww!

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:22

Blingh schreef:
Nou,

arbo arts is net bij me langsgeweest. Ik moet dus zsm weer gaan werken en gesprek gaan aanvragen. Dus moet morgen al bellen. Daar heb ik natuurlijk helemaal geen zin.

Gatver ik weet het allemaal niet meer.

Wat een eikels dat ze de arbo op je afgestuurd hebben!!
Jezus.. lekker baas heb je daar zeg.
Hoop dat je het allemaal beetje trekt zeg! Sterkte meis!

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:23

vinos schreef:
Het klopt inderdaad dat de ww aanvraag pas in behandeling word genomen na de eerste werkloosheidsdag, oftewel, ik was per 15 dec 08 thuis en ik beurde de eerste keer ww op 09 jan 09 (mijn ww aanvraag had ik op 13 nov 08 ingediend omdat ik toen al wist dat het af ging lopen) maar helaas...

Let op dat je zelf NIET weggaat doordat je boos bent, je krijgt dan GEEN ww!

Belachelijk toch? Heb niet voor niks meteen alles opgestuurd toen ik het te horen had gekregen, wilde dus niet voor dit soort vreemde verassingen komen te staan.. maar goed het is niet anders, 17 maar krijg ik een brief met daarin de hoogte van uitkering en meteen ook een bedrag, zal wel geen vetpot zijn.
Heb jij inmiddels al een andere baan gevonden?