Wat vinden jullie nou van een presentatie houden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Weissjee

Wat vinden jullie nou van een presentatie houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 19:54

Hallo :D.

Ik ben wel benieuwt wat jullie vinden van presentaties houden. Ik vind het echt niet leuk. Altijd als commetaar dat ik te zacht praat. En dat ik nog eens verlegen ben zit ook niet mee. Morgen moet ik een presentatie houden samen met een vriendin maar die vind het juist leuk
Dus wat vinden jullie nou van een presentatie houden?

xx.

SSDesign

Re: Wat vinden jullie nou van een presentatie houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:56

Ik vind het houden van een presentatie erg moeilijk. Ik heb zelf nogal veel problemen met spraak en maak daardoor veel fouten. Ben nooit echt zenuwachtig en kan gewoon rustig praten, maar toch maak ik daarbij veel fouten wat veel mensen storend vinden. Daardoor krijg ik voor presentaties nooit echt een hoog punt, ondanks dat de rest wel goed gaat.

Succes morgen :)

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 19:59

SSDesign schreef:
Ik vind het houden van een presentatie erg moeilijk. Ik heb zelf nogal veel problemen met spraak en maak daardoor veel fouten. Ben nooit echt zenuwachtig en kan gewoon rustig praten, maar toch maak ik daarbij veel fouten wat veel mensen storend vinden. Daardoor krijg ik voor presentaties nooit echt een hoog punt, ondanks dat de rest wel goed gaat.

Succes morgen :)

Met dat hoge cijfer heb ik vaak ook wel een probleem. Iedereen hoor ik zeggen, ow presentatie kan ik lekker mijn cijfer opkrikken. Maar ik heb zon vermoeden dat mijne weer omlaag gaat. Op de basis school kregen we altijd letters :P. En had ik vaak g(goed) of zg(zeer goed). Maar op de middelbare school is de klas toch wat minder leuk.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:00

Ik gaf ook niet graag presentaties maar met name voor degenen die richting HBO/universitaire functies gaan is het tegenwoordig bijna noodzakelijk er handig in te worden, met oog op studie en beroep. Overigens heb ik in mijn opleidingen al zoveel presentaties moeten houden dat het inmiddels niet meer spannend is en zo wel, dan zien mensen het niet meer aan me, dus... al doende leert men! Heel veel succes :D

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:00

Ik vind het maken erg leuk, in het begin kon ik echt geen presentatie houden, vond het verschrikkelijk, nu 40 presentatiesen 4 jaar verder en ik hou een presentatie van een half uur, dus oefening baard kunst.

Ook ik ben behoorlijk verlegen, praatte erg zacht in het begin en had een afgesloten houding, dat is allemaal verbeterd :D

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:06

Weissjee schreef:
Hallo :D.

Ik ben wel benieuwt wat jullie vinden van presentaties houden. Ik vind het echt niet leuk. Altijd als commetaar dat ik te zacht praat. En dat ik nog eens verlegen ben zit ook niet mee. Morgen moet ik een presentatie houden samen met een vriendin maar die vind het juist leuk
Dus wat vinden jullie nou van een presentatie houden?

xx.

Haha er is idd nog hoop voor je, wat al meer mensen zeggen.. hoe vaker je het doet, hoe minder erg het word :))
Ik ben harstikke verlegen en kreeg ook aaaaltijd het commentaar dat ik te zacht praatte.
En nu zeggen ze op school elke keer dat ik zo natuurlijk presenteer.. En ik vindt het helemaal niet eng meer. Soms nog wel een beetje spannend, maar dat laat ik schijnbaar niet meer merken..
Ik heb ook een presentatie gedaan voor een volle aula... nou sindsdien gaat het voor een klasje echt soepel :')

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 20:07

norski schreef:
Ik vind het maken erg leuk, in het begin kon ik echt geen presentatie houden, vond het verschrikkelijk, nu 40 presentatiesen 4 jaar verder en ik hou een presentatie van een half uur, dus oefening baard kunst.

Ook ik ben behoorlijk verlegen, praatte erg zacht in het begin en had een afgesloten houding, dat is allemaal verbeterd :D

Mooi dat het bij iedereen beter word :D. Ik zit nu in de 2e havo/vwo. En we hebben nog niet veel presentaties gehad. Maar ik heb er nog niet super voor geleerd. Want met die vriendin kan ik nooit serieus doen :P. Maar ik ga zo nog even zelf oefenen. En maar proberen hard te praten morgen.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:15

Ik lag serieus een week wakker erva, vind het echt verschrikkelijk terwijl ik niet verlegen ben.. maar dan! pfff.. vreselijk.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:17

Ik vind het verschrikkelijk :n Ben erg rustig tot ongeveer 10 minuten voor de presentatie, dan gaat mijn hart als een razende tekeer. In het begin kom ik amper uit mijn woorden, maar daarna gaat het wel.

Maar het is niet favoriet bij mij :n

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:31

Leuk :D vond het vroeger wel eng maar ben het eigenlijk steeds leuker gaan vinden. Draai m'n hand nu niet meer om voor een presentatie hier of daar. Natuurlijk wel altijd een beetje gezonde spanning maar ben wel erg enthousiast als ik weer eens mag presenteren :D Erg leuk als je weer eens voor een groep staat die naar jou staat te luisteren.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:47

Vre-se-lijk.
Kan niet anders zeggen :D
Ik ben niet graag het middelpunt, houd me liever wat meer afzijdig, dus vandaar dat ik ook echt niet op presentaties zit te wachten.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:48

Ik vind het ook niet erg om te doen, en vaak ook bijna leuk. Als ik er sta heb ik soms wel wat last van zenuwen, maar aangezien ik al vaak feedback heb gehad dat ik zo rustig en ontstpannen sta te presenteren, wordt dat ook steeds minder. Het ligt wel aan de groep waar ik voor sta, maar meestal gaat het prima en van te voren ben ik nooit zenuwachtig (meer).

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 21:08

Ik vond het altijd vreselijk, tot ik mijn eerste presentatie in het engels moest houden. Sindsdien heb ik geen moeite meer met nederlandse presentaties, maar die stress voor engelse blijft. Die blijf ik vreselijk vinden!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 21:37

I love it :D Vroeger niet maar nu wel :j Tenzij het in het engels is, dan wil ik nog wel eens zenuwachtig zijn maar voor de andere vakken niet meer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 22:11

a
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-07-23 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 10:01

Ik vind het heel erg leuk.
Maar heb wel altijd lichte spanningen hoor :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 10:08

Ik kan het wel heel goed en haal meestal wel een 8 voor mijn presentaties, maar ik ben altijd zo stikzenuwachtig ervoor :P Ik leer mijn tekst ook letterlijk uit mijn hoofd, ben zo bang een black out te krijgen als ik daar sta.
Maak mezelf een dag vantevoren ook helemaal gek met allerlei rampscenarios en dingen die eventueel mis zouden kunnen gaan :o Voor mij is het dus vooral in de voorbereiding geen pretje, als ik eenmaal begin te praten dan gaat het meestal wel.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 10:14

Mas schreef:
Ik kan het wel heel goed en haal meestal wel een 8 voor mijn presentaties, maar ik ben altijd zo stikzenuwachtig ervoor :P Ik leer mijn tekst ook letterlijk uit mijn hoofd, ben zo bang een black out te krijgen als ik daar sta.
Maak mezelf een dag vantevoren ook helemaal gek met allerlei rampscenarios en dingen die eventueel mis zouden kunnen gaan :o Voor mij is het dus vooral in de voorbereiding geen pretje, als ik eenmaal begin te praten dan gaat het meestal wel.

Haha ik ben een beetje zoals jou denk ik. Maar wel wat zenuwachtiger. Laatst had ik ook presentatie, stond ik de hele tijd aan m'n broekspijpen te trekken :Y) dus echt gewoon telkens pootjes omhoog en dan aan m'n broekspijpen frummelen hihi maar had toch een goed cijfer.
In het begin praat ik ook altijd veel te snel, maar als je de tekst goed uit je hoofd leert gaat het wel beter.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:15

Ik vind het walgelijk... al vanaf de middelbare school. Nu ben ik inmiddels bijna afgestudeerd, 100 presentaties verder en nog probeer ik er steeds onderuit te komen :o Bv de powerpoint bedienen/in elkaar zetten en iemand die het wel leuk vind/goed kan de presentatie te laten doen.
Ik vind het echt heel erg, en ik kan het ook niet goed. Maar ach, hoef ook niet alles te kunnen, en andere dingen kan ik wel heel goed :) Heb het al geaccepteerd :D

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 18:01

Pff,, ik was echt zenuwwachtig gisteren. Maar omdat er geen tijd meer was moeten wij nu vrijdag.
Kan ik me 2 keer zenuwachtig gaan lopen maken :(.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:27

Ik vind presentaties houden wel leuk, tenminste als ze in het nederlands mogen en als het een zelfgekozen onderwerp is, iets waar ik dus graag wat over wil vertellen en er zelf veel vanaf weet. Anders vind ik het ook niet zo. Maar ben meestal wel snel over de angst heen, vaak oefenen, dan komt het wel goed.

Oja, en als je mag kiezen wie als eerste van de klas iets moet doen, dan zou ik dat doen. Vaak is de leraar dan nog niet zo kritisch en je maakt je niet nog zenuwachtiger, als je geweest bent ben je geweest.. :)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:37

Idd als eerste of als tweede (als je liever niet als eerste wil omdat iedereen dan nog goed oplet ;) ), dan ben je er zo snel mogelijk vanaf :j

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:50

Ik vind het vreselijk! Ik hou er niet van om te moeten spreken voor (grote) groepen mensen. Ik heb liever kleine werkgroepen waarin je in een informele sfeer dingen kunt bespreken. Het kan mij ook gebeuren dat ik dichtklap als ik zelfs alleen maar iets hoef voor te lezen tijdens een college! Schriftelijk kan ik mij gewoon een stuk beter uitdrukken...
Ondanks dat heb ik al vele presentaties moeten houden, en de meesten in het Engels. Dat is tot nu toe altijd goed afgelopen. :o Nu maakt het mij echt niet uit of ik Nederlands of Engels moet spreken, want mijn Engels is zo goed dat je het kunt vergelijken met dat van iemand die Engels als moedertaal heeft.
Nu studeer ik Japans en komt het ook voor dat ik soms iets in het Japans moet presenteren; dit wil nog wel eens problemen opleveren als ik stijf sta van de zenuwen!
Meestal is het gewoon een kwestie van 'even door de zure appel heen bijten'.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:52

Ik vind het niet leuk, en vanbinnen ben ik behoorlijk zenuwachtig, maar ze zeggen vaak dat ik wel rustig lijk dus dat scheelt weer. Tsja, het moet.. Ik krijg wel vaak commentaar op dat ik te zacht praat, ik heb niet zo'n harde stem. Ik vind het wel prettig als ik alle tekst erbij mag houden, dan gaat het wel goed, maar zodra ik een blaadje met punten heb gaat het helemaal mis ;(

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:44

Mas schreef:
Ik kan het wel heel goed en haal meestal wel een 8 voor mijn presentaties, maar ik ben altijd zo stikzenuwachtig ervoor :P Ik leer mijn tekst ook letterlijk uit mijn hoofd, ben zo bang een black out te krijgen als ik daar sta.Maak mezelf een dag vantevoren ook helemaal gek met allerlei rampscenarios en dingen die eventueel mis zouden kunnen gaan :o Voor mij is het dus vooral in de voorbereiding geen pretje, als ik eenmaal begin te praten dan gaat het meestal wel.

Daar word ik juist zenuwachtig van. Bij de laatste presentatie die ik heb gehouden, kreeg ik 5 minuten van te voren te horen dat ik moest presenteren. Terwijl een ander presenteerde las ik mijn tekst voor het eerst door en toen was ik aan de beurt. Het was nog nooit zo goed gegaan. :+